Végső ajánlat tárgyalásos eljárásban

Kérdés: Összességében legkedvezőbb ajánlat elbírálásakor a bírálati szempontok között három szempont az ellenszolgáltatásra vonatkozik (kiépítés, üzemeltetés jótállás alatt és után). A Kbt. 128. §-ának (4) bekezdése szerint a tárgyalás során végső ajánlatként az ajánlattevő az ajánlatkérő részére kedvezőbb ajánlatot adhat. Ez az ellenszolgáltatás vonatkozásában az ellenszolgáltatásra vonatkozó részszempontonként értendő, vagy az ellenszolgáltatásnak összességében kell kedvezőbbnek lenni az ajánlatban szereplőnél? (Ráadásul a tárgyaláson a műszaki tartalmat is pontosítani kell, így az eredeti ajánlat és a végső ajánlat nem ugyanarra a műszaki tartalomra vonatkozik.)
Részlet a válaszából: […] ...ennek a megoldásnak,hogy az ajánlattevőszám csökkentésére irányadó első fordulótól kezdve már nemmódosíthatja feltételeit – a közbeszerzési törvény 127. §-ának (2) és (4)bekezdése szerint sem.Az említett 128. § (4) bekezdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 29.

Erőforrással kapcsolatos igazolások

Kérdés: Hogyan változtak a törvénymódosítás után az erőforrással kapcsolatos igazolási kötelezettségek a kizáró okok és az alkalmasság vonatkozásában?
Részlet a válaszából: […] ...c) pont – kapcsán alkalmazható erőforrás.Amennyiben az ajánlattevő a fenti körben erőforrást kívánbevonni, erre megvan a lehetősége a közbeszerzési törvény 65. §-ának (3)bekezdése alapján. Az erőforrás-bevonás célja, hogy az ajánlattevő egy vagytöbb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 10.

Erőforrással igazolható körülmények

Kérdés: Az új szabályok szerint mit tudok igazolni erőforrás-szervezet igénybevételével?
Részlet a válaszából: […] ...vonatkozó kritériumok során alkalmazható erőforrás.Amennyiben az ajánlattevő a fenti körben erőforrást kívánbevonni, megteheti a közbeszerzési törvény 65. §-ának (3) bekezdése alapján. Azerőforrás-bevonás célja tehát az, hogy egy vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 10.

Megváltozott munkaképességű dolgozó alkalmazásának előírása

Kérdés: Ajánlatkérőnk előírta legalább 1 fő megváltozott munkaképességű dolgozó alkalmazását a közbeszerzési eljárásban kötött szerződés teljesítésében. Ezt milyen jogszabály alapján teheti meg, illetve lehet-e ilyen feltételt szabni a kiírásban?
Részlet a válaszából: […] ...határozzameg. Az első bekezdésben meghatározott esetben az ajánlatkérő – aközbeszerzések becsült értékére is figyelemmel – a közbeszerzési törvény és akülön jogszabály szerint köteles eljárni – 17/A. § (1)-(4) bekezdései.A védett foglalkoztatók...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 29.

Részvétel közbeszerzésben mérleg és referencia hiányában

Kérdés: Újonnan alakuló (építőipari kivitelező) cég 10 M Ft jegyzett tőkével, 30-40 fő fizikai dolgozóval, milyen módon tud indulni közbeszerzési pályázatokon, ha nincs előző évekről referenciája, mérlege, létszáma?
Részlet a válaszából: […] ...azaz minden alkalmassági elem vonatkozásában csak tulajdonosa,vagy a tulajdonában lévő cég erőforrása alkalmazható, az alábbiak szerint.A közbeszerzési törvény 4. §-ának 3/D. pontja értelmébenerőforrást nyújtó szervezet az a szervezet vagy személy, amely...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Tárgyalás "újranyitása"

Kérdés: Tárgyalásos eljárás eredménytelensége [Kbt. 92. § c) pont] esetén van-e lehetőség a tárgyalás újranyitására? Az az ajánlattevő ugyanis, aki megfelelő ajánlatot tett volna, az ajánlattételi határidő leteltét követően nyújtotta be a pályázatát, de az esetleges újranyitás során vele szeretnénk szerződni.
Részlet a válaszából: […] ...három ajánlattevő ajánlatot, az ajánlatkérő megkezdheti abeérkezett ajánlatok értékelését, vagy az ajánlatok felbontása nélkül aközbeszerzési törvény 299. §-ának (1) bekezdése szerint újabb ajánlattételrehívhat fel. Ennek során azt az ajánlattevőt,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. december 15.

