Hirdetményekkel kapcsolatos fizetési kötelezettség az új Kbt. hatálybalépése után

Kérdés: Ha az új közbeszerzési törvény hatályba lép, kell fizetnünk még azokért a teljesítésről szóló hirdetményekért, amelyekért most is fizetünk, vagy már egyáltalán nem kell fizetünk semmilyen hirdetményért csak azért, hogy közzétegye a Közbeszerzések Tanácsa?
Részlet a válaszából: […] ...a teljesítéstől számított öt évig kötelesajánlatkérő az iratokat megőrizni, és a 31. § (4) bekezdés alapján az adatoknakelektronikusan is elérhetőnek kell lenniük.A 34. § (2) bekezdés értelmében a közbeszerzési eljáráselőkészítésével...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 29.

Cégkivonat biztosítása közbeszerzési eljárásokhoz

Kérdés: A 2267. számú kérdésre adott válasz szerint az ajánlatkérő jogszerűen nem kérhet cégkivonatot az ajánlattevőtől a Kbt 63/A. § (1) bekezdésére tekintettel. A cégtaláló honlapja szerint a közhiteles cégkivonat papíralapú és nem ingyenes. A magyarorszag.hu 2009 októberében módosított oldala szerint az elektronikus közokiratot kérésre 15 napon belül küldik meg minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel. Ez lenne a közhiteles elektronikus nyilvántartásból ingyenesen elérhető igazolás? Ha mégsem, akkor hol találjuk meg?
Részlet a válaszából: […] ...az erőforrást nyújtószervezetnek nem kell igazolnia azokat a tényeket, adatokat, amelyekellenőrzésére az ajánlatkérő közhiteles elektronikus nyilvántartásbólingyenesen jogosult.Az ajánlatkérőnek tehát ebben a megfogalmazásban nem kellrendelkeznie a közhiteles adattal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. május 17.

Cégkivonat érvényessége, felszámolás

Kérdés: Az ajánlattevőnek általában 60 napnál nem régebbi cégkivonatot kell csatolnia a közbeszerzésben. Ugyanakkor a kizáró okok között szerepel, hogy nem állhat felszámolási eljárás alatt. A 60 napon belüli cégkivonat benyújtása mellett bőven előfordulhat, hogy már az ajánlattétel időpontjában felszámolás alatt áll. Hogyan oldható fel ez az ellenmondás? Az ajánlatkérőnek nem érdeke a legfrissebb cégállapot ismerete? Hogyan egyeztethető össze az említett probléma a Kbt. alapelveivel? És: az ajánlatkérőnek folyamatosan ellenőriznie kell az "aktív" cégállapotot? Mi történik, ha a szerződés teljesítése folyamán áll elő a fenti helyzet?
Részlet a válaszából: […] ...iránti kérelem másolatát és a fenti iratokegyszerű vagy hiteles másolatát pedig – tekintettel arra, hogy a cégeljáráselektronikus, tehát az elektronikus kérelem kinyomtatása nem tekinthetőmásolatnak – a székhely szerinti illetékes cégbíróságtól...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.