Kizáró okokra, alkalmasságra vonatkozó szabályok változása


Változtak-e a kizáró okokra, alkalmasságra és ezek igazolására vonatkozó Kbt.-beli szabályok? Ha igen, mikortól?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2010. augusztus 30-án (118. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2464

[…] (1) bekezdés a), b) pontjai szerinti alvállalkozó felé fennálló (vég- vagy részszámlából fakadó) fizetési kötelezettsége 10%-ot meghaladó részét nem teljesítette, vagy fizetési késedelme meghaladta a fizetési határidőt követő 15 napot – annak ellenére, hogy az ajánlatkérőként szerződést kötő fél a részére határidőben fizetett, és ezt jogerős és végrehajtható közigazgatási, illetőleg bírósági határozat megállapította, kivéve ha a határozat keltezésének időpontja régebbi az ajánlatokkal kapcsolatos eredményhirdetést megelőző két évnél." Pontosítja továbbá a 62. § (1) bekezdést az alábbiak szerint: "Az ajánlatkérőnek az eljárásból ki kell zárnia az olyan ajánlattevőt, aki, illetőleg akinek a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozója, vagy a számára erőforrást nyújtó szervezet – három évnél nem régebben súlyos, jogszabályban meghatározott szakmai kötelezettségszegést vagy szakmai etikai szabályokba ütköző cselekedetet követett el; – az eljárásban előírt adatszolgáltatási kötelezettségének [különösen a 70. § (3) bekezdése, 71. §] teljesítése során olyan hamis adatot szolgáltatott, illetőleg hamis nyilatkozatot tett, melynek következtében elkerülhető lett volna, hogy az ajánlat vagy a részvételi jelentkezés a nyilatkozattal érintett körülmény miatt érvénytelennek minősüljön, vagy elérhető lett volna, hogy kedvezőbb legyen az ajánlatának a 81. § (4) bekezdése szerinti elbírálása, illetve a részvételi jelentkezésének 123. § (4) bekezdése, 130. § (6) bekezdése, 136/A. § (2) bekezdése, 157. § (3) bekezdése vagy 204. § (5) bekezdése szerinti rangsorolása." Pontosítja továbbá a 63. §-ban előírt rendelkezéseket, amely arra vonatkozóan tartalmaz részletes szabályokat, hogy az ajánlatkérő mely igazolásokat, nyilatkozatokat köteles elfogadni. Az új rendelkezések között kiemelésre érdemesek az alábbiak: – a 63. § (4) bekezdés rendelkezik arról, hogy igazolásnak minősül az a körülmény, ha az ajánlattevő, a 10 százalék feletti alvállalkozó, illetve az erőforrást nyújtó szervezet szerepel az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozásmentes adózói adatbázisban; – a 63. § (6) bekezdése értelmében az ajánlatkérő ellenőrzi az elektronikus nyilvántartásban szereplő adatokat, azaz jelenleg az adózói, a munkaügyi adatbázist, továbbá a minősített ajánlattevői jegyzéket, és az adatokat írásban dokumentáltan az eljárás iratai között őrzi meg. Az egyéb kizáró okok ellenőrzésére a fenti rendelkezés akkor alkalmazható, ha az adatok, tények ellenőrzésére az ajánlatkérő ingyenesen jogosult a közbeszerzési eljárás nyelvén rendelkezésre álló, elektronikus, hatósági vagy közhiteles nyilvántartásból; – a 63. § (7) bekezdés alapján a köztartozást nyilvántartó hatóságok igazolásának tartalmaznia kell, hogy az igazolás kiállításának időpontjában az ajánlattevőnek (10 százalék feletti alvállalkozónak, erőforrást nyújtó szervezetnek) van-e a hatóság által nyilvántartott köztartozása (adó, járulék, helyi adó stb.), és ha van, akkor annak megfizetésére halasztást kapott. Az igazolást a hatóság […]
 
Kapcsolódó címkék:    
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.