Szakember kötelező megnevezése az ajánlatban

Kérdés: Jól értem a D.505/2019. számú döntés alapján, hogy a szakembert nem kell megnevezni még akkor sem, ha értékelési szempontról van szó?
Részlet a válaszából: […] ...amely alapján kiválasztja a majdani nyertes ajánlattevőt, aki/amely a beszerzési igényét teljesíteni fogja. A Döntőbizottság a tárgyi eljárásban megvizsgálta az ajánlatkérő konkrét előírásait, és megállapította, hogy a hirdetmény III.1.3) műszaki,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. december 11.

Referencia elutasításának következményei

Kérdés: Mi a jogkövetkezménye annak, ha az ajánlatkérő az általunk benyújtott referenciát nem fogadja el? Ha az elutasítás indokát vitatjuk, milyen jogorvoslati lehetőségeink vannak?
Részlet a válaszából: […] ...meghozatalát követő – legkésőbb 3 munkanapon belül tájékoztatni kell az érintett ajánlattevőt.Az ajánlattevő előzetes vitarendezési eljárást kezdeményezhet az ajánlatkérőnél a Kbt. 80. § (1) bekezdésének a) pontja alapján, melyben a vitarendezési kérelmet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. március 9.

Felhívás "egyéb nyilatkozatok" csatolására

Kérdés: Mi a véleményük arról a közbeszerzési gyakorlatról, mely szerint az ajánlatkérő úgy igyekszik előre kibújni a hirdetmény és a dokumentáció közti esetleges ellentmondásból eredő felelősség alól, hogy a hirdetményben rögzíti azt, hogy "az ajánlathoz az ajánlati dokumentációban meghatározott egyéb nyilatkozatokat is csatolni kell"? Rendszeresen megtörténik, hogy erre hivatkozással olyan nyilatkozatot is bekérnek, mely sem a hirdetményben, de még a dokumentációban sem, hanem csupán a nyilatkozatminták közt szerepel. A nyilatkozatmintában – mely tételesen több területet érint – tehát van egy olyan nyilatkozatelem, melyről való nyilatkozati kötelezettség sem a hirdetményben, sem a dokumentációban nem szerepel. A nyilatkozatmintáról kimondja, hogy annak használata nem kötelező, ugyanakkor kérdésre mégis azt a tájékoztatást kapják az ajánlattevők, mint amit idéztünk. Véleményünk az, hogy a hirdetményben nem lehet általános jellegű (lásd "egyéb" nyilatkozatok) kötelezettséget megállapítani, minden nyilatkozatnak, igazolásnak konkrétnak kell lennie. Jól gondoljuk?
Részlet a válaszából: […] ...Ha azonban az ajánlatkérőcsak információt kíván arról szerezni, hogy az ajánlattevőnek van-e sajáthonlapja, és mindez kötődik az adott eljárás tárgyához, akkor ez nemjogszerűtlen.A második, szélsőséges példa azt mutatja, hogy azajánlatkérő szakértőcserére...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 27.

Dokumentációkészítés mellőzhetősége

Kérdés: A Kbt. 54. §-ának (3) és (4) bekezdése értelmében a közbeszerzési eljárás keretében dokumentáció készítése részlegesen felesleges, ugyanakkor nagymértékben növeli az ajánlati felhívás terjedelmét (akár 100-200 oldal is lehet). Véleményem szerint valamennyi feltételt az ajánlati felhívásban kell szerepeltetni, különben nem védhető az esetleges eltérés, ellentmondás felvetése. Jól gondolom?
Részlet a válaszából: […] ...által pontosan megjelölt – eleme, előírásasemmis. A dokumentáció semmisnek nyilvánított eleme, előírása a közbeszerzésieljárásban és a közbeszerzési szerződésben nem alkalmazandó.A 2010. szeptember 15-től hatályos módosítás indokolásaértelmében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 22.

Ajánlattételi dokumentáció és felhívás eltérése

Kérdés: Az ajánlattételi dokumentációban foglaltak részben eltérnek a felhívástól. Melyik dokumentumot kell figyelembe venni az ajánlat elkészítésekor?
Részlet a válaszából: […] ...által pontosan megjelölt – eleme, előírásasemmis. A dokumentáció semmisnek nyilvánított eleme, előírása a közbeszerzésieljárásban és a közbeszerzési szerződésben nem alkalmazandó.Az (5) bekezdés arról rendelkezik, hogy a (4) bekezdésszerinti elem(ek)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 20.