Második helyezett választásának lehetősége

Kérdés: Ha az ajánlatkérő a túl magas árat megajánló ajánlattevő ajánlatára vonatkozó indokolást nem akarja elfogadni, akkor lehetséges az értékelési szempont szerint soron következő ajánlattevőt kihirdetni nyertes ajánlattevőként?
Részlet a válaszából: […] ...válhat, vagy nem tartja fenn az ajánlatát, vagy egyéb módon kikerül a bírálati szakaszból, és az eredménytelenségi ok valójában az eredményhirdetés előtti pillanatban az értékelés alapján eredetileg legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevő ajánlatának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. január 10.

Eredményhirdetés elmaradásának indokolása értékhatár alatti beszerzéseknél

Kérdés: Három ajánlatot kaptam értékhatár alatt, de egyik sem elfogadható. Köteles vagyok-e megindokolni, miért nem szeretnék eredményt hirdetni?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlatkérő úgy dönt, és szabályzata nem részletezi az értékhatár alatti ajánlatkérés folyamatát, úgy nem köteles indokolni az eredményhirdetés/összegezés elmaradását. Fontos kitérni ugyanakkor arra a kötelezettségre, mely a közpénzek jogszerű elköltése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. április 14.

Ajánlatkérő kötelezettsége kirívóan alacsony ár megadása esetén

Kérdés: A bontás alapján egyértelmű volt, hogy egy ajánlatban kirívóan alacsony árat adott meg az ajánlattevő a teljes munkára. Az ajánlatkérő ennek ellenére nem hívta fel arra, hogy ezt indokolja. Milyen következményekkel jár ez a mulasztás? Mit tehetünk ellene? És mikor?
Részlet a válaszából: […] ...eredményhirdetést követő 10 napon belül van azajánlatkérőnek lehetősége az eljárást a Közbeszerzési Döntőbizottság előttmegtámadni. Ebben az esetben az ajánlatkérő vélhetően megsértette a Kbt. 86.§-át az indokolás kérésének elmulasztásával.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 8.

Közbeszerzések központi lebonyolítása

Kérdés: Mit jelent a közbeszerzések központi lebonyolítása?
Részlet a válaszából: […] ...személyek vagy szervek kötelesek egyeztetést kezdeményezni azáltaluk lefolytatott közbeszerzési eljárások ajánlati szakaszának eredményhirdetésétmegelőzően legalább 5 munkanappal, az összegezés az eljárás eredményéről címűdokumentum és a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 6.

Kbt. márciusi változásai

Kérdés: Milyen módosítás jelent meg márciusban a közbeszerzési törvényben? Végül volt a parlamenti szakaszban módosítás, vagy nem fogadták el?
Részlet a válaszából: […] ...határidővel hiánypótlás (83. §), felvilágosítás (85. §) vagyindokolás (86-87. §) benyújtására felhívni, amennyiben az eredményhirdetéstkövetően és a szerződés megkötését megelőzően az előzetes vitarendezési kérelemalapján észleli, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 26.

Iratcsatolás változást nem tartalmazó cégkivonathoz, folyamatban lévő változásbejegyzési eljárás mellett

Kérdés: Amikor kiváltottuk a cégkivonatot, még nem nyújtottunk be változásbejegyzési kérelmet. A pályázat beadásának időpontjában már látszik a cégkivonaton, hogy változásbejegyzés van folyamatban, de még a "tiszta" cégkivonatot adjuk be. Mellékelnünk kell a változásbejegyzés iratait is?
Részlet a válaszából: […] ...szerint igen, hiszen az ajánlattevő cég állapotaaz eredményhirdetésig, illetve a szerződéskötés időpontjáig biztosan meg fogváltozni. Az ajánlatkérő a változásbejegyzési kérelemből tud tájékozódni arról,hogy miben áll a változás lényege. Nem elegendő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 2.

Nyertessé nyilvánítás jogi kifogás elbírálásának folyamatban léte alatt

Kérdés: Amennyiben oly módon nyilvánít győztesnek egy ajánlattevőt a bírálóbizottság és a döntéshozó testület, hogy közben a másik pályázó (akinek érvénytelenítette ajánlatát, de nem formai hiba miatt ugyanez a grémium) jogi kifogást nyújtott be, és nincs még ez ügyben határozat, a nyertessé nyilvánítás érvényesnek tekinthető-e? Élhet-e kártérítési keresettel a nyertesnek nyilvánított cég, ha mégsem ő lesz a tender lebonyolítója?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés arra az időszakra vonatkozik, amikor már az eredményhirdetésmegtörtént, tehát a döntés egyértelmű. Mivel a szerződés, amennyiben amoratórium alatt nyújtottak be jogorvoslati kérelmet a KözbeszerzésiDöntőbizottság részére, nem köthető meg, egy olyan...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 7.

