Cégkivonat érvényessége, felszámolás

Kérdés: Az ajánlattevőnek általában 60 napnál nem régebbi cégkivonatot kell csatolnia a közbeszerzésben. Ugyanakkor a kizáró okok között szerepel, hogy nem állhat felszámolási eljárás alatt. A 60 napon belüli cégkivonat benyújtása mellett bőven előfordulhat, hogy már az ajánlattétel időpontjában felszámolás alatt áll. Hogyan oldható fel ez az ellenmondás? Az ajánlatkérőnek nem érdeke a legfrissebb cégállapot ismerete? Hogyan egyeztethető össze az említett probléma a Kbt. alapelveivel? És: az ajánlatkérőnek folyamatosan ellenőriznie kell az "aktív" cégállapotot? Mi történik, ha a szerződés teljesítése folyamán áll elő a fenti helyzet?
Részlet a válaszából: […] ...azokat a tényeket, adatokat,amelyek ellenőrzésére az ajánlatkérő közhiteles elektronikus nyilvántartásbólingyenesen jogosult – Kbt. 63/A. §-ának (1) bekezdése. Figyelemmel arra, hogy acégadatok ilyennek minősülnek, az ajánlatkérő eljárása a Kbt.-be ütközik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Hiteles másolat a közbeszerzésben

Kérdés: A 393. kérdésre (a Közbeszerzési Levelek 17. számában) adott válaszukban a Kbt. 20. §-ának (3) bekezdésre hivatkozással valamennyi igazolásra – így az éves beszámolóra is – vagy eredetiben, vagy pedig hiteles másolat formájában történő benyújtási lehetőséget fogalmaznak meg. Nem találom viszont a "hiteles másolat" fogalomnak a Kbt. szerinti eljárásoknál is alkalmazható meghatározását.
Részlet a válaszából: […] A hiteles másolat meghatározás általános jellegű, tehát ún.külön fogalom nem létezik a közbeszerzési eljárásoknál. Ennek megfelelőenáltalában hiteles a közjegyzői hitelesítéssel ellátott, bármely eredetiokiratról készült másolat, de hiteles másolatról beszélünk...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 7.

Igazolásnak minősülő dokumentumok a közbeszerzési eljárásban

Kérdés: A Kbt. előírása szerint az igazolásokat eredetiben vagy hiteles másolatban kell benyújtani. E vonatkozásban igazolásnak kell-e tekinteni például egy szakmai önéletrajzot, képesítést igazoló diplomát, létszámról szóló kimutatást, egy ISO-tanúsítványt, az éves beszámolókat, az áru minőségtanúsítványait? (Ha igen, akkor ez jelentős költségeket, munkát jelent minden pályázónak, értelmetlenül.) Nem lehetne-e ajánlásként kiadni, hogy pontosan mit lehet kérni eredetiben és mit nem, illetve azt, hogy egyes dokumentumokat elegendő legyen a nyertesnek a szerződéskötés előtt eredetiben bemutatni, és a pályázatban ezek esetében a másolat is megfelel?
Részlet a válaszából: […] ...– a képesítést igazoló okirat, – az ISO tanúsítvány, – az éves beszámoló, – az áru minőségtanúsítványa. Az igazolásokat a Kbt. 20. §-ának (3) bekezdése szerinteredetiben vagy hiteles másolatban kell az ajánlat mellékleteként csatolni.Vannak azonban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 10.