Bírálóbizottsági tagok tiszteletdíjának egybeszámítása

Kérdés: Az ajánlatkérő tervpályázati eljárást kíván lefolytatni, melyhez a bírálóbizottsági tagként nemzetközileg is elismert műszaki és a beszerzés tárgya szerinti szakembereket kíván megbízni. A munkaviszonyban történő alkalmazást nem támogatja az ajánlatkérő, azonban a megbízási szerződés keretében történő díjazásuk összege előreláthatólag meghaladja a nettó 15 millió forintot. Ebben az esetben arra van-e lehetőség, hogy a tagok díjazását külön-külön szakmacsoportonként számolja az ajánlatkérő (pl. külön az építész, a tervpályázat tárgyát képező szakmai, jogi, pénzügyi szakértelem mellett)? Ugyanis a projekt nagyságára tekintettel több azonos végzettségű tag lesz (pl. 4 fő építész, 3 fő múzeumszakmai). Amennyiben nem lehetséges, úgy a munkaviszonyban történő foglalkoztatáson kívül milyen jogszerű megoldás alkalmazható ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...utal kérdésében elsősorban a tervezési tevékenységek elhatárolására. Esetleg átgondolásra javasolt a Kbt. 111. § r), s) pontjainak alkalmazása. Ennek oka, hogy valójában ugyanaz a tervező, szolgáltató a teljesítés során nem bízható meg, aki az eljárásba...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. április 12.

Tervpályázati eljárás szabályainak változása

Kérdés: Mennyiben módosultak a tervpályázati eljárásra vonatkozó rendelkezések?
Részlet a válaszából: […] ...eljárás dokumentációjára vonatkozó előírásokat;– a művészeti tervpályázat lehet nyílt, meghívásos vagy – a rendelet önkéntes alkalmazása körében a 25 millió forintot el nem érő értékű tervpályázat esetén – egyszerű tervpályázati eljárás. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. szeptember 19.

Eredményhirdetés tervpályázatnál

Kérdés: A tervpályázati eljárásnál miért maradt meg az eredményhirdetés? Van ennek valami oka?
Részlet a válaszából: […] ...hogy a tervpályázati részletszabályokközött feltűnik az egyszerű eljárás, amelyet direkt módon szüntettek meg aKbt.-ben. Az alkalmazás részletszabályai azonban teljesen összekeverik aKbt.-ben megszokott eljárástípusokat, és 25 millió forinttól...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. február 27.

Építési beruházások, tervezői összeférhetetlenség

Kérdés: A közbeszerzési eljárások nagyrészt építési beruházásokra vonatkoznak. A pályázatok alapfeltétele rendszerint az, hogy a tervezett projekt rendelkezzen (vagy benyújtott, vagy jogerős) építési engedélyekkel. A kiírók (többnyire önkormányzatok) a pályázat támogatási szerződésének aláírásáig nem tudják finanszírozni a kiviteli tervek elkészítését, gyakran az engedélyezési terveket is a pályázaton elnyert támogatásból finanszírozzák. Pályázati úton elnyert támogatások megvalósítása javarészt közbeszerzéses eljárás keretében kiválasztott tervezővel (továbbtervezés), avagy kivitelezővel (megvalósítás) történik. Kérdéseink fentiekkel kapcsolatban: - Az engedélyezési tervek (de nem felhasználási jogok) birtokában elnyert pályázat esetén a tervező kizárható-e a továbbtervezés (kiviteli tervek, avagy tervezői művezetés) folyamatából? - Van-e olyan jogszabály, amely határozottan kimondja, hogy a tervező nem vehet részt a projekt megvalósításában (továbbtervezés)? - Van-e olyan bírósági joggyakorlat, jogerős határozat/ítélet, amely kimondja, a tervező nem vehet részt a projekt megvalósításában (továbbtervezés)? - Van-e olyan EU-s jogszabály, vagy azzal azonos jogi státuszú direktíva, amely kimondja, a tervező nem vehet részt a projekt megvalósításában (továbbtervezés)? - Van-e olyan jogszabály, amely megtiltja, hogy építészeti tervek továbbtervezésével járó közbeszerzések során az eredeti, engedélyezési terveket készítő tervezőt a projekt megvalósítását elnyerő pályázó bevonja 10 százalék alatti alvállalkozójaként a megvalósításba? - Van-e arra mód, hogy a projekt megvalósításában az eredeti szerző folytathassa a tervezési munkát? - Mi történik akkor, ha a szerző élve szerzői jogaival, ragaszkodik a továbbtervezés jogához, a továbbtervezést, avagy megvalósítást ezek alapján megtiltja?
Részlet a válaszából: […] ...eljárásban nem vesz részt ajánlattevőként vagyalvállalkozóként.Korábban lehetőség volt a (3) bekezdés alapján kivételkénttörténő alkalmazására a tervező bevonásának, de a jelenleg hatályos szabályozás- az említett bekezdés hatályon kívül helyezése folytán –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 21.

