Elektronikus adóigazolás csatolása az ajánlatba nyomtatott formában

Kérdés: 2011. júliusban indulunk egy tenderen, ahol kértek tőlünk igazolást arra vonatkozóan, hogy nincs adótartozásunk. A pénzügyi osztályunk ma reggel elektronikus formában küldte meg nekem ezt az igazolást, merthogy ők is így kapták a hivataltól. Ha kinyomtatom, akkor becsatolható lesz az ajánlatba. Becsatoljam-e, vagy kérjünk olyan igazolást, amit nem elektronikusan küldenek meg a számunkra?
Részlet a válaszából: […] ...igazolást, vagy közjegyző által kinyomtatva éshitelesítve nyújtja be az egyébiránt elektronikusan beérkezett dokumentumot.Ennek alapja az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvény, mely azelektronikusan aláírt elektronikus dokumentum, illetve...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 8.

Kizáró okok ellenőrzése

Kérdés: Hogyan kell értelmezni a Kbt. 20. §-ának (8) bekezdésében szereplő egyszeri ellen­őrzési kötelezettséget a kizáró okokra vonatkozóan és a Kbt. 63. §-ának (5) bekezdésében szereplő "...eredményhirdetés időpontjára vonatkozó" időpontot? Mert a két időpont között – például építési beruházás esetén – akár 60 nap is eltelhet. Ha az ellenőrzés megtörténik adott esetben az ajánlattételi határidő után pár nappal, és minden rendben van, kinyomtatva minden ellenőrzési pont, végigmegy a döntés, majd valamelyik érvényes ajánlattevő felkerül például az OMMF-honlapra, és egy ilyen ajánlattevő lesz a nyertes, akkor mi a teendő? A Kbt. 20. §-ának (8) és 63. §-ának (6) bekezdésében foglal­taknak az ajánlatkérő eleget tett, de a 63. § (5) bekezdésében foglalt eredményhirdetés időpontjára vonatkozó rendelkezésnek nem. Mi a megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...a kettősellenőrzés, az OMMF-adatbázis esetében, a törvényi előírás ellenére teljesenfelesleges, hiszen nincs lehetőség az igazolás elektronikus aláírással valómegkérésére, mint például a nullás adóigazolás esetében, ami pontosan aztigazolná, hogy az adat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. július 18.

Elektronikus igazolások problémái

Kérdés: Elektronikus úton kaptuk meg az APEH és a VPOP együttes adóigazolását közbeszerzési pályázat benyújtása céljából. A dokumentumot az APEH elektronikus aláírással látta el. Az ajánlatkérő hiánypótlásban kérte ezen igazolás beadását eredetiben vagy közjegyző által hitelesítve, azaz ezen igazolás ilyen formában nem került elfogadásra. Újabb adóigazolást közjegyzőnél szerettük volna hitelesíteni, de nem fogadta el azzal, hogy ez nem számít eredetinek. Kérdésünk, hogy jogosan járt-e el az ajánlatkérő és a közjegyző?
Részlet a válaszából: […] ...tekinthető hitelesnek.Fizikailag hitelessé közjegyző teheti, méghozzá az elektronikusanrendelkezésére álló dokumentum alapján.Az elektronikus aláíráshoz kapcsolódó legfontosabbszabályokat az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvénytartalmazza...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. október 19.