Szerződéskötés lehetősége kizárólag becsült értéket meghaladó ajánlatok beérkezése esetén

Kérdés: Mi a teendő abban az esetben, ha az ajánlatkérő a Kbt. 115. §-a szerinti eljárásban négy ajánlattevőnek küldött ajánlattételi felhívást, tekintettel arra, hogy az igénybe venni kívánt szolgáltatás becsült értéke 17,4 millió forint volt – ami az előző évi azonos szolgáltatás tényleges költségek alapján került meghatározásra –, azonban a beérkező érvényes ajánlatok mindegyike meghaladta a 18 millió forintot, és a szükséges fedezet egyébként ajánlatkérő általi kiegészítéssel biztosítható? Köthető a nyertessel ilyen esetben szerződés?
Részlet a válaszából: […] Ebben az esetben az ajánlatkérő hibásan határozta meg a beszerzés becsült értékét. Ezt a helyzetet azonban nem lehet kezelni a közbeszerzési értékhatár negligálásával. Amennyiben négy ajánlattevő meghívására csak 18 millió forintot el nem érő becsült értékű beszerzés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. november 9.

Egybeszámítás országos működés esetén

Kérdés: A módosított Kbt. 40. § (5) bekezdés szerint az általános javítási munkálatokra vonatkozó építési beruházások becsült értékét akkor is egybe kell számítani, ha több építménnyel kapcsolatosak – feltéve hogy a (2) bekezdés szerinti feltételek fennállnak. Hogyan értelmezendő ez egy országos működésű cég esetében? Például az ország keleti részén fekvő település ingatlanának festés-mázolási munkáit egybe kell számítani egy nyugati területen lévő ingatlanéval?
Részlet a válaszából: […] ...alól történetesenkimaradó, a (6) bekezdés szerinti két feltételnek megfelelő építési munkátegyszerű eljárásrendben vagy közvetlen szerződéskötéssel lehet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 22.

Alkalmasság hirdetmény nélküli tárgyalásos – egyszerű – eljárásban

Kérdés: Amennyiben az ajánlatkérő a nemzeti értékhatár felett egyszerű eljárásban hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást alkalmaz a rendkívüli sürgősségre tekintettel, a Kbt. 135. §-a előírja, hogy azzal az ajánlattevővel kell tárgyalni, aki rendkívüli sürgősséggel teljesíteni tud. Ebben az esetben a Kbt. 131. §-a szerint az eljárás nem ajánlattételi felhívással indul, és a Kbt. 135. §-a szerint az ajánlattevőnek a kizáró okokról nyilatkoznia kell, az erre vonatkozó igazolásokat pedig 8 napon belül kell benyújtania. Ilyen esetben alkalmassági követelményeket nem kell meghatározni, hiszen egy meghatározott féllel történik a tárgyalás?
Részlet a válaszából: […] ...szerinti köztartozások hiányával, valamint a 60. § (1) bekezdésénekh) pontjával kapcsolatos hatósági igazolásokat legkésőbb a szerződéskötéstkövető nyolc napon belül kell csatolnia. A 60. § (1) bekezdésének g) pontjábanfoglalt feltétel megvalósulását...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 30.

Tájékoztatási kötelezettség több szerződés kötése esetén

Kérdés: Két közbeszerzési eljárás lefolytatására került sor, mivel a hét részből egy rész eredménytelenül zárult. Mindkettő közösségi eljárásrendben, de az első egyszerűsített eljárásban, a második pedig egyszerűsített tárgyalás nélküli eljárásban lett lefolytatva. A vállalkozói szerződések 2010. 02. 22-én lejártak, időtartamuk az 1 évet nem haladta meg. A két eljárás során hét részre hét szerződést kötöttünk, amelyből három azonos ajánlattevővel jött létre. A végszámlák kiegyenlítése még nem történt meg. A kérdéseim a következők: elegendő-e az 5/2009. IRM rendelet 6. számú mellékletét kitöltetni a szerződés teljesítéséről történő tájékoztatás érdekében, továbbá a honlapunkon azt közzétenni? Szerződésenként új tájékoztatót kell-e kiállítani? Vagy csak eljárásonként? Négy körzetben azonos ajánlattevővel került sor szerződéskötésre, az összérték megadásával helyesen járunk el?
Részlet a válaszából: […] A tájékoztatókat szerződésenként kell feladni, nincslehetőség aggregálásra egy szerződéses partner egybeszámításával, illetve egyeljárás egységes közzététele sem lehetséges. Sajnálatos módon, mivel hazánkbanigen magas díjat kell fizetni a hirdetmény ellenőrzéséért...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Szerződéskötési moratórium

