Hirdetményekkel kapcsolatos fizetési kötelezettség az új Kbt. hatálybalépése után

Kérdés: Ha az új közbeszerzési törvény hatályba lép, kell fizetnünk még azokért a teljesítésről szóló hirdetményekért, amelyekért most is fizetünk, vagy már egyáltalán nem kell fizetünk semmilyen hirdetményért csak azért, hogy közzétegye a Közbeszerzések Tanácsa?
Részlet a válaszából: […] ...teljesítésétől számítottöt évig meg kell őrizni. Ha a közbeszerzéssel kapcsolatban jogorvoslati eljárásindult, az iratokat annak – bírósági felülvizsgálat esetén a felülvizsgálat -jogerős befejezéséig, de legalább az említett öt évig kell megőrizni.A fenti 31...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 29.

Egyszerű, háromajánlatos eljárások nyilvánossága

Kérdés: Várható-e, hogy a nemzeti rezsimben lefolytatandó egyszerű, háromajánlatos eljárásoknak a potenciális ajánlattevői kör szélesítése érdekében létrejön egy portál, vagy bármilyen szolgáltatás, ahol csak a beszerzés tárgya, a határidő és ajánlatkérő kapcsolattartója, elérhetősége kerülne feltüntetésre? Így az egyszerűsítésekből adódó gyorsabb eljárás lehetősége mellett a nyilvánosság is értesülhetne a beszerzésekről?
Részlet a válaszából: […] ...adatait,a Közbeszerzési Döntőbizottság érdemi és a közbeszerzési ügy befejezéséteredményező határozatát, továbbá a határozat bírósági felülvizsgálata esetén abíróság határozatát (határozatait);– kialakítja és működteti, valamint honlapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 22.

Jogorvoslati szabályok változása

Kérdés: Változtak-e a Kbt. utóbbi módosításával a jogorvoslatra vonatkozó szabályok?
Részlet a válaszából: […] ...végső jogorvoslati határidő a korábbanmeghatározott 1 évről 3 évre tolódott ki.A Közbeszerzési Döntőbizottság határozata elleni bíróságifelülvizsgálat körét is kiterjesztette a módosítás. Így nemcsakjogszabálysértésre hivatkozással kérelmezhető...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 20.

E-közbeszerzés lehetősége a jelenlegi szabályok alapján

Kérdés: Most milyen szempontból van lehetőség elektronikus közbeszerzésre? Mert a hirdetmény-ellenőrzések közölték velem, hogy nem folytathatok le elektronikusan közbeszerzést, és én ezzel nem értek egyet.
Részlet a válaszából: […] ...eredményező határozatát és a szerződés megkötésétengedélyező végzését [332. § (4) bekezdés], valamint adott esetben a bírósághatározatát (határozatait);– az éves statisztikai összegzést [16. § (1) bekezdés];– a 17/C. § (2) bekezdése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Kbt.-változások október 1-jétől

Kérdés: Milyen főbb Kbt.-szabályok változnak 2009. október 1-jétől?
Részlet a válaszából: […] ...eredményező határozatát és a szerződés megkötését engedélyezővégzését [332. § (4) bekezdés],ic) adott esetbena bíróság határozatát (határozatait);j) az évesstatisztikai összegzést [16. § (1) bekezdés];k) a (2) bekezdésszerinti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Adatvédelmi szempontok a közbeszerzésben

Kérdés: A Kbt. 81. §-ának (5) bekezdése úgy rendelkezik, hogy az ajánlatkérő az ajánlatokat kizárólag azok elbírálására használhatja fel. Az adatvédelmi törvényre hivatkozva közérdekű adatként ki kell-e adni külső személynek az ajánlatokat, az elbírálás folyamatában született dokumentumokat (jegyzőkönyvek, bírálati lapok)?
Részlet a válaszából: […] ...– a közbeszerzési ügy befejezését eredményező határozatát ésa szerződés megkötését engedélyező végzését, adott esetben a bírósághatározatát. Szintén 2009. október 1-jétől kötelező lesz közzétenniközbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződést...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 2.