Tanácsi tájékoztatók új értékhatárokra

Kérdés: Hogyan kell érteni az új értékhatárokra vonatkozó tanácsi tájékoztatókat, amikor a törvény nem módosult?
Részlet a válaszából: […] ...került sor a2004/17/EK és a 2004/18/EK európai parlamenti és tanácsi irányelveknek aszerződés-odaítélési eljárásokra vonatkozó alkalmazási értékhatáraitekintetében történő módosításáról szóló 1422/2007/EK bizottsági rendelet(rendelet) kiadására, amely –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 10.

Tervfajták jelentősége kivitelezés és részbeni tervezés esetén

Kérdés: Kivitelezésre és részbeni tervezésre folytatunk le közbeszerzési eljárást. A külön jogszabályra való hivatkozás mellett van-e jelentősége az egyes tervfajtáknak (engedélyezési, kivitelezési tervek)? Gyakorlat az engedélyes és tendertervek ajánlatkérő részéről történő biztosítása, a kiviteli terv viszont az építés-vállalkozási szerződés keretén belül készül el.
Részlet a válaszából: […] ...engedélyezésen. (Az idevonatkozó, a kormányrendelet 1. §-ának bekezdései akövetkezők szerint rendelkeznek:– a kormányrendelet alkalmazásában – mint azt már említettük- tervpályázat: az építészeti-műszaki tervjavaslatok, továbbá...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 6.

Közösségi és nemzeti értékhatár a Kbt.-ben

Kérdés: Mi a különbség a közösségi és a nemzeti értékhatár között?
Részlet a válaszából: […] ...a harmadik részét kell alkalmazni.A közösségi értékhatárt elérő vagy azt meghaladó értékűbeszerzésre, és versenypárbeszéd alkalmazása esetén a nemzeti értékhatárt elérővagy meghaladó értékű közbeszerzésre is vonatkozik a Kbt. 9. §-ának (1)bekezdése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Tervpályázat a közbeszerzésben

Kérdés: Számomra a 137/2004. Korm. rendelet nem egyértelmű abban a vonatkozásban, hogy mely esetekben szükséges tervpályázati eljárás lefolytatása.
Részlet a válaszából: […] ...rendelet 1. §-ának (1) bekezdésében határozza meg, hogyalkalmazásában mi is minősül tervpályázatnak. E szerint tehát tervpályázat: azépítészeti-műszaki tervjavaslatok, továbbá terület- és településrendezési,valamint egyéb jogszabályban meghatározott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 24.

Tervpályázati eljárás lefolytatásának szükségessége

Kérdés: Szükséges-e tervpályázati eljárás lefolytatása abban az esetben, ha a beruházás tárgya területrendezési terv elkészítésére vonatkozóan a legalkalmasabb tervező kiválasztása, vagy elegendő a Kbt. szerinti nyílt vagy egyszerű eljárás lefolytatása?
Részlet a válaszából: […] ...tervpályázati eljárások szabályairól szóló 137/2004.kormányrendelet 1. §-ának (1) bekezdése értelmében a rendelet alkalmazásábantervpályázat: az építészeti-műszaki tervjavaslatok, továbbá terület- éstelepülésrendezési, valamint egyéb jogszabályban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 22.

Szabályozási terv készíttetése során irányadó előírások

Kérdés: Helyi önkormányzat szabályozási tervet (régi nevén részletes rendezési tervet) kíván készíttetni. Milyen előírásokra kell figyelemmel lennie? Például az egybeszámítás, értékhatár, szolgáltatás vagy tervpályázati eljárás előírásaira (a beszerzés becsült költsége megközelítőleg 1,7 millió forint + áfa)?
Részlet a válaszából: […] ...terv felhasználása nem függ össze egyéb tervezési feladatokkal (ezgyakorlatilag a Kbt. 40. §-a egybeszámítási szabályának alkalmazásátkérdőjelezi meg e példa kapcsán), akkor tervezési szolgáltatás keretébenjavasoljuk megrendelni azt, amely esetünkben nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.
1
2