Kizáró okok ellenőrzése

Kérdés: Hogyan kell értelmezni a Kbt. 20. §-ának (8) bekezdésében szereplő egyszeri ellen­őrzési kötelezettséget a kizáró okokra vonatkozóan és a Kbt. 63. §-ának (5) bekezdésében szereplő "...eredményhirdetés időpontjára vonatkozó" időpontot? Mert a két időpont között – például építési beruházás esetén – akár 60 nap is eltelhet. Ha az ellenőrzés megtörténik adott esetben az ajánlattételi határidő után pár nappal, és minden rendben van, kinyomtatva minden ellenőrzési pont, végigmegy a döntés, majd valamelyik érvényes ajánlattevő felkerül például az OMMF-honlapra, és egy ilyen ajánlattevő lesz a nyertes, akkor mi a teendő? A Kbt. 20. §-ának (8) és 63. §-ának (6) bekezdésében foglal­taknak az ajánlatkérő eleget tett, de a 63. § (5) bekezdésében foglalt eredményhirdetés időpontjára vonatkozó rendelkezésnek nem. Mi a megoldás?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 20. §-ának (8) bekezdésében az alábbiak szerintrendelkezik az elektronikusan rendelkezésre álló hatósági vagy közhiteles,ingyenesen elérhető adatbázisok ellenőrzéséről.A (7) bekezdés szerinti nyilvántartásokban való szerepléstaz ajánlatkérő az ajánlattételi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. július 18.

Köztartozásmentes adatbázisban szereplő ajánlattevő igazolási kötelezettsége

Kérdés: A Kbt. legutóbbi módosítása szerint kötelezhető-e az ajánlattevő a kifizetéshez eredeti nullás igazolás megküldésére, ha szerepel a köztartozásmentes adózók listájában? Ha nem, pontosan melyik jogszabály vonatkozik erre?
Részlet a válaszából: […] ...értékének tíz százalékátmeghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának, továbbá azajánlattevő számára erőforrást nyújtó szervezetnek az ajánlatban a (2)-(9)bekezdés szerint kell igazolnia, hogy nem tartozik a 60. § (1)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. július 18.

Nemleges adóigazolás mint a számlakifizetés feltétele

Kérdés: A számla kifizetésének feltétele a nemleges adóigazolás? Ezt az eljárás elején vagy a számlakiállítás előtt kell csatolni?
Részlet a válaszából: […] ...kétrészre érdemes osztanunk.Az első, a kötelező kizáró okok rendszerében vonatkozikazokra az ajánlattevőkre, alvállalkozókra, erőforrást nyújtó szervezetekre,melyek egy évnél régebben lejárt adófizetési kötelezettségüket nemteljesítették, és halasztást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 27.

Együttes adóigazolás köztartozásmentes adatbázisban szereplés esetén

Kérdés: A jövőben nem kell kérni APEH-VPOP együttes adóigazolást, ha cégünk ajánlattevőként szerepel az APEH köztartozásmentes adózói adatbázisában? Ha ez így van, akkor ezt ki kell-e nyomtatni és betenni az ajánlatba, vagy csak az ajánlatkérő ellenőrzi?
Részlet a válaszából: […] ...ha az ajánlattevő, aközbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívántalvállalkozó vagy az erőforrást nyújtó szervezet szerepel az adózás rendjérőlszóló törvény szerinti köztartozásmentes adózói adatbázisban.Ha azonban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. december 13.

Kizáró okok utólagos igazolása

Kérdés: Jól értelmezem, hogy megszűnt a kizáró okok utólagos, nyertesség esetén 8 napon belüli igazolása? Vagyis ha úgy kérik, hiteles cégkivonat, közjegyzős nyilatkozatok, ajánlatkérő helye szerinti adóigazolás és minden egyéb pénzes iratokat megint az ajánlattétel alkalmával kell benyújtani?
Részlet a válaszából: […] ...értékének tíz százalékát meghaladó mértékbenigénybe venni kívánt alvállalkozójának, továbbá az ajánlattevő számáraerőforrást nyújtó szervezetnek az ajánlatban a (2)-(9) bekezdés szerint kelligazolnia, hogy nem tartozik a 60. § (1) bekezdésének...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. december 13.

Igazolási kötelezettség köztartozásmentes adatbázisban szereplés esetén

Kérdés: Ha benne vagyunk a köztartozásmentes adatbázisban, be kell-e csatolnunk az együttes adóigazolást? Vagy az előbbi kiváltja azt?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlattevőnek,a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe vennikívánt alvállalkozónak, továbbá az erőforrást nyújtó szervezetnek azeredményhirdetést követő nyolc napon belül igazolnia kell, hogy nincsköztartozása. Ennek érdekében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 26.

Megrendelő tájékoztatási kötelezettsége jogszabályról

Kérdés: Cégünk acéltermékeket adott el egy cégnek, mely ügylet egyszeri adásvétellel jött létre, külön szerződést, megállapodást nem kötöttünk. Ez az ügylet 4-5 szállításból áll (4-5 részletben viszik el a megrendelt árut), tavaly novemberben kezdődött, és e hónapban ér véget. Kaptunk egy levelet a vevőnktől, amelyben a 2008. évi LXXXII. törvény 18. § (5), 32. § (5) és a 2003. évi XCII. törvény 36/A. §-ára hivatkozva felhívják figyelmünket, hogy a 200 000 forint feletti kifizetéseket akkor teljesítik, ha az alvállalkozó, azaz mi nullás adóigazolást küldünk neki. A nullás igazolással nincs gond, cégünk kap ilyet. A gond, hogy múlt hét péntekig, azaz a levél kézhez kapásáig nem tudtunk róla, hogy vevőnk közbeszerzésben vesz részt, velünk ezt semmilyen formában nem közölte. Most pedig kész tények elé állít minket, mi pedig ezt sérelmezzük, hogy nem közölte a tényeket időben, hanem rögtön nemfizetéssel fenyeget. Egyáltalán megállja-e a helyét érvelésük, nem csak a 10 százalék feletti alvállalkozót kell nevesíteni, és ha igen, közölni azzal?
Részlet a válaszából: […] Az eljárásban csak a 10 százalékot meghaladó mértékbenigénybe venni kívánt alvállalkozót kell nevesíteni, illetve a külső erőforrástnyújtó szervezetet. Ezekről mindegyik fél az ajánlattétel során tudomást isszerez, hiszen aktívan szerepet kell vállalniuk a részvételben....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.