Eljárás keretösszeg "kimerítetlensége" esetén

Kérdés: 2006. év november-decemberében hét olyan tenderen vettünk részt – eredményesen –, ahol keretösszeget adtak meg szerződéses összegként azzal, hogy ą40 százalék lehet attól a (felhasználási) eltérés. A közbeszerzés értéke (a keretösszeg) 30 és 50 M Ft összeg között mozgott. Volt olyan kiírás, amelyben szerepelt az a kitétel is, miszerint az ajánlatkérő nem köteles a keretösszeg kimerítésére. A határozott idejű szerződések március-áprilisban lejártak, a "kimerített" összeg átlagosan 1 M Ft volt. Jogszerű-e az ismertetett eljárás, és hová fordulhat ebben az esetben az ajánlattevő – hiszen a végeredmény ismeretében feltehetően el sem indult volna a pályázaton? Az eljárás megfelel a közbeszerzés céljának, alapelveinek?
Részlet a válaszából: […] ...jogorvoslati eljárásban. A közbeszerzési eljárástlezáró szerződés megkötését követően a szerződéssel kapcsolatos jogvitákpolgári bíróság hatáskörébe taroznak a Kbt. 306. §-ának (6) bekezdése, valaminta 316. §-ának (2) bekezdése alapján. Erre tekintettel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 6.

Közbeszerzés elmulasztásának szankciója

Kérdés: Egy klasszikus ajánlatkérőnél (központi költségvetési szerv) létszámleépítés volt, ami az adatelemzőket, kutatókat is érintette. A sürgető határidős feladatok miatt várni nem lehetett, ezért szerződés alapján egy külső céget is bevontak a feladatok megoldásába. A feltételek kb. az alábbiak voltak: megbízás minden negyedévben 4 millió forintig, de mindig a konkrét munkához igazodóan, konkrétan számla alapján. Az intézmény vezetőjét felmentették, s az egyik fő indok az volt, hogy pályáztatás nélkül kötött szerződést. Ha a havi szerződéses keretösszeget a szerződés végéig, azaz 2004 decemberéig felszorozzuk, akkor ez csekély mértékben túllépte az értékhatárt, de a várható feladatátcsoportosítás és a konkrét számlás elszámolás miatt valószínűsíthető volt, hogy a tényleges kifizetések a közbeszerzési értékhatár alatt maradnak, továbbá a nagyon közeli jelentéstételi kötelezettséghez kapcsolódó feladatok miatt még az egyszerű eljárás sem fért volna bele a rendelkezésre álló időbe. Tényleges túllépésre nem került sor, mert négy hónappal a megállapodás megkötése után, közös megegyezéssel felbontották a szerződést, de ezt már nem a felmentett vezető eszközölte. A közbeszerzés elmulasztását hasonló körülmények között (leépítések, átszervezések, teljesítési kényszer, bizonytalanságok, az értékhatár csekély túllépése) hogyan szokták szankcionálni? Van-e esetleg erre precedens? Tudnak-e esetleg olyanról, hogy ilyesmi felmentési indokként szerepelt, vagy felmentéshez vezetett?
Részlet a válaszából: […] ...hiszen egy következmények nélküli, gyakorlatilageltitkolt Kbt.-elkerülést követően mindezt egy felmentésben, majd esetlegmunkaügyi bíróság előtt is egyértelművé tenni, nem szerencsés. Ugyanakkor, haez utólag derült ki, és az ajánlatkérő bizonyítani tudja,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 14.

Szerződés megköthetősége ajánlattevői mulasztás esetén

Kérdés: Mi a jogi helyzet abban az esetben, ha az eljárást kezdeményező ajánlattevő nem tesz eleget a Kbt. 323. §-ának (5) bekezdésben foglalt kötelezettségének, és ezáltal az ajánlatkérő csak a Döntőbizottságtól értesül (napokkal később) a jogorvoslati eljárás megindításáról? (Különösen fontos ez akkor, amikor az eredményhirdetés után a szerződéskötés a nyolcadik napon megtörténik.)
Részlet a válaszából: […] ...kifolyólag megkötött szerződését bontsa fel. (Erre egyébként aDöntőbizottságnak amúgy sincs jogosultsága, ellenben a Fővárosi Bírósághatáskörébe tartozik a kérdés.)A teljesség igényével utalunk arra, hogy a közbeszerzésitörvény 322. és 323. §-ában...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 12.

Közbeszerzési gyakorlat a jogi szabályozásban

Kérdés: Mi tekinthető közbeszerzési gyakorlatnak a hivatalos közbeszerzési tanácsadói tevékenység vonatkozásában, és hol találhatók meg az erre vonatkozó előírások?
Részlet a válaszából: […] ...a közbeszerzési biztosként végzett tevékenység; a Közbeszerzési Döntőbizottság által a közbeszerzési ügyben hozott érdemi határozat bírósági felülvizsgálatára irányuló per elintézésében a bíróként történő részvétel; a közbeszerzéssel kapcsolatos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 18.