"Kiszervezés" lehetősége közszolgáltatók esetében

Kérdés: Az alábbi eset kivétel-e a Kbt. alkalmazása alól a 2011. évi CVIII. törvény 118. § (4) bekezdése alapján? 2012. január 1-jét követően fővállalkozási szerződést szándékozunk kötni egy, a 2011. évi CVIII. törvény 118. §-ának (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelő szervezettel. Ez a szervezet, mint fővállalkozó, a mi (a kérdező szervezet a Kbt. hatálya alá tartozó közszolgáltató ajánlatkérő) beszerzési igényünk kielégítése érdekében megkötendő szerződés teljesítéséhez harmadik szervezeteket (alvállalkozókat) kíván bevonni. A Kbt. mellőzésével, két vagy több harmadik szervezettel külön-külön is köthet szerződést úgy, hogy a szerződéses összeg nem haladja meg a mi és a fővállalkozó között létrehozandó szerződés szerinti összeg 25 százalékát? A kérdés azért merült fel ebben a formában, mert a törvény 118. §-ának (4) bekezdésében a jogalkotók "egy harmadik szervezetre" vonatkoztatják a "25 százalékot meghaladó" feltételt.
Részlet a válaszából: […] ...bekezdésének h) pontjaalapján közbeszerzési eljárást folytat le.Az (1) bekezdés szerinti kivétel alkalmazása csak akkorkötött az előbbi feltételhez, ha a kivétel alkalmazásának hiányában azajánlatkérő beszerzésére egyébként közbeszerzési eljárást kellene lefolytatni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. december 12.

Új rendelet a "nemzetbiztonsági" beszerzésekre

Kérdés: Változnak-e a nemzetbiztonsági eljárás szabályai, vagy marad a régi törvény és az eltérő eljárástípusok a Kbt.-hez képest? Fennmarad-e továbbá, hogy a nemzetbiztonsági eljárások szabályai eltérhetnek a Kbt.-től, azaz a Közbeszerzési Döntőbizottságnak továbbra sem fog hatáskörébe tartozni ez a terület? Hogyan történhet, hogy a központosított ellenőrzés mégis kiterjed a nemzetbiztonsági beszerzésekre is?
Részlet a válaszából: […] ...köteles a részvételi felhívás vagy azajánlattételi felhívás minősítését kezdeményezni, amennyiben a Mavtv. szerintiminősítési feltételek fennállnak; – az ajánlatkérő köteles a részvételi felhívásban és azajánlattételi felhívásban előírni azokat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 21.

Régi Kbt. hatálya alatt kötött szerződések felülvizsgálata

Kérdés: A régi Kbt. hatálya alatt nyertes ajánlattevőként kötöttünk szerződést, amelynek teljesítése jelenleg is folyamatban van. Várható-e, hogy a megállapodást felül kell vizsgálni, esetleg hatálytalanítják azt, és új közbeszerzési eljárást kell kiírni a szerződéssel érintett közbeszerzési tárgyra?
Részlet a válaszából: […] ...bekezdését],akár határozott, akár határozatlan időtartamra kötötték azokat. Ez lényegébenannyit jelent, hogy amennyiben a szerződés feltételei változatlanok, annaktárgya vonatkozásában nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatnia azajánlatkérőnek.Amennyiben az új Kbt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 10.

Eljárás szerződés meghosszabbítása esetén

Kérdés: A szerződés opcionálisan kétszer egy évre meghosszabbítható, amennyiben a vállalkozó maximum a KSH éves statisztikájában szereplő árindexnek megfelelő áremelést érvényesít. A szerződés egyéb feltételei azonban változatlanok maradnak. Kell-e ilyenkor új közbeszerzési eljárást indítani?
Részlet a válaszából: […] ...előtt megkötött szerződéseket, legyen szó akár határozott, akár határozatlan időre kötött szerződésről. Amennyiben a szerződés feltételei nem változnak, az ajánlatkérőnek nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatnia.Amennyiben azonban a Kbt. hatálybalépése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 13.

Nem munkaszerződéssel foglalkoztatott közreműködők a közbeszerzési eljárásban

Kérdés: Támogatott kedvezményezetteknél gyakran előfordul (például civil szervezetek), hogy munkatársaikat egy-egy projektben nem munkaszerződéssel, hanem esetenként megbízási szerződéssel vagy vállalkozási szerződéssel foglalkoztatják. Így például a projektvezetőt, aki kulcsszerepet tölt be a projekt végrehajtásában. Az EU-s (PHARE) pályázati kiírásokat korábban kifejezetten úgy fogalmazták meg, hogy ezeknek a szakértőknek az önéletrajzát is mellékelni kellett a pályázathoz, és ez a pályázat értékelésének tárgyát képezte. A Kbt. szerint csak a munkaszerződés kivétel a közbeszerzés alól. Mi a helyzet az olyan támogatott program esetén, ahol a pályázatban meg kellett nevezni a közreműködő személyeket, és őket nem munkaszerződéssel akarják foglalkoztatni? Közbeszerzés-köteles-e ez akkor, ha a pályázati kiírást az új Kbt. hatályba lépése előtt tették közzé?
Részlet a válaszából: […] ...tanácsadói vagy személyi tolmácsolási tevékenység végzésére irányul, feltéve, hogy az ajánlatkérő központi költségvetési szerv. E feltételek teljesülése esetén tehát nem kell egyszerű közbeszerzési eljárást lefolytatni. Ennek megfelelően érdemes és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 13.

Államháztartás alrendszereihez tartozó szervezetek bejelentési kötelezettsége

Kérdés: A Magyar Államkincstár szabályozásának megfelelően a mindenkori közbeszerzési értékhatárokat elérő beszerzések esetében a szerződéskötést követően a kötelezettségvállalásokat egyedileg be kell jelenteni az illetékes fiók részére. A 2 millió forintot meghaladó összes beszerzésre érvényes a kötelezettség?
Részlet a válaszából: […] ...építési beruházási, illetve szolgáltatásmegrendelési célra juttatott támogatások felhasználását – ha ennek a Kbt. szerinti feltételei fennállnak – a Kbt. alkalmazásához kötni.Az említett szervezetek kötelezettségvállalásainak bejelentési rendjét a 217/1998...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 29.

Feltételek megváltoztatása tárgyalásos eljárásban

Kérdés: Tárgyalásos eljárásban van-e lehetőség a közbeszerzés szempontjából nem jelentős körülmények megváltoztatására?
Részlet a válaszából: […] ...hogy az ilyen módosítás sértené a Kbt. esélyegyenlőséggel kapcsolatos alapelvét.A fentieken túlmenően azt is le kell szögeznünk, hogy a feltételek olyan irányú módosulása sem megengedett – értelemszerűen –, amely ahhoz vezetne, hogy magának a tárgyalásos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. augusztus 23.