Pénzügyi teljesítés meghatározása a közbeszerzési eljárásokban

Kérdés: Az ajánlatkérők egy része az ajánlati felhívásban, illetve az ajánlati dokumentációban (szerződéstervezetben) a fizetés teljesítését a következő módon határozza meg: "Megrendelő a jelen szerződés alapján létrejövő szállítások ellenértékét a termékek leszállítását követően, a Szállító által kiállított számla alapján, a kézhezvételtől számított 45 napon belül a Szállítónak a(z) .........Bank Rt.-nél vezetett, ......... számú számlájára történő átutalással fizeti meg." Ugyanakkor a Kbt. 305. §-ának (1) bekezdése az alábbiakat tartalmazza: "Az ajánlatkérőként szerződő fél köteles az ajánlattevőnek a szerződésben meghatározott módon és tartalommal való teljesítésétől számított legkésőbb harminc napon belül az ellenszolgáltatást teljesíteni, kivéve ha törvény eltérően rendelkezik, vagy a felek az ellenszolgáltatás halasztott, illetőleg részletekben történő teljesítésében állapodtak meg." Az Áfa-tv. 13. §-ának (16) bekezdése tartalmazza a számla kellékeit, amelyekből a jelen esetre vonatkozóan érdekes a b), f) és n) francia bekezdés: "a számla kibocsátásának kelte, a teljesítés időpontja, valamint a fizetés módja és határideje." A fentiek alapján kérdéseink: Jogszerű-e a pénzügyi teljesítésnek a számla kézhezvételéhez kötése, hiszen ennek meghatározása a számla kiállításának időpontjában gyakorlatilag lehetetlen? Az ajánlatkérő az ajánlati felhívásban kiírhat-e (meghatározhat-e) 30 napnál hosszabb fizetési határidőt?
Részlet a válaszából: […] ...alkalmazása esetében van lehetőség. Ekkor tekinthető a felek megállapodásaalapján történő feltétel törvényesnek a hatályos közbeszerzési törvényértelmében. A 30 nap azonban ebben az esetben a szerződésben meghatározottmódon és tartalommal való...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 3.

Dokumentáció ellenértékének vizsgálata

Kérdés: Ha túl magasnak ítéli meg az ajánlattevő a dokumentáció megvásárlása után a dokumentáció ellenértékét (például annak értéke 200 000 forint + áfa), mit tehet? Ha ez jogsértés, akkor mi a jogsértés napja? Annak érdekében, hogy az ajánlatkérő és az ajánlattevő viszonya ne romoljon meg, a Közbeszerzési Döntőbizottság esetleg kezdeményezhet-e hivatalból eljárást ez ellen?
Részlet a válaszából: […] ...a dokumentációellenértékét az annak előállításával és az ajánlattevők részére történőrendelkezésre bocsátásával kapcsolatban a közbeszerzési eljárásra tekintettelfelmerült költséget alapul véve kell megállapítani. Amennyiben az ajánlattevőúgy ítéli meg, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. május 30.

Becsült érték áfatartalma

Kérdés: A becsült értéket áfával vagy áfa nélkül kell-e érteni?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésre a Kbt. 35. §-ának (1) bekezdése egyértelműen megadja a választ. Eszerint a közbeszerzés értékén a közbeszerzés megkezdésekor annak tárgyáért általában kért, illetőleg kínált – általános forgalmi adó nélkül számított, a Kbt. 36-40....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 4.

Központi beszerző szervezet, szervezeti feladatok

Kérdés: Mit értünk központi beszerző szervezeten, és milyen feladatokat lát el ez a szervezet?
Részlet a válaszából: […] ...központosított közbeszerzésekre vonatkozó előírásokat a központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről szóló 168/2004. Korm. rendelet tartalmazza.A központi beszerző szervezet meghatározását, valamint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. július 12.

Előzetes tájékoztatás nemzeti értékhatárokat elérő értékű közbeszerzéseknél

Kérdés: Nemzeti értékhatárokat elérő értékű közbeszerzésnél is kötelező-e az előzetes tájékoztató elkészítése?
Részlet a válaszából: […] ...nemzeti értékhatárokat elérő értékű közbeszerzések esetében az előzetes tájékoztató elkészítése az ajánlatkérő részére csupán lehetőség, arra a Kbt. 247. §-a alapján nem köteles.A Kbt. 247. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérőnek lehetősége...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. május 17.
1
5
6