Hivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonásáról ismételten

Kérdés: A 2316. számú kérdésre adott válaszukkal kapcsolatban felhívom szíves figyelmüket a Közbeszerzések Tanácsa elnökének 2009. 07. 24-i (KE 2009. 86. sz.) tájékoztatójában foglaltakra. Mi az álláspontjuk a kérdésben?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés hivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonásárairányul, mellyel kapcsolatban korábban is kifejtettük megszorítóálláspontunkat. Tekintettel a KT vonatkozó tájékoztatójára, mely nem minősüljogforrásnak, valamint a Kbt. megfogalmazására, továbbra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Közbeszerzési tanácsadó bevonása nemzeti rezsimben

Kérdés: A Kbt. 9. § (1) bekezdésében van az a mondat: "Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni." Ez igaz arra az esetre is, amikor a becsült érték nem haladja meg a közösségi értékhatárt, tehát nemzeti eljárásrendben is?
Részlet a válaszából: […] ...ezért továbbra is a szigorúbb álláspontra helyezkedünk, azazértékhatártól függetlenül kötelezőnek tartjuk a független hivatalosközbeszerzési tanácsadó bevonását az eljárásba.A Kbt. kérdésben hivatkozott 9. §-ának (1) bekezdése szerinta...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 26.

Hivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonása

Kérdés: A Kbt. 9. § (1) bekezdés második mondatának helyes-e az az értelmezése, mely szerint az ajánlatkérő az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzés esetén is csak a közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés esetén köteles hivatalos közbeszerzési tanácsadót bevonni az eljárásba? A közbeszerzési törvény idézett rendelkezése a következő: 9. § (1) bekezdés: a közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés (második rész) esetében a közbeszerzési eljárásba az ajánlatkérő – kivéve a központosított közbeszerzés során ajánlatkérésre feljogosított szervezetet – a Közbeszerzések Tanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő, hivatalos közbeszerzési tanácsadót (11. §) köteles bevonni, figyelembe véve egyben a 10. § (1) és (2) bekezdése szerinti követelményeket. Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni, egyéb esetekben az ajánlatkérővel munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló hivatalos közbeszerzési tanácsadó is bevonható.
Részlet a válaszából: […] ...nem utal értékhatárra, így a szigorúbb álláspontrakell helyezkednünk, azaz nem csak közösségi értékhatárhoz kötnünk a hivatalosközbeszerzési tanácsadó alkalmazását, melynek egyben függetlennek is kelllennie. A Közbeszerzések Tanácsa elnökének tájékoztatója...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 28.

Közbeszerzésitanácsadó-bevonási kötelezettség értelmezése

Kérdés: A Kbt. 9. § (1) bekezdés második mondatának helyes-e az az értelmezése, mely szerint az ajánlatkérő az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzés esetén is csak a közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés esetén köteles hivatalos közbeszerzési tanácsadót bevonni az eljárásba? Az idézett rendelkezés így szól: "9. § (1) A közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés (második rész) esetében a közbeszerzési eljárásba az ajánlatkérő – kivéve a központosított közbeszerzés során ajánlatkérésre feljogosított szervezetet – a Közbeszerzések Tanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő, hivatalos közbeszerzési tanácsadót (11. §) köteles bevonni, figyelembe véve egyben a 10. § (1) és (2) bekezdése szerinti követelményeket. Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni, egyéb esetekben az ajánlatkérővel munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló hivatalos közbeszerzési tanácsadó is bevonható."
Részlet a válaszából: […] ...értékhatárra, így a szigorúbb álláspontrakell helyezkednünk, azaz nem csak közösségi értékhatárhoz kötnünk a függetlenhivatalos közbeszerzési tanácsadó alkalmazását...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Közbeszerzési tanácsadó kötelező alkalmazása uniós forrásból történő teljesítés esetén

Kérdés: Európai uniós forrásból történő teljesítés esetén, de nem uniós eljárásban kell-e alkalmazni független közbeszerzési tanácsadót?
Részlet a válaszából: […] ...közbeszerzési törvény 9. §-a rendelkezik a hivatalosközbeszerzési tanácsadó igénybevételéről. A rendelkezés szerint egyrészt aközösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzéseknél azajánlatkérő hivatalos közbeszerzési tanácsadót...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. április 21.

Hiánypótlás kizárásának jog- és ésszerűsége

Kérdés: A közbeszerzési eljárásokban ajánlattevőként veszünk részt. Többször tapasztaltuk, hogy az ajánlatkérők nem adnak lehetőséget hiánypótlásra. Bár erre a Kbt. lehetőséget ad, mivel indokolható a gyakorlatban az, hogy a hiánypótlási lehetőség kizárása miatt az ajánlatkérő elessen egy jó és számára gazdaságilag is megfelelő ajánlattól, amelyet kizárólag olyan formai ok(ok) miatt kell elutasítani, amely(ek) hiánypótlási eljárás engedése esetén pótolhatóak lettek volna?
Részlet a válaszából: […] ...Az eljárási rezsimek vizsgálata során bebizonyosodott, hogya nagyobb értékű beszerzések esetében az ajánlatkérők (vagy talán aközbeszerzési tanácsadók) egy kicsit jobban odafigyelnek a hiánypótlásengedélyezésére.A közbeszerzés tárgyával...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Tanácsadó bevonása támogatott közbeszerzésekhez

Kérdés: A Kbt. 9. §-a szerint az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni. Van-e itt valamilyen értékhatár vagy százalékos határ, hogy milyen mértékű uniós támogatás esetén áll fenn ez a kötelezettség?
Részlet a válaszából: […] ...törvény szövegéből nem állapítható meg egyértelműen, hogymilyen értékhatártól kötelező a független hivatalos közbeszerzési tanácsadóbevonása. Tekintettel arra, hogy ebben az esetben érdemes a szigorúbbértelmezést alapul venni, mindig fennáll az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 16.

Közösségi és nemzeti értékhatár a Kbt.-ben

Kérdés: Mi a különbség a közösségi és a nemzeti értékhatár között?
Részlet a válaszából: […] ...során ajánlatkérésre feljogosított szervezetet – aKözbeszerzések Tanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő, hivatalosközbeszerzési tanácsadót köteles bevonni, azzal, hogy az Európai Unióbólszármazó forrásból támogatott közbeszerzések esetében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Közbeszerzési tanácsadó bevonása értékhatár függvényében

Kérdés: A Kbt. 9. §-ának (1) bekezdése a hivatalos közbeszerzési tanácsadó kötelező bevonásáról rendelkezik. Értékhatártól függetlenül valamennyi, EU-forrásból támogatott beszerzéshez kötelező bevonni a tanácsadót? Tehát kell-e alkalmazni tanácsadót nemzeti és az egyszerű eljárás során is?
Részlet a válaszából: […] ...Európai Unióból származó forrásbóltámogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásbafüggetlen hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni, egyéb esetekbenaz ajánlatkérővel munkavégzésre irányuló jogviszonyban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. március 20.

Közbeszerzési tanácsadók alkalmazása kötelezettségének megszűnése

Kérdés: Olvastam, hogy a hivatalos közbeszerzési tanácsadók alkalmazásával kapcsolatosan a kötelezettség megszűnik, igaz-e ez?
Részlet a válaszából: […] ...versenypárbeszéd alkalmazása esetén a nemzetiértékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés esetében kötelező leszhivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonása. Bonyolódik a helyzet, mivel azEurópai Unióból származó forrásból támogatott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 5.