Tervpályázati eljárást követő hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás szolgáltatás megrendelésére

Kérdés: Tapasztalatunk szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság szinte mindig engedi olyan esetekben a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást, amikor egy tervezőt választ ki az ajánlatkérő, pedig többet is választhatna. Ennek az eljárásnak milyen jogalapja van?
Részlet a válaszából: […] ...(1) bekezdése alapján a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás olyan egy szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amelyben az ajánlatkérő az ajánlattételre felhívott ajánlattevőkkel tárgyal a szerződés feltételeiről.Az (5) bekezdés értelmében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. április 3.

Tervpályázati eljárás kötelező lefolytatása

Kérdés: A 310/2015. kormányrendelet 3. §-ának (3) bekezdése alapján – összevetve a korábban hatályos 305/2011. kormányrendelet 1. §-ának (4) bekezdésével, mely kötelezővé tette előzetesen a tervpályázati eljárás lefolytatását – kötelező-e a tervszolgáltatás megrendelésére vonatkozó közbeszerzési eljárás előtt tervpályázati eljárás lefolytatása, vagy az ajánlatkérő a saját szükségleteinek megfelelően dönti el, hogy a közbeszerzési értékhatárok elérése esetén csak "sima" közbeszerzési eljárást, vagy azt megelőzően tervpályázatot is lefolytat?
Részlet a válaszából: […] ...továbbtervezés) megrendelésére irányuló szerződést a nyertessel vagy az első díjazottal, vagy a bírálóbizottság által ajánlattételre felhívni javasolt több nyertes vagy díjazott valamelyikével kösse meg az ajánlatkérő;– ha a tervpályázati...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. március 9.

Közbeszerzési értékhatárok 2015. november 1-jétől

Kérdés: 2015 novemberétől változnak-e a közbeszerzési értékhatárok?
Részlet a válaszából: […] ...közszolgáltatók építési és szolgáltatási koncesszióra vonatkozó új értékhatárai jelentenek.A közösségi értékhatárok klasszikus ajánlatkérők számára az alábbiak szerint alakulnak.A Kbt. 15. § (1) bekezdés a) pontja szerinti, az árubeszerzésre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 11.

Közszolgáltatók az új Kbt. rendszerében

Kérdés: Mit tudunk a közszolgáltatók szabályairól? Nem is lesznek vagy csak annyi, amennyi az új törvény XIV. fejezetében olvasható?
Részlet a válaszából: […] ...az alkalmasság és a kizáró okokigazolásának módját, az ennek körében kérhető dokumentumok körét, azalkalmasság és a kizáró okok ajánlatkérő általi ellenőrzésére, valamint aközbeszerzési műszaki leírások meghatározására és tartalmára...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. október 10.

Tanácsi tájékoztatók új értékhatárokra

Kérdés: Hogyan kell érteni az új értékhatárokra vonatkozó tanácsi tájékoztatókat, amikor a törvény nem módosult?
Részlet a válaszából: […] ...2003. éviCXXIX. törvény vonatkozik. A 2007. évhez képest a közösségi értékhatárokbantörtént változás, mely hatással van az ajánlatkérők közbeszerzési tervénekelkészítésére, becsült értékeinek tervezésére is. A közösségi közbeszerzési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 10.

Közbeszerzési értékhatárok 2007-ben

Kérdés: 2007. évre melyek az irányadó közbeszerzési értékhatárok?
Részlet a válaszából: […] ...tanácsi irányelvek[2] és a 2005/C 325/09 számúbizottsági közlemény[3] értelmében) a Kbt. IV. fejezete alkalmazásában, tehátklasszikus ajánlatkérők esetében az alábbiak:137 000 euró 34422 973 forint211 000 euró 53016 404 forint5 278 000 euró 1326 163...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 2.

Közösségi és nemzeti értékhatár a Kbt.-ben

Kérdés: Mi a különbség a közösségi és a nemzeti értékhatár között?
Részlet a válaszából: […] ...nemzeti értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés (harmadik rész,25/A. cím) esetében a közbeszerzési eljárásba az ajánlatkérő – kivéve aközpontosított közbeszerzés során ajánlatkérésre feljogosított szervezetet – aKözbeszerzések Tanácsa...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Tevékenység megoszthatósága közbeszerzési szempontból

Kérdés: 100 százalékos önkormányzati tulajdonban lévő, hulladékkezelési közszolgáltatással és távhőszolgáltatással foglalkozó cég megosztotta a Kbt. szempontjából a tevékenységeket, és a hulladékos oldalon klasszikus ajánlatkérőként jár el, míg a távhő területén közszolgáltatóként, és itt nem alkalmaz egyszerű eljárást. Helyesen jár-e el? (A Közbeszerzési Levelek tanácsadói alapján erre van lehetősége.)
Részlet a válaszából: […] ...vonatkozó rendelkezéseket a Kbt. 161.,162., valamint a 163. §-ai tartalmazzák. Ezek a törvényi rendelkezésekdefiniálják az ajánlatkérői kört, valamint azokat a közszolgáltatótevékenységeket, amelyek a közbeszerzés szempontjából a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Új értékhatárok értelmezése

Kérdés: Nem értem az új értékhatárokat a Tanács tájékoztatójában. Hogyan kell azokat értelmezni?
Részlet a válaszából: […] ...hivatalos honlapon is megtekinthető. Ennek értelmében 2006. január 15-éig a lényegesenbonyolultabb, az egyes beszerzési tárgyakon belül, az ajánlatkérő függvényébenis megkülönböztetést tevő, összesen 15 napra hatályos szabályok még nemegyszerűsödtek, csak a 2006....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 6.

Eljárás tervezés megrendelése esetén

Kérdés: Épületfelújítás, -bővítés esetében, ahol a tervezés becsült értéke nem haladja meg a nemzeti értékhatárt, tervpályázat lefolytatása nem kötelező. Kérdésünk: tervezés (szolgáltatás) megrendelésére ebben az esetben milyen eljárás követendő?
Részlet a válaszából: […] ...tervezési szolgáltatás megrendelésére van lehetőség egyszerűeljárás keretében 20 millió forint összeghatárig. Amennyiben az ajánlatkérő"klasszikus" ajánlatkérői körbe tartozik – Kbt. 22. §-ának (1) bekezdéseszerinti ajánlatkérők, például minisztérium...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. augusztus 22.
1
2