Elektronikus dokumentumok aláírásának szabályai

Kérdés: Ha elektronikusan teszek fel kiegészítő tájékoztatáskérést, akkor azt is alá kell írni elektronikusan? Kinek kell aláírnia? A cégjegyzésre jogosultnak, vagy elég, ha az egyik kolléga elektronikus aláírásával írjuk alá az aláírt és beszkennelt dokumentumot? Esetleg a küldött e-mailt kell csak aláírni? Kérdésünk továbbá, hogy mi az az időbélyeg? Kell-e ezt használni?
Részlet a válaszából: […] ...javasolt aláírni.Javasolt továbbá ún. időbélyeg alkalmazása, amely azt igazolja, hogy mikor írta alá az ajánlattevő, illetve képviselője az érintett dokumentumot. A szabályozás alapjait mind az elektronikus aláírás, mind az időbélyeg vonatkozásában a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. június 14.

Aláírási címpéldány csatolása

Kérdés: Ha a cégadatok (cégkivonat) tartalmazzák azt, hogy az ajánlattevő által az ajánlatot aláíró személy címpéldányát csatolták, akkor azt ténylegesen is mellékelnünk kell-e, avagy azt is hivatalból ellenőrzi az ajánlatkérő?
Részlet a válaszából: […] ...során.Annak érdekében tehát, hogy az ajánlatkérő ellenőrizni tudja, hogy az ajánlatot az ajánlattevő cégjegyzésre feljogosított képviselője írta-e alá, szükséges az ajánlatot aláíró személy aláírási címpéldányának vagy aláírásmintájának a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 15.

Elektronikus dokumentumok bekérése

Kérdés: Elektronikus cégeljárásban a digitális tértivevényen nem szerepel, hogy azt mely cégügyben adták be. Mi értelme annak, hogy az ajánlatkérők rendre megkívánják ennek csatolását? Különösen akkor, amikor a benyújtott cégiratok bárki részére nyilvánosak.
Részlet a válaszából: […] ...egyértelmű az alakiságvonatkozásában. Általában elmondható, hogy az ajánlatkérők többsége elfogadjaaz elektronikus dokumentum jogi képviselő által hitelesített és az ajánlattevőáltal cégszerűen aláírt nyomtatott példányát. Bár az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.

Elektronikus cégeljárás és közbeszerzés

Kérdés: Az ajánlatkérő úgy rendelkezett a felhívásban, hogy – egyebek mellett – az el nem bírált, cégbírósághoz benyújtott kérelmet eredetiben vagy közjegyző által hitelesített másolatban kell csatolni. 2008. július 1-jétől azonban ez a kérelem már kizárólag csak elektronikus formában létezik, kinyomtatva nem hiteles. Hogyan teljesítsük a felhívás fentiek szerinti részét?
Részlet a válaszából: […] ...illetékbélyeg ellenében. Azokiratokat 5 munkanap alatt lehet beszerezni, és a kérelemhez csatolni kell azérintett cég arra jogosult képviselője által adott meghatalmazást.Az ügymenet leegyszerűsítése érdekében javasoljuk kiegészítőtájékoztatás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 24.

Cégjogi szabályokkal ellentétes gyakorlat

Kérdés: A cégadatok változására irányuló kérelmet írásban is be lehet adni a Gt., illetve a Ctv. szabályai szerint a cégbírósághoz, sőt, 2007. szeptember 1-je óta elektronikus formában is. A kiírások értelmében ezzel szemben folyamatban lévő változásbejegyzési eljárás esetén – annak igazolására – kizárólag a cégbíróság bélyegzőjével ellátott változásbejegyzési nyomtatvány eredeti vagy közjegyző által hitelesített példányát fogadja el az ajánlatkérő. Milyen jogszabályi alapon követelhetik meg ezt az ajánlatkérők?
Részlet a válaszából: […] ...(változásbejegyzésre) irányuló kérelmet acég székhelye szerint illetékes cégbíróságon a cégformának megfelelő, a jogiképviselő által aláírt papíralapú vagy elektronikus nyomtatványon kell – atörvényben meghatározott módon és a mellékletekkel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. június 2.