Kérdés: Egy közbeszerzési tájékoztatón azt hallottuk, hogy az új szabályok szerint már nem lehet kérni a Közbeszerzési Döntőbizottságtól a szerződéskötés megtiltását. Kérdésünk, hogyan lehet megakadályozni a jövőben, hogy a szabálytalanul kihirdetett nyertessel az ajánlatkérő ne kösse meg a szerződést?
Részlet a válaszából: […] ...változás oka a szerződéskötési moratórium újszabályrendszerében keresendő.Az új szabályrendszer egyik lényeges eleme, hogy amoratórium időszaka hosszabb lett. Amíg 2010. január 1-jét megelőzően 8 naposvolt, azaz legkorábban az eredményhirdetést követő 9. napon...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Ajánlati kötöttség tárgyalás nélküli eljárásban

Kérdés: Tárgyalás nélküli eljárásban mikortól él az ajánlati kötöttség?
Részlet a válaszából: […] ...határidő lejártától kezdődik;– a (2) bekezdés értelmében az ajánlattevő legalább azajánlati felhívásban megadott tervezett szerződéskötési időpont lejártáig kötvevan ajánlatához, kivéve ha az ajánlatkérő úgy nyilatkozott, hogy egyikajánlattevővel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 8.

"Eredményhirdetés" tárgyalás nélküli eljárásban

Kérdés: Tárgyalás nélküli eljárásban hogyan értesülünk az eljárás eredményéről?
Részlet a válaszából: […] ...lejárta előtt köteles a halasztásról és annakindokáról, valamint – ha szükséges [törvény 99. §-ának (2) és (3) bekezdése] -a szerződéskötés új időpontjáról [99. § (2) és (3) bekezdése] az összesajánlattevőt egyidejűleg, közvetlenül,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 8.

"Ügyvédbeszerzés"

Kérdés: Az új szabályozás szerint kell-e az ügyvédeket közbeszereztetni?
Részlet a válaszából: […] ...minta szerint kell elkészítenie. A hirdetményt – a 44. § (1)bekezdése szerinti közzétételre – legkésőbb a szerződéskötéstől számított ötmunkanapon belül kell megküldeni. A hirdetményben az ajánlatkérőneknyilatkoznia kell, hogy egyetért-e...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Írásos eredményhirdetés

Kérdés: Az eredményhirdetés történhet kizárólag írásban?
Részlet a válaszából: […] ...eredeti határidő lejárta előtt köteles a halasztásról és annakindokáról, valamint – ha szükséges [Kbt. 99. § (2) bekezdése] – aszerződéskötés új időpontjáról [Kbt. 99. § (2) bekezdése] az összesajánlattevőt egyidejűleg, közvetlenül,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 22.

Étkezési utalvány beszerzésének becsült értékkel kapcsolatos kérdései

Kérdés: Étkezési utalványok szállítására vonatkozó nemzeti értékhatárt elérő nyílt közbeszerzési eljárást követően megkötött szerződés lejár. A rendelkezésre álló fedezet mértékére tekintettel a lejáratot követően hathavi időszakra tervezzük – a becsült értékre tekintettel – egyszerű közbeszerzési eljárás lefolytatását. Jelen esetben az étkezési utalványok becsült értékét a Kbt. 36. § (1) bekezdésének a) pontjában, vagy a 37. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott rendelkezések szerint kell megállapítani? Intézetünk természetbeni ellátásként meleg étkezés lehetőségét is biztosítja. A korábbi időszak adatai alapján megállapítható, hogy a teljes állományi létszámnál havonta 80-90 fővel kevesebben veszik igénybe a havi étkezési utalványt. A becsült értéket a Kbt. 35. §-ának (1) bekezdésében meghatározott rendelkezésre tekintettel, a teljes állományi létszám, vagy az étkezési utalványt ténylegesen igénybe vevők létszáma alapján kell megállapítani?
Részlet a válaszából: […] ...alatt várhatómennyiségi és értékbeli változással. Ebben a helyzetben tehát rendszeresen beszerzésre kerülőbeszerzési tárgynak és szerződéskötésnek minősül a beszerzés, azaz hiába ahathavi mennyiség és annak esetlegesen alacsonyabb becsült értéke, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 1.
1
2
3
5