Tervező összeférhetetlensége

Kérdés: A tervező összeférhetetlensége automatikusan következik a 322/2015. kormányrendeletből?
Részlet a válaszából: […] ...az építési beruházásokhoz kapcsolódó tervezői és mérnöki szolgáltatások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 322/2015. kormányrendelet 18. §-a hivatkozik a tervező részvételére olyan formában, hogy bizonyos feltételek fennállása esetében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. július 18.

Fogvatartottak kötelező foglalkoztatása keretében nyújtott szolgáltatások, előállított áruk, építési beruházások beszerzése

Kérdés: Sajnálatos módon azon kormányrendelet hatálya alá tartozunk, mely szerint a büntetés-végrehajtási intézetekhez kell fordulnunk beszerzési igényeinkkel. A problémát az okozza, hogy több olyan igényünk is van, ami közösségi értékhatár alatti, de valójában egybe kellene számítani azokat a Kbt. 19. §-a szerint. A vonatkozó kormányrendelet azonban csak a beszerzési igényre utal, emiatt nem tudjuk, mi az irányadó, hiszen a kormányrendelet eltérhet a Kbt.-től. Mi a véleményük, mi minősül ebben az esetben az igény mértékének?
Részlet a válaszából: […] ...kötelezettségekről, a termékek és szolgáltatások átadás-átvételének és azok ellentételezésének rendjéről szóló 44/2011. kormányrendelet nem a Kbt. felhatalmazása alapján került elfogadásra, hanem a büntetés-végrehajtási szervezetről szóló 1995. évi CVII...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. augusztus 16.

Pótmunka értékének mértéke, alvállalkozók bevonása pótmunkára

Kérdés: Van-e előírás arra vonatkozóan, vagy felső értékhatára annak, hogy a pályázaton elnyert vállalási díj hány százaléka lehet a pótmunka értéke? A pótmunkákra lehet-e új alvállalkozókat bevonni? Ha igen, mi ennek a módja, hiszen a hatóságok olyan speciális szakemberek közreműködését is előírhatják, aki(k) az eredeti kiírásban nem szerepeltek feltételként, és az eredeti ajánlati dokumentációnkban sem került(ek) megnevezésre. (Tevékenységük nagyságrendje 10 százalék alatti.)
Részlet a válaszából: […] ...is alkalmazandó, mely eleve új beszerzési tárgyként kerül értelmezésre.Az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. kormányrendelet az alábbi definíciókat tartalmazza, mely segít elkülöníteni a többletmunkát és a pótmunkát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 20.

Beszerzési érték túllépésének következményei

Kérdés: A megkötött közbeszerzési szerződésben megállapított beszerzési érték milyen feltételekkel léphető túl akkor, ha a szerződésben kikötött plusz/mínusz 25 százalék helyett 69,33 százalékkal lépték azt túl? Milyen jogkövetkezményei vannak az ilyen eseteknek? Esetleg el kell fogadni ezt a túllépést a szerződés teljesítése során jogszabályszerűnek?
Részlet a válaszából: […] ...szabályairól, valamint a Közbeszerzési Döntőbizottság eljárásáért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról szóló 288/2011. kormányrendelet értelmében a közbeszerzési eljárás jogtalan mellőzése esetében a szerződéses érték legfeljebb 15 százaléka lehet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. szeptember 19.

Építési beruházások becsült értéke és a Kbt.

Kérdés: Összhangban van-e az építési beruházásokra vonatkozó becsült érték szabály és a Kbt.?
Részlet a válaszából: […] ...eseténállapított volna meg az ajánlatkérő a beszerzés becsült értékeként.Előbbiekhez kapcsolódik az alábbiakban ismertetettkormányrendelet becsültérték-meghatározása, amely 12 hónapnál nem régebbiköltségbecsléshez köti a becsült értéket,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. április 10.

Építési beruházásokra vonatkozó szabályok változása

Kérdés: Úgy hallottuk, hogy az építési beruházásokra vonatkozó közbeszerzési szabályok jelentős mértékben változtak. Melyek a leglényegesebb változások, és mikortól lépnek életbe?
Részlet a válaszából: […] ...hogy többépítésiberuházás-specifikus szabály jelent meg a közbeszerzésben, ezt tesziteljessé az építési beruházásokkal kapcsolatos kormányrendeletek módosítása.A Kbt. 404. § (1) bekezdésének új, f) pontja alapján akormány felhatalmazást kap, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 20.