Elektronikus adóigazolás csatolása az ajánlatba nyomtatott formában


2011. júliusban indulunk egy tenderen, ahol kértek tőlünk igazolást arra vonatkozóan, hogy nincs adótartozásunk. A pénzügyi osztályunk ma reggel elektronikus formában küldte meg nekem ezt az igazolást, merthogy ők is így kapták a hivataltól. Ha kinyomtatom, akkor becsatolható lesz az ajánlatba. Becsatoljam-e, vagy kérjünk olyan igazolást, amit nem elektronikusan küldenek meg a számunkra?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2011. augusztus 8-án (134. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2757

[…] nézve, akik általában egy adott időpillanatban töltik fel számláikat adónemenként, és így érdemesebb számukra az adott időpillanatban igazolást kérni, miután a feltöltés biztosan megtörtént. Ha azonban mindenképpen az adóhatóság igazolását szeretné az ajánlatkérő benyújtani, és nem szerepel a köztartozásmentes adatbázisban, akkor ezt igazolnia kell, méghozzá bizonyító erejű dokumentummal. Mivel az elektronikusan aláírt, közvetlenül az adóhatóságtól érkező dokumentum csak elektronikusan bizonyítja adattartalmát, így két út áll az ajánlattevő előtt. Vagy papíralapon újra kéri az igazolást, vagy közjegyző által kinyomtatva és hitelesítve nyújtja be az egyébiránt elektronikusan beérkezett dokumentumot. Ennek alapja az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvény, mely az elektronikusan aláírt elektronikus dokumentum, illetve az elektronikus aláírással kapcsolatos szolgáltatások jogkövetkezményei kapcsán az alábbiak szerint fogalmaz 4. §-ának (1)-(3) bekezdéseiben: – a jogszabály a 3. § (2)-(4) bekezdésében foglaltakon kívüli jogviszonyban írásba foglalást ír elő, e követelménynek eleget tesz az elektronikusan aláírt elektronikus dokumentumba foglalás is, ha az elektronikusan aláírt elektronikus dokumentumot fokozott biztonságú elektronikus aláírással […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.