Eredményhirdetés megtilthatósága


Az EU-ba való belépést követően egyre több pályázat lebonyolítására kerül sor, amelyeknél közbeszerzést kell lefolytatni. A kérdés a következő: jogosult-e a pályázat kiírója a megkezdett közbeszerzési eljárás tartama alatt, vagy az elbírálást követően (eredményről jegyzőkönyv) arra, hogy a beadott közbeszerzési dokumentumok átvizsgálása után megtiltsa, hogy a pályázó eredményt hirdessen, valamint arra, hogy a pályázót új közbeszerzési eljárás lefolytatására kötelezze? A támogató által kiadott tájékoztató szerint "a leadott dokumentumokat átvizsgálja, hogy megfelel-e a közbeszerzési törvénynek, illetve a pályázatnak. Amennyiben a közbeszerzési törvénynek vagy a pályázatnak nem felelnek meg a dokumentumok, akkor addig nem lehet eredményt hirdetni, és szerződést kötni a nyertessel, amíg a hiba kijavításra nem került." Jelenleg a támogató nem írta alá a támogatási szerződést, és kérte a közbeszerzési eljárás újbóli lefolytatását, és hozzáteszi, hogy "A korábban kiadott tájékoztatónk értelmében a vállalkozási szerződést akkor lehet megkötni (értsd: a nyertes ajánlattevővel), ha a közbeszerzési eljárás dokumentumait átvizsgáltuk, és azokat megfelelőnek találtuk." Az ajánlati felhívás megküldésével induló egyszerű közbeszerzési eljárásban ajánlattevőként részt vevők közül senki nem kifogásolta az eljárást. Jogszerű-e a fentiekben ismertetett helyzet?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2007. augusztus 27-én (67. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1401

[…] eredményhirdetése előtt be kell mutatnia az eljárási dokumentumokat, ajánlatokat, értékelést annak érdekében, hogy az eljárás szabályszerűségéről, a kiválasztott nyertes megfelelőségéről a támogató meggyőződjön, kvázi engedélyt adjon az eredmény kihirdetésére. Ez, a támogató által előírt eljárásrend tulajdonképpen azt jelenti, hogy a közbeszerzési eljárás szabályosságának ellenőrzési folyamata az eljárás menetébe van beépítve, alkalmas arra, hogy megakadályozza a jogsértő döntés kihirdetését, és ezáltal a jogsértő szerződés megkötésének is elejét vegye. Vélelmezhetően az történik ebben az esetben, hogy ha az ellenőrzési folyamat során a támogató mindent rendben talál, akkor az ajánlatkérő az eljárás eredményét kihirdetheti, a szerződést megkötheti; ha viszont jogszabálysértést állapít meg, akkor ezt közli az ajánlatkérővel, akiinek ezt kiküszöbölendő újra meg kell vizsgálnia a benyújtott ajánlatokat, és új, immáron jogszerű döntést kell hoznia. A feltett konkrét kérdésre, azaz arra, hogy megtilthatja-e a támogató, hogy a pályázó eredményt hirdessen, valamint kötelezheti-e arra a pályázót, […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.