Folyamatba épített ellenőrzés elmaradásának következménye

Kérdés: Helyi önkormányzat ajánlatkérő a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet alkalmazása során az uniós forrásból támogatott projekt becsült értékét – az opciós munkák értékét is figyelembe véve – nettó 295 millió forintban határozta meg, erre tekintettel nemzeti nyílt közbeszerzési eljárást folytatott le a Kbt. 112. § (1) bekezdés b) pontja szerint. A rendelkezésre álló fedezet összege nem éri el a nettó 300 millió forintot. Tekintettel a becsült értékre, az eljárás ellenőrzése körében a Korm. rendelet 180-181. §-a utóellenőrzés lefolytatását írja elő. Amennyiben a nyertes ajánlati ár meghaladja a nettó 300 millió forintot, érvénytelenné kell-e nyilvánítania az eljárást az ajánlatkérőnek kizárólag amiatt, hogy az eljárás ellenőrzése körében nem a Korm. rendelet 182-193. §-ai szerint járt el? Ha a 300 millió forintot opciós munkák nélkül nem éri el a szerződés értéke, és azt nem is rendeli meg az ajánlatkérő, menthető a helyzet? Amennyiben az ajánlatkérő kiegészítő forráshoz jut, és erre tekintettel az opciós munkákat is megrendeli, az változtat-e a jogi megítélésen, ha így haladja meg a 300 millió forintot a kifizetett számla értéke?
Részlet a válaszából: […] ...az építési beruházás, építési koncesszió esetén a háromszázmillió forintot el nem érő becsült értékű közbeszerzési eljárások ellenőrzéséről rendelkezik, azaz csak és kizárólag a becsült értéket veszi az ellenőrzési kötelezettség alapjául. Feltételezzük...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. november 8.

Választható kizáró okok igazolása

Kérdés: Hogyan kell a választható kizáró okokat igazolni? Ki, milyen hatóság bocsát ki bármit a témában, figyelemmel arra, hogy az E-Certis sem segít, és nemcsak hazai, hanem külföldi igazolással kapcsolatban is felvetődik a kérdés?
Részlet a válaszából: […] ...az adatok nagy részét. Emellett mégis sok esetben az ajánlatkérő megnézte és ellenőrizte a kormányhivatalok honlapjait, és ezt az ellenőrzést (illetőleg ennek keretében azt, hogy a honlapokon nem állnak rendelkezésre a releváns nyilvántartások) dokumentálta. Nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. szeptember 14.

Kapacitást nyújtó szervezet megjelölése alvállalkozóként

Kérdés: A Döntőbizottság friss határozata szerint (D.169/2017.) – mely a 2017-es módosított Kbt.-re hivatkozik – kapacitást nyújtó szervezetet nem kötelező alvállalkozóként megjelölni a szakmai tapasztalatot igazoló referenciák vonatkozásában. Valóban így kell-e eljárni a jövőben, elégséges-e beírni a kapacitást nyújtó szervezetet, megnevezni azt, és a rendelkezésre állásáról szóló nyilatkozatot becsatolni? Mondhatja-e az ajánlattevő, hogy a kapacitást nyújtó szervezet tanácsot ad időnként, a szolgáltatását nem pénzszolgáltatás ellenében végzi, számla kibocsátására nem kerül sor, emiatt nem minősül alvállalkozónak?
Részlet a válaszából: […] ...egyrészt az egyéb érdekelt által a teljesítés megszerzésében és a felügyeletében történő részvétel, rendelkezésre állás, ellenőrzés, másrészt a fentiekben rögzített tanácsadási és konzulensdelegálási feladatellátás is olyan szolgáltatásnak minősülnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. július 12.

Konzorciumi tag felelőssége az új Kbt. alapján

Kérdés: Egy másik ajánlattevővel indultunk egy közbeszerzési eljárásban. A konzorciumi szerződésben vállaltuk az egyetemleges felelősséget az ajánlatkérő felé. Ha a konzorciumi partnerünk hibás teljesítése, illetve szerződésszegése miatt felmondja a szerződést az ajánlatkérő, mennyiben érint ez minket a további közbeszerzési eljárásokban való részvétel szempontjából? A jogviszonyra még a korábbi Kbt. vonatkozik. Az új szabály milyen rendelkezést tartalmaz erre az esetre?
Részlet a válaszából: […] ...új közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül történő módosításának lehetőségére, valamint a módosítás és teljesítés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. december 1.

Új szabályok a közbeszerzési szerződésekre

Kérdés: Az új törvény tartalmaz majd új szabályokat a szerződés megkötése és teljesítése vonatkozásában?
Részlet a válaszából: […] ...szerződések nyilvánosságára, a szerződésekkötelező tartalmára és módosítására vonatkozó, továbbá a szerződésekteljesítésének ellenőrzésével kapcsolatban e törvényben vagy más jogszabálybanfoglalt előírásokat – is alkalmazni kell. Az ajánlattevőként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 2.

Elektronikus adóigazolás csatolása az ajánlatba nyomtatott formában

Kérdés: 2011. júliusban indulunk egy tenderen, ahol kértek tőlünk igazolást arra vonatkozóan, hogy nincs adótartozásunk. A pénzügyi osztályunk ma reggel elektronikus formában küldte meg nekem ezt az igazolást, merthogy ők is így kapták a hivataltól. Ha kinyomtatom, akkor becsatolható lesz az ajánlatba. Becsatoljam-e, vagy kérjünk olyan igazolást, amit nem elektronikusan küldenek meg a számunkra?
Részlet a válaszából: […] ...írják alá;– ha az elektronikusan aláírt elektronikus dokumentumon minősítettelektronikus aláírás szerepel, és az aláírás ellenőrzésének eredményéből másnem következik, vélelmezni kell, hogy a dokumentum tartalma az aláírás óta nemváltozott;– a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 8.

Kizáró okokkal kapcsolatos változások

Kérdés: Változtak-e a kizáró okokkal kapcsolatos előírások?
Részlet a válaszából: […] ...szereplő adatokat a 20. §(8) bekezdése szerint ellenőrzi és őrzi meg. A 60-61. § szerinti egyéb kizáróokok fenn nem állásának ellenőrzésére is a 20. § (7)-(8) bekezdését kellalkalmazni, ha azokkal kapcsolatos tények, adatok ellenőrzésére az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 11.

Kizáró okokra, alkalmasságra vonatkozó szabályok változása

Kérdés: Változtak-e a kizáró okokra, alkalmasságra és ezek igazolására vonatkozó Kbt.-beli szabályok? Ha igen, mikortól?
Részlet a válaszából: […] ...a minősített ajánlattevői jegyzéket, és azadatokat írásban dokumentáltan az eljárás iratai között őrzi meg. Az egyébkizáró okok ellenőrzésére a fenti rendelkezés akkor alkalmazható, ha az adatok,tények ellenőrzésére az ajánlatkérő ingyenesen jogosult...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 30.