Kbt. megkerülése a gyakorlatban

Kérdés: A Kbt. 2/A. §-ának (1) bekezdése szerint nem minősül a 2. § (1) bekezdésének alkalmazásában szerződésnek az a megállapodás, amelyet "a 22. §-ának (1) bekezdése szerinti ajánlatkérő és az olyan, százszázalékos tulajdonában lévő gazdálkodó szervezet köt egymással, amely felett az ajánlatkérő – tekintettel a közfeladat, illetve a közszolgáltatás ellátásáért vagy ellátásának megszervezéséért jogszabályon alapuló felelősségére – a stratégiai és az ügyvezetési jellegű feladatok ellátását illetően egyaránt teljes körű irányítási és ellenőrzési jogokkal rendelkezik, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a szerződéskötést követő éves nettó árbevételének legalább 90 százaléka az egyedüli tag (részvényes) ajánlatkérővel kötendő szerződés teljesítéséből származik. A szerződés teljesítéséből származik a szerződés alapján harmadik személyek részére teljesített közszolgáltatás ellenértéke is, tekintet nélkül arra, hogy az ellenértéket az ajánlatkérő vagy a közszolgáltatást igénybe vevő személy fizeti meg." Valamely önkormányzat egy közfeladat ellátására 100 százalékos tulajdonában lévő gazdasági társaságot alapít, vele a Kbt. eljárása nélkül hosszú távú megállapodást köt. A Kbt. megkerülésének minősül-e, ha ezt a gazdasági társaságot az önkormányzat ezután értékesíti, természetesen a megállapodásaival együtt?
Részlet a válaszából: […] ...valamint aszerződés teljesítéséről külön jogszabályban meghatározott minta szerinttájékoztatót készíteni, és hirdetmény útján a Közbeszerzési Értesítőbenközzétenni. A hirdetményt legkésőbb a szerződés módosításától, illetőleg aszerződés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 2.

Alkalmasság közös ajánlattevők esetén

Kérdés: Közös ajánlat esetén az ajánlattevőknek külön-külön kell-e megfelelniük azoknak a feltételeknek, amelyek az alkalmasságot meghatározzák?
Részlet a válaszából: […] ...Közbeszerzési Értesítő 2005. szeptember 23-án megjelent,110. számában a Közbeszerzések Tanácsa közzétette a 4/2004. számú módosítottajánlását, amely az ajánlattevők, illetőleg alvállalkozók szerződésteljesítésére való alkalmasságát értelmezi, és többek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Jelentkezés a hivatalos közbeszerzési tanácsadók névjegyzékébe

Kérdés: Milyen – elsősorban gyakorlati – szempontokat kell figyelembe venni a hivatalos közbeszerzési tanácsadók névjegyzékébe történő felvétel iránti kérelem kitöltésekor?
Részlet a válaszából: […] ...Figyelemmel arra, hogy a jelen kérdés irányaeltér a fentiekben utalttól, továbbá hogy a témakörben a Tanács újabb ajánlástadott ki a Közbeszerzési Értesítő 2005. június 6-án megjelent számában, aválaszadásnál célszerűnek látjuk annak ismertetését –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 12.

Kérelem hivatalos közbeszerzési tanácsadói tevékenységre

Kérdés: Milyen szempontokat kell figyelembe venni a gyakorlatban a hivatalos közbeszerzési tanácsadói kérelem benyújtásakor?
Részlet a válaszából: […] ...(3)-(4)bekezdéseiben meghatározott adatok megismerésére bárki jogosult, mivel ezeket aKT a Kbt. 380. §-ának (2) bekezdése alapján Közbeszerzési Értesítőben és ahonlapján is közzéteszi; a fentieken túli adatok megismerésére a KT-kérelemelbírálásában részt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Tanácsadói tevékenység feltételei a gyakorlatban

Kérdés: Hogyan lehet a közbeszerzési tanácsadói névjegyzékbe bekerülni? A gyakorlatom megvan, de nem tudom, ebből mit fogadnak el, kinek kell tanúsítania az eljárásaimat, stb.?
Részlet a válaszából: […] ...akkreditált képzések hiánya). A kérdés megválaszolásához agyakorlati segítséget a Közbeszerzések Tanácsa Közleménye adja meg, amely aKözbeszerzési Értesítő 2004. november 5-i, 127. számában jelent meg, akövetkezőkben összefoglalt tartalommal.Mint az ismeretes,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 10.