Előzetes tájékoztató módosítása

Kérdés: Az üzleti tervünk részeként elkészítettük ez évi közbeszerzési tervünket, és már meg is küldtük a Közbeszerzési Hatóságnak közzétételre az időszakos előzetes tájékoztatót. Most észleltük, hogy tervezési hiba miatt a logisztikai rendszerünk karbantartására vonatkozóan szerepeltettünk egy olyan közbeszerzést, amire majd a következő évben fog sor kerülni. Mi a teendő ilyen esetben? Módosítani kell a tájékoztatót, ha az adott közbeszerzést nem kívánjuk megvalósítani az idei évben?
Részlet a válaszából: […] ...és az a rendeltetése, hogy az adott piaci szegmens potenciális ajánlattevőit tájékoztassa az ajánlatkérő által tervezett közbeszerzésekről, de nem jár azzal a kötelezettséggel, hogy az abban közzétett beszerzéseket az ajánlatkérőnek meg kell valósítania.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. április 10.

Kbt. alkalmazása vegyes beszerzési igény esetén

Kérdés: A Kbt. 22. §-ának (5) bekezdését csak abban az esetben lehet alkalmazni, ha a vegyes beszerzési igény többségében a közszolgálati eljárásrend szabályai alá eső beszerzési tárgyakat tartalmaz?
Részlet a válaszából: […] ...§ (5) bekezdés b) pontjának az alkalmazhatósága. Feltételezzük, hogy a vegyes beszerzési igény esetében nem lehet külön-külön elemekre szerződést kötni, azaz a 22. § (5) bekezdés a) pontjának alkalmazása kizárt.A Kbt. 22. §-ának (5) bekezdése alapján, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. szeptember 11.

Kivételi kör nemzeti rezsimben, kutatás-fejlesztési és innovációs célból megvalósuló beszerzés esetén

Kérdés: A konzorciumi tag egy GINOP-projektben támogatást kapott. A 255/2014. kormányrendelet 3.1.1. pontjában felsorolt besorolások közül ez a projekt az első két sorban foglalt tevékenységhez kapcsolódik, alapkutatás, ipari kutatás, K+F fejlesztési projekthez nyújtott támogatás. A Kbt. 2017. január 1-jétől hatályos módosítása új kivételi szabályt vezetett be – 111. § v) pont –, mely szerint a törvényt nem kell alkalmazni, a kutatás-fejlesztési és innovációs célú támogatásból megvalósuló beszerzésekre a 2400000-4-tól 24327500-7-ig és 24500000-9-tól 24965000-6-ig tartó CPV-kódok által meghatározott áruk vonatkozásában, amennyiben a beszerzés értéke nem éri el az uniós értékhatárt. Ezek a CPV-kódok a különféle vegyipari termékekre, vegyi anyagokra, vegyszerekre, gázokra, polimer termékekre, oldószerekre stb. vonatkoznak, melyet a kérdés szerinti projektben kb. 20 M Ft értékben kellene beszereznünk. Értelmezésünk szerint, amennyiben a támogatási cél megfelel a fentieknek, akkor nem kellene közbeszerzési eljárást lefolytatni, hanem három árajánlat bekérésével meg lehetni valósítani a beszerzést. Mivel a 111. § v) pontjában nem szerepel az, hogy kizárólag az 5. § (3) bekezdésében foglalt ajánlatkérőkre vonatkozna ez a kivétel, úgy értelmezem, hogy amennyiben a támogatás célja K+F+I, és az adott CPV-kódú termékeket szerezzük be, akkor ez alól a kötelezettek is kivételek. Jól értelmezem a kérdést?
Részlet a válaszából: […] ...hogy mindez független az ajánlatkérő közbeszerzési alanyi hatálytól és a Kbt. 5. §-ának (3) bekezdésétől, azaz a kötelezettekre is vonatkozik a kivétel.Ahhoz, hogy ez ne így legyen, visszahivatkozás kellene az 5. § (3) bekezdésére legalább, vagy az 5....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. június 14.

Közbeszerzési értékhatárok 2010-ben

Kérdés: Változtak-e a 2010. évre a közbeszerzési értékhatárok?
Részlet a válaszából: […] ...szóló törvényt (T/11025. számú törvényjavaslat), minek folytán ejogszabály ez idáig nem került kihirdetésre.Fentiekre tekintettel 2010. január 1-jétől 2010. december31-éig a közösségi eljárásrendben irányadó közbeszerzési értékhatárok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.

