Köztartozásmentes adatbázis ellenőrzésének kötelezettsége

Kérdés: Ellenőrizni kell-e a köztartozásmentes adatbázist a kifizetés során most, hogy ez a kötelezettség már nem része az építési kormányrendeletnek? Ettől függetlenül más jogszabály megállapíthat ilyen kötelezettséget? Azaz a 322/2015. kormányrendelet 32/B. §-a helyett mi szabályozza a köztartozásmentes adatbázisba tartozás igazolását?
Részlet a válaszából: […] ...a kifizetés időpontjában terhelő köztartozásért. A visszatartási kötelezettség az általános forgalmi adóra nem terjed ki.A módosítás 2021. szeptember 1-jén lépett hatályba, ami azt jelenti, hogy nincs más előírás, így az ajánlatkérők már nem ellenőrzik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. november 10.

Szerződésmódosítás kormányrendelet változása miatt

Kérdés: A 322/2015. Korm. rendelet 32/A. §-a módosult, illetve új 32/B. § lépett hatályba. Szükséges-e a meglévő szerződéseket módosítani, illetve mi az újdonság a régi szabályokhoz képest?
Részlet a válaszából: […] ...adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló törvény hatálybalépésével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 475/2017. Korm. rendelet 2018. január 1-jével módosította az építési beruházások, valamint az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. február 14.

Alvállalkozói kifizetések a Kbt. szabályainak tükrében

Kérdés: Kérdésem az új Kbt. alvállalkozói kifizetésekkel kapcsolatos szabályozására vonatkozik. Az ajánlatkérő az általa indított eljárásban egy hosszabb időtartamú építési beruházásra kért ajánlatot úgy, hogy a dokumentációban – és később a vállalkozási szerződésben is – 50 százalékos teljesítésnél biztosított egy részszámla benyújtására lehetőséget. A teljesítési határidő kb. 10 hónap. A nyertes ajánlattevő számos alvállalkozót jelentett be és vett igénybe a teljesítés időtartama alatt. Az egyik ilyen alvállalkozó felelt a munkaterület "előkészítéséért", azaz a bontásokért és a földmunkákért. Feladatát maximum 1 hónap alatt elvégezte. