Önkormányzat saját cége és a kkv-minősítés kapcsolata

Kérdés: Önkormányzat saját cégénél figyelemmel kell-e lenni a tulajdonos más cégeire, és így az árbevételi, munkavállalói korlátot figyelni kkv-ként történő megítéléskor?
Részlet a válaszából: […] ...hogy többek között partner- vagy kapcsolt vállalkozások esetében hogyan kell kiszámítani a 3. §-ban jelzett foglalkoztatotti létszámot és árbevételi mértéket.A törvény 3. §-ának (1) bekezdése szerint kkv-nak minősül az a vállalkozás, amelynek–...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. november 21.

Nyilatkozat kkv-státuszról

Kérdés: Az ajánlatkérő nyilatkozatot kér tőlünk, hogy kis- és középvállalkozásnak minősülünk-e. A vonatkozó törvény szerint ugyan nem, de anyavállalatunktól függetlenül azok lennénk. Mi a megoldás, mit nyilatkozhatunk?
Részlet a válaszából: […] ...alapján a következő.A 3. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerint kkv-nak minősülaz a vállalkozás, amelynek– összes foglalkoztatotti létszáma 250 főnél kevesebb, és– éves nettó árbevétele legfeljebb 50 millió eurónakmegfelelő forintösszeg, vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. május 2.

Újonnan alakult építőipari cég részvétele közbeszerzésben

Kérdés: Újonnan alakult építőipari kivitelező cég milyen módon tud indulni közbeszerzési pályázaton, ha az előző évekből nem rendelkezik a pénzügyi és gazdasági alkalmassághoz szükséges éves beszámolóval, forgalmi adatokkal, a műszaki és szakmai alkalmassághoz szükséges referenciával, szakemberrel, létszámmal, eszközökkel, berendezésekkel, műszaki felszereléssel?
Részlet a válaszából: […] ...építésiberuházásainak ismertetésével;– az előző legfeljebb három évre vonatkozóan az éves átlagosstatisztikai állományi létszámáról és vezető tisztségviselőinek létszámárólkészült kimutatással;– indokolt esetben azoknak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Igazolásnak minősülő dokumentumok a közbeszerzési eljárásban

Kérdés: A Kbt. előírása szerint az igazolásokat eredetiben vagy hiteles másolatban kell benyújtani. E vonatkozásban igazolásnak kell-e tekinteni például egy szakmai önéletrajzot, képesítést igazoló diplomát, létszámról szóló kimutatást, egy ISO-tanúsítványt, az éves beszámolókat, az áru minőségtanúsítványait? (Ha igen, akkor ez jelentős költségeket, munkát jelent minden pályázónak, értelmetlenül.) Nem lehetne-e ajánlásként kiadni, hogy pontosan mit lehet kérni eredetiben és mit nem, illetve azt, hogy egyes dokumentumokat elegendő legyen a nyertesnek a szerződéskötés előtt eredetiben bemutatni, és a pályázatban ezek esetében a másolat is megfelel?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben az ajánlati felhívásban szerepel igazolásnakszámít:– a szakmai önéletrajz, – a képesítést igazoló okirat, – az ISO tanúsítvány, – az éves beszámoló, – az áru minőségtanúsítványa. Az igazolásokat a Kbt. 20. §-ának (3) bekezdése szerinteredetiben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 10.