Jelentkezők számának korlátozása meghívásos és tárgyalásos eljárásban

Kérdés: Meghívásos és tárgyalásos eljárás esetén mikor korlátozható a jelentkezők száma, és milyen indokkal? Mit jelent a korlátozásra vonatkozó objektív szempont kitétel? Mi minősül objektívnak a gyakorlatban?
Részlet a válaszából: […] ...határidő lejártáigmódosíthatja az ajánlati felhívásban, illetőleg a dokumentációban meghatározottfeltételeket. A módosított feltételekről e határidő lejárta előtt újhirdetményt kell közzétenni, amelyben új ajánlattételi határidőt kellmegállapítani. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 1.

Tanácsi tájékoztatók új értékhatárokra

Kérdés: Hogyan kell érteni az új értékhatárokra vonatkozó tanácsi tájékoztatókat, amikor a törvény nem módosult?
Részlet a válaszából: […] ...2008. évre a 2006. január 15-én hatályba lépett, aközbeszerzésekről szóló, a 2005. évi CLXXII. törvénnyel módosított 2003. éviCXXIX. törvény vonatkozik. A 2007. évhez képest a közösségi értékhatárokbantörtént változás, mely hatással van az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 10.

Értékhatárok és jogalkotói szándék

Kérdés: Milyen jogalkotói indok lehet az értékhatárok meghatározása mögött?
Részlet a válaszából: […] ...és a 2005/C 325/09 számú bizottsági közlemény értelmében.A hazai értékhatárok meghatározása során azonban,figyelemmel az irányelvekre, nemzeti hatáskörbe tartozik annak eldöntése, hányeljárási rezsim legyen közösségi értékhatár alatt. Ha megnézzük...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Becsült érték újraszámítása

Kérdés: Tekintettel az MNB árfolyamának változására, kifejezetten az 5 278 000 euró esetében milyen időközönként szükséges a becsült érték újraszámítása önkormányzati cég esetében?
Részlet a válaszából: […] ...pályázati díja és a pályázóknakfizetendő díjak együttes teljes összege eléri vagy meghaladja ezeket azértékhatárokat.A fenti összegekre vonatkozó, nemzeti valutákbanmeghatározott összeget az EU Hivatalos Lapjában teszik közzé, amelyről atörvény 34. §-a az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.

Egyszerű eljárás és közszolgáltatók kapcsolata

Kérdés: Adott egy városüzemeltetési korlátolt felelősségű társaság, amelynek 100 százalékos tulajdonosa az önkormányzat. Ugyanez a kft. a városban a víz-, szennyvíz- és távhőszolgáltató is. Tehát egyszerre klasszikus alany és közszolgáltató is. A Kbt. a közszolgáltatók esetében nem beszél egyszerű közbeszerzési eljárásról. Kell-e például egy 46 millió forint becsült értékű távhős építési beruházás esetén valamely közbeszerzési eljárást lefolytatni? Ha kell, akkor milyen minőségében, és a nemzeti értékhatár felét a 90 millió forinthoz vagy a 100 millió forint értékhatárhoz képest kell-e meghatározni?
Részlet a válaszából: […] ...hogy az ajánlatkérőnek melyik ajánlatkérői minőségéhezkapcsolódik a konkrét beszerzés, vagy az éppen mindegyikhez kapcsolódik.A Kbt. ezekre az esetekre is tartalmaz rendelkezéseket 161.§-ának (2)-(4) bekezdéseiben az alábbiak szerint: – az V. fejezet szerint kell eljárni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 4.

Tevékenység megoszthatósága közbeszerzési szempontból

Kérdés: 100 százalékos önkormányzati tulajdonban lévő, hulladékkezelési közszolgáltatással és távhőszolgáltatással foglalkozó cég megosztotta a Kbt. szempontjából a tevékenységeket, és a hulladékos oldalon klasszikus ajánlatkérőként jár el, míg a távhő területén közszolgáltatóként, és itt nem alkalmaz egyszerű eljárást. Helyesen jár-e el? (A Közbeszerzési Levelek tanácsadói alapján erre van lehetősége.)
Részlet a válaszából: […] ...beszerzések elhatárolása érdekében az ajánlatkérőnekfigyelemmel kell lennie a Kbt. 161. §-ának (2) bekezdésében rögzített elvekre,amelyek meghatározzák, hogy azoknál a beszerzéseknél, amelyek rendeltetésevegyes, azaz mindkét tevékenységi körhöz tartoznak,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.
1
2