Összeférhetetlenség építési beruházások esetében

Kérdés: A részletszabályok alapján nem tudjuk eldönteni, mennyiben egyszerűbb az építési beruházás esetében az ajánlatkérő dolga az összeférhetetlenség megállapításakor? Összességében változott-e az összeférhetetlenségi szabály értelmezése? Hogyan kell értelmezni a távolmaradási nyilatkozattal kapcsolatos ajánlatkérői kötelezettséget építési és nem építési beruházás esetében?
Részlet a válaszából: […] ...nevében nem járhat el, illetőleg az eljárással kapcsolatos tevékenység végzésébe az ajánlatkérő által nem vonható be, az eljárás irataiba az eredményhirdetésig nem tekinthet be [a 80. § (4) bekezdése és a 118. § (4) bekezdése szerinti esetek kivételével]...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 24.

Összeférhetetlenség értelmezése

Kérdés: Bizonytalan vagyok abban, hogy pontosan mit is jelent az összeférhetetlenség szabálya. Arra szeretnék választ kapni, hogy pontosan kik azok, akik az összeférhetetlenség miatt ki vannak zárva az ajánlatadás lehetőségéből? Szeretnék erről egy kis magyarázatot, hogyan kell ezt értelmezni?
Részlet a válaszából: […] ...nevében nem járhat el, illetve azeljárással kapcsolatos tevékenység végzésébe az ajánlatkérő által nem vonhatóbe, az eljárás irataiba az eredményhirdetésig nem tekinthet be [a 80. § (4)bekezdése és a 118. § (4) bekezdése szerinti esetek kivételével]...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. szeptember 19.

Kbt. márciusi változásai

Kérdés: Milyen módosítás jelent meg márciusban a közbeszerzési törvényben? Végül volt a parlamenti szakaszban módosítás, vagy nem fogadták el?
Részlet a válaszából: […] ...vonatkozó szabályokat, hogy azbefolyásolta az ajánlattevő esélyét a közbeszerzési eljárás megnyerésére."A jogorvoslat során az iratbetekintési jog kizárásávalkapcsolatosan az alábbi szabály lépett hatályba, mely szerint a Kbt. 337. § (2)bekezdése helyébe...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 26.

Bírálóbizottság összeférhetetlensége

Kérdés: Az önkormányzat ingatlanügyeit a város megbízásával egy korlátolt felelősségű társaság bonyolítja le. Működési költségeit az önkormányzat biztosítja, melynek 10 százaléknál több más forrásból származó saját bevétele van. Az önkormányzat uniós pályázaton nagy összeget nyert építési beruházásra. Fenti korlátolt felelősségű társaság szeretne indulni bizonyos részekben a közbeszerzési eljárásokban ajánlattevőként. Kérdésem, hogy az önkormányzat képviselő-testületéből delegált Közbeszerzési Bíráló Bizottság (Közbeszerzési Szabályzat szerinti) összeférhetetlen-e ebben az esetben, mivel saját cégről van szó? A bizottság egyik tagja a kft. felügyelőbizottságának elnöke.
Részlet a válaszából: […] ...nem járhat el, illetőleg az eljárással kapcsolatos tevékenységvégzésébe az ajánlatkérő által nem vonható be, az eljárás irataiba azeredményhirdetésig nem tekinthet be – a törvény 80. § (4) bekezdése és a 118. §(4) bekezdése szerinti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. március 16.

Új kizáró okok és alkalmassági feltételek

Kérdés: A legutóbbi törvénymódosítás tartalmaz-e új kizáró okokat és alkalmassági feltételeket? Ha igen, azok mikortól alkalmazandók?
Részlet a válaszából: […] ...vagy a 10 százalék feletti alvállalkozó pénzügyi gazdaságialkalmasságát megállapítani, ha működésének ideje alatt – a benyújtott iratalapján – nem alkalmatlan, és működésének ideje alatt a beszerzés tárgyábólszármazó nettó árbevétele eléri vagy meghaladja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. december 13.

Kizáró okokkal kapcsolatos változások

Kérdés: Változtak-e a kizáró okokkal kapcsolatos előírások?
Részlet a válaszából: […] ...az igazolások tartalmát, valamint azt,hogy mit kell bizonyítania minimálisan az igazolásnak ahhoz, hogy azajánlatkérő elfogadja az okiratot. Az új liberális hiánypótlási szabályokkalugyanakkor biztosan könnyebb dolga van az ajánlattevőnek, hiszen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 11.

Kizáró okokra, alkalmasságra vonatkozó szabályok változása

Kérdés: Változtak-e a kizáró okokra, alkalmasságra és ezek igazolására vonatkozó Kbt.-beli szabályok? Ha igen, mikortól?
Részlet a válaszából: […] ...az adózói, amunkaügyi adatbázist, továbbá a minősített ajánlattevői jegyzéket, és azadatokat írásban dokumentáltan az eljárás iratai között őrzi meg. Az egyébkizáró okok ellenőrzésére a fenti rendelkezés akkor alkalmazható, ha az adatok,tények ellenőrzésére...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 30.

Eredményhirdetést követő hiánypótlás kizártsága

Kérdés: Az eredményhirdetést követően van még lehetőség hiánypótlásra?
Részlet a válaszából: […] ...igazolások és nyilatkozatok, illetőleg az ajánlati felhívásban vagya dokumentációban az ajánlat részeként benyújtásra előírt egyéb iratok utólagoscsatolására, illetve hiányosságainak pótlására terjedhet ki, továbbá azajánlattal kapcsolatos formai előírásoknak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Cégkivonat biztosítása közbeszerzési eljárásokhoz

Kérdés: A 2267. számú kérdésre adott válasz szerint az ajánlatkérő jogszerűen nem kérhet cégkivonatot az ajánlattevőtől a Kbt 63/A. § (1) bekezdésére tekintettel. A cégtaláló honlapja szerint a közhiteles cégkivonat papíralapú és nem ingyenes. A magyarorszag.hu 2009 októberében módosított oldala szerint az elektronikus közokiratot kérésre 15 napon belül küldik meg minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel. Ez lenne a közhiteles elektronikus nyilvántartásból ingyenesen elérhető igazolás? Ha mégsem, akkor hol találjuk meg?
Részlet a válaszából: […] ...az adattal, méghozzá közhiteles módon. Ennek két útja van, vagyelektronikusan, vagy papíralapon. Amennyiben csak elektronikus okirati formábankívánja az ajánlatkérő tárolni a cégkivonatot, ebben az esetben az okirat nemtartalmaz minősített elektronikus...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. május 17.

Nyilatkozat kizáró okokról

Kérdés: A jelenlegi Kbt.-szabályok szerint az ajánlathoz be kell nyújtanom a kizáró okok hiányát igazoló okiratokat, vagy elég csak nyilatkozni?
Részlet a válaszából: […] A hatályos Kbt. értelmében a közhiteles, nyilvános ésingyenesen elérhető adatbázisban elérhető adatok kivételével a nyertesajánlattevőt igazolási kötelezettség terheli az eredményhirdetést követő 8napon belül, az alábbiak szerint.A törvény 63. § (1) bekezdésének...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.
1
2