Hamis adatszolgáltatás meghatározása a dokumentációban


A dokumentációban milyen mértékben kell kitérni a hamis adatszolgáltatás meghatározására, illetve jogkövetkezményeire? A legutóbbi törvénymódosítás érintette ennek szabályozását?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2010. november 2-án (121. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2502

[…] amelynek következtében elkerülhető lett volna, hogy az ajánlat vagy a részvételi jelentkezés a nyilatkozattal érintett körülmény miatt érvénytelennek minősüljön, vagy elérhető lett volna, hogy kedvezőbb legyen az ajánlatának a 81. § (4) bekezdése szerinti elbírálása, illetve a részvételi jelentkezésének 123. § (4) bekezdése, 130. § (6) bekezdése, 136/A. § (2) bekezdése, 157. § (3) bekezdése vagy 204. § (5) bekezdése szerinti rangsorolása. A korábbi rendelkezéssel szemben, amelyben a hamis adatszolgáltatás, illetve a hamis nyilatkozattétel ténye került megfogalmazásra, a módosított rendelkezés célhoz kötötten fogalmazza meg a fenti körülményeket. Utal egyrészt az ajánlattevői nyilatkozat megtétele során a kizáró okokra történő nyilatkozattétel során elkövetett hamis nyilatkozattételre, illetve hamis adatszolgáltatásra – 70. § (3) bekezdés -, másrészt az alvállalkozó, illetve erőforrás-szervezet igénybevételével összefüggő nyilatkozatokra (71. §) is. E körben az a nyilatkozat minősül hamis nyilatkozatnak, illetve hamis adatszolgáltatásnak, ha az ajánlattevő célzatos magatartást tanúsított, azaz vagy azt kívánta elérni a nyilatkozattal - adatszolgáltatással -, hogy ezzel az ajánlata, illetve részvételi jelentkezése érvénytelenségét jelentő körülmény ne derüljön ki, vagy azt, hogy ajánlata, illetve […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.