Tárgyalás szabályainak meghatározása kétszakaszos eljárásban

Kérdés: Kétszakaszos eljárásban veszünk részt. Kérdésünk, hogy az ajánlati dokumentációban milyen részletességgel kell meghatároznia az ajánlatkérőnek a tárgyalás menetét, szabályait, eljárásrendjét?
Részlet a válaszából: […] ...az esetben sem lehet -meghívásos eljárás esetében – a 122. §-ban foglaltaknál rövidebb – Kbt. 121.§-ának (6) bekezdése.[A közbeszerzési törvény fentiekben említett 127. §-ának (2)bekezdése a következő rendelkezést tartalmazza: a tárgyalásos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 24.

Jelentkezők számának korlátozása meghívásos és tárgyalásos eljárásban

Kérdés: Meghívásos és tárgyalásos eljárás esetén mikor korlátozható a jelentkezők száma, és milyen indokkal? Mit jelent a korlátozásra vonatkozó objektív szempont kitétel? Mi minősül objektívnak a gyakorlatban?
Részlet a válaszából: […] ...megkötött szerződés tárgya, illetőleg feltételei olyanjellemzőjében, illetőleg körülményében tér el a közbeszerzés megkezdésekor[közbeszerzési törvény 35. §-ának (2) bekezdése] beszerezni kívánt beszerzésitárgytól, illetőleg megadott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 1.

Többfordulós eljárás indokoltsága

Kérdés: Mikor indokolt az ún. többfordulós eljárás igénybevétele? Mely eljárástípusoknál jöhet ez szóba?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlattevőknekszabadsága van a tárgyalásos eljárásban nevesített tárgyalási fordulókkialakítása tekintetében, az alábbiak szerint. A közbeszerzési törvény 128. §-ának (3) bekezdése értelmébena tárgyalások az ajánlattevőkkel együttesen vagy egymást követően,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 1.

Közbeszerzés elmulasztásának szankciója

Kérdés: Egy klasszikus ajánlatkérőnél (központi költségvetési szerv) létszámleépítés volt, ami az adatelemzőket, kutatókat is érintette. A sürgető határidős feladatok miatt várni nem lehetett, ezért szerződés alapján egy külső céget is bevontak a feladatok megoldásába. A feltételek kb. az alábbiak voltak: megbízás minden negyedévben 4 millió forintig, de mindig a konkrét munkához igazodóan, konkrétan számla alapján. Az intézmény vezetőjét felmentették, s az egyik fő indok az volt, hogy pályáztatás nélkül kötött szerződést. Ha a havi szerződéses keretösszeget a szerződés végéig, azaz 2004 decemberéig felszorozzuk, akkor ez csekély mértékben túllépte az értékhatárt, de a várható feladatátcsoportosítás és a konkrét számlás elszámolás miatt valószínűsíthető volt, hogy a tényleges kifizetések a közbeszerzési értékhatár alatt maradnak, továbbá a nagyon közeli jelentéstételi kötelezettséghez kapcsolódó feladatok miatt még az egyszerű eljárás sem fért volna bele a rendelkezésre álló időbe. Tényleges túllépésre nem került sor, mert négy hónappal a megállapodás megkötése után, közös megegyezéssel felbontották a szerződést, de ezt már nem a felmentett vezető eszközölte. A közbeszerzés elmulasztását hasonló körülmények között (leépítések, átszervezések, teljesítési kényszer, bizonytalanságok, az értékhatár csekély túllépése) hogyan szokták szankcionálni? Van-e esetleg erre precedens? Tudnak-e esetleg olyanról, hogy ilyesmi felmentési indokként szerepelt, vagy felmentéshez vezetett?
Részlet a válaszából: […] ...tanácsadás keretében szerezték be, amelynek 2004-esszabályozása értelmében (központi költségvetési szervről van szó) aszolgáltatás a közbeszerzési törvény 296. §-ának h) pontja alapján kivételikörbe került, ezért a minimális értékhatár 15 millió forint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 14.
1
2