Előreláthatóság értelmezése a szerződésmódosítás kontextusában

Kérdés: Miért nem tekinthető a Covid-járvány előre nem láthatónak, amikor szerződést szeretnék módosítani? (Az egyes hullámok nem láthatók előre, a megbetegedések mértéke szintén nem. Ez egy folyamatosan fennálló helyzet.)
Részlet a válaszából: […] ...11. napján hatályba lépett 484/2020. kormányrendelettel további védelmi intézkedéseket vezetett be.A döntés során az előbbi két jogszabály is azt mutatja, hogy a közbeszerzési eljárás megindítása idején rendkívül súlyos volt a járványhelyzet Magyarországon,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. január 12.

Ügyvédi tevékenység a közbeszerzési törvényben

Kérdés: Ügyvédi tevékenység beszerzésénél mikor kell vagy nem kell figyelembe venni a közbeszerzési törvényt?
Részlet a válaszából: […] ...ingatlanközvetítés, – szabadalmi ügyvivői tevékenység,– olyan tevékenység, amelyre – helyi önkormányzati rendeletkivételével – jogszabály felhatalmazza,– külön törvényben szabályozott közvetítői eljárásban,illetve büntetőügyekben folytatott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. április 21.

Közbeszerzések Tanácsának tagjai mint hivatalos közbeszerzési tanácsadók

Kérdés: A hivatalos közbeszerzési tanácsadói listán találkoztam több alkalmazottal a Közbeszerzések Tanácsától. Jogszerű-e ez? (Nem vagyok jogász, de az én jogérzékemet sérti az eset.)
Részlet a válaszából: […] ...felvehetőaz, aki felsőfokú végzettséggel és legalább hároméves szakmai gyakorlattal,továbbá legalább hároméves – külön jogszabály szerint – igazolt közbeszerzésigyakorlattal, vagy állam által elismert közbeszerzési tárgyú szakképesítéssel,és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 8.

Helyben központosított közbeszerzés kiépítése

Kérdés: A megyei önkormányzat az általa irányított intézményeire kiterjedően – az előzetes felméréseket követően – ki szeretné alakítani a helyben központosított közbeszerzés intézményét. A fenti jogszabály-módosítást kezdeményező törvényjavaslat és a parlament által elfogadott törvény több ponton eltér egymástól. A törvényjavaslat tartalmazta azt, hogy a rendelet megalkotásánál a Kbt. és a 168/2004. Korm. rendelet szabályait is alkalmazni kell. Az elfogadott törvényben már csak annyi van, hogy a Kbt. rendelkezéseit kell alkalmazni. Jól értelmezem-e, hogy a helyben központosított közbeszerzés a már létező és működő központosított közbeszerzés szabályait figyelembe véve építhető ki, de attól, amennyiben a Kbt. ezt nem tiltja, el is lehet térni a rendelet megalkotásánál? Maga a módosító – 2006. évi CXXXV. – törvény csak a leglényegesebb és a megalkotandó rendelet kötelező tartalmi elemeit nevezi meg, és a rendeletben ezek köré építkezve kell a rendszer kiépítéséről és működtetéséről rendelkezni. A törvényjavaslat tartalmazott egy olyan feltételt is, hogy az önkormányzat a rendeletében kijelöli a helyben központosított közbeszerzés keretében ajánlatkérésre kizárólagosan feljogosított és kizárólagos tulajdonában álló szervezetet, az elfogadott törvényből ugyanakkor kimaradt a kizárólagos tulajdonában mondatrész. A fentiekkel kapcsolatban felmerült annak a kérdése, hogy elméletben nem ütközik-e a Kbt.-be egy olyan megoldás, hogy a helyben központosított rendszer működtetését egy, az önkormányzattól teljesen független, közbeszerzési eljárással kiválasztott szervezetre bízzuk. (Én azt gondolom, hogy ez több szempontból nem szerencsés megoldás, de az elvi lehetősége nem kizárt.)
Részlet a válaszából: […] Az előző kérdésben leírtakat kiegészítve, valóban eredetilega 168/2004. kormányrendeletet is megjelölte a jogalkotó. A kialakítás soránerre feltétlenül érdemes figyelemmel lenni, de a vonatkozó kormányrendeletalkalmazása ebben az esetben nem kötelező. A kizárólagos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 23.