Beszedési megbízások jogszerűsége a hatályos szabályozás tükrében

Kérdés: A Kbt. november 1-jei változásához kapcsolódóan kérdeznék. A Kbt. 305. §-ának (4) bekezdése alapján az ajánlatkérőként szerződő fél által igazolt szerződésszerű teljesítés esetén "...az ajánlattevőként szerződő fél...az ajánlatkérőként szerződő fél által adott hozzájárulás, felhatalmazó nyilatkozat alapján beszedési megbízást nyújthat be a 22. § (1) bekezdése szerinti ajánlatkérő fizetési számlája terhére". Értelmezésbeli problémák adódtak azonban a felhatalmazó nyilatkozat ki­adásával kapcsolatosan: egyrészt a törvény 54. §-a a szerződéstervezet kötelező tartalmi elemeként, a 99. §-a a szerződés kötelező tartalmi elemeként határozza meg a nyilatkozat meglétét. Azonban mindkét esetben úgy szerepel, hogy "az ajánlatkérő részéről a pénzforgalmi szolgáltatójának adott hozzájárulását, nyilatkozatát". A szerződés megkötésekor, amikor már tudjuk, hogy ki a nyertes, lehet ilyet produkálni, azonban az ajánlati szakaszban nem tartjuk értelmezhetőnek az "adott" szót, legfeljebb az "adandó"-t, mivel ekkor akár több ajánlattevőről is beszélhetünk. Tehát igazából a törvény szövegéből – az azonos megfogalmazás miatt – nem derül ki egyértelműen, hogy mikor is kell ezt a pénzforgalmi szolgáltatóhoz benyújtani. (Véleményünk szerint legfeljebb csak a nyertes ajánlattevőre kellene kiállítani.) Másrészt kérdés, hogy fogalmilag a felhatalmazó nyilatkozat megegyezik-e a Magyar Államkincstár által alkalmazott, a MÁK honlapján megjelenő "felhatalmazó levél"-lel. Amennyiben igen, úgy komoly aggályok merülnek fel a felhatalmazó levél kiadásával kapcsolatosan, mivel a januártól hatályos, a pénzforgalom lebonyolításáról szóló 18/2009. MNB rendelet 3. számú mellékletének 4. számú mintája szerinti felhatalmazó levelet a Kincstár a kincstári számlavezetés és finanszírozás, a feladatfinanszírozási körbe tartozó előirányzatok felhasználása, valamint egyes államháztartási adatszolgáltatások rendjéről szóló 46/2009. PM rendelet 23. §-ának (6) bekezdése alapján semmilyen feltétel teljesülése szempontjából nem vizsgálja, és okirat csatolása nélkül kéri annak benyújtását, az ennek alapján benyújtott megbízást vizsgálat nélkül teljesíti. Megítélésünk szerint ez alapot adhat a jogosulatlan beszedési megbízások benyújtására. Jól gondoljuk?
Részlet a válaszából: […] ...véljük, hogy miután az ajánlatkérő hozzájárulása,felhatalmazó nyilatkozata a szerződéstervezet részét képezi, amely majd azeredményhirdetést követően a nyertes ajánlattevő adataival kerülvéglegesítésre, e folyamat során kell a felhatalmazó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 26.

Érvénytelen ajánlat mint irat

Kérdés: Mit jelent az a kiírásban, hogy amennyiben az ajánlat érvénytelen, az mégis "irat"-nak minősül?
Részlet a válaszából: […] ...szerinti hirdetmény útján kell közzétennie.A hirdetményt – a Közbeszerzési Értesítőben történőközzétételre – legkésőbb az eredményhirdetéstől, illetőleg az eredményhirdetéshatáridejének lejártától számított öt munkanapon belül kell feladni.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 9.

Jogorvoslati rendszer változásai

Kérdés: Változik-e a jogorvoslat rendje április 1-jétől?
Részlet a válaszából: […] ...Azelőzetes vitarendezési eljárást a jogorvoslati határidőben kell lefolytatni,ezért az előzetes vitarendezési kérelem benyújtására az eredményhirdetéstőlszámított öt, az ajánlatkérő válaszának megküldésére pedig a kérelemmegérkezésétől számított három nap...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.
1
2