Közbeszerzési "tanácsadóvá válás" feltételei

Kérdés: A 29/2004. IM rendelet 1. §-ának (3) bekezdése szerinti közbeszerzési eljárással kapcsolatban előkészítőként való részvétel igazolható-e csak a 2. § (1) bekezdése szerinti "PHARE-os/SPA-s" ajánlattevői oldalon kifejtett tevékenységgel (mind a tíz)?
Részlet a válaszából: […] ...kell érteni. Ebből a rendelkezésbőlkövetkezik, hogy kizárólag ajánlatkérői oldalon végzett előkészítési tevékenységfelel meg a jogszabályi rendelkezésnek, tehát az ajánlattevői oldalon kifejtetttevékenység nem elegendő a tanácsadóvá...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 27.

Jelentkezés a hivatalos közbeszerzési tanácsadók névjegyzékébe

Kérdés: Milyen – elsősorban gyakorlati – szempontokat kell figyelembe venni a hivatalos közbeszerzési tanácsadók névjegyzékébe történő felvétel iránti kérelem kitöltésekor?
Részlet a válaszából: […] ...tanácsadó az, aki felsőfokúvégzettséggel és legalább hároméves szakmai gyakorlattal, továbbá legalábbhároméves – külön jogszabály, a 29/2004. IM rendelet szerint – igazoltközbeszerzési gyakorlattal, vagy állam által elismert...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 12.

Közbeszerzési tanácsadók "beszerzési forrása"

Kérdés: Közbeszerzési tanácsadó – a jelenleg hatályos szabályozás szerint – nyilvántartásba került személyek, szervezetek közül szerezhető be, vagy az előző jogszabályok szerinti szakértői nyilvántartásból is?
Részlet a válaszából: […] ...tanácsadó az, aki felsőfokú végzettséggel és legalább háromévesszakmai gyakorlattal, továbbá legalább hároméves – külön jogszabály szerint -igazolt közbeszerzési gyakorlattal, vagy állam által elismert közbeszerzésitárgyú szakképesítéssel, és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. május 30.

Közbeszerzési tanácsadó kötelező igénybevétele

Kérdés: Egyszerűsített közbeszerzési eljárást lebonyolíthat-e az önkormányzat polgármesteri hivatala anélkül, hogy OKJ-s bizonyítvánnyal rendelkező szakember ebben részt venne (a hivatal dolgozója közgazdász végzettségű)?
Részlet a válaszából: […] ...személy (szervezet) segítse. A törvény alapján afüggetlen, hivatalos közbeszerzési tanácsadó feladata a közbeszerzési eljárásjogszabályoknak megfelelő lefolytatásának elősegítése, így különösen a felhívásés a dokumentáció elkészítésében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Szakmai gyakorlatok "egyenértékűsége"

Kérdés: A gyakorlat megítélésében hogyan számítják be az ajánlattevői gyakorlatot? Egyenértékű-e az ajánlatkérői gyakorlattal?
Részlet a válaszából: […] ...nem csak az ajánlatkérői oldalonkifejtett közbeszerzési tevékenység. Tehát a két tevékenységtípus között nemtesz különbséget a jogszabály igazolás tekintetében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 24.

Tanácsadói tevékenység feltételei a gyakorlatban

Kérdés: Hogyan lehet a közbeszerzési tanácsadói névjegyzékbe bekerülni? A gyakorlatom megvan, de nem tudom, ebből mit fogadnak el, kinek kell tanúsítania az eljárásaimat, stb.?
Részlet a válaszából: […] ...együttes rendelet szabályozza. Ezen felhatalmazásokalapján jelent meg a 29/2004. IM rendelet valamint a 30/2004. IM-PM együttesrendelet, amely jogszabályokat a Magyar Közlöny 2004/126. számában hirdettekmeg, és amelyek 2004. szeptember 11-én léptek hatályba.A fentiekben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 10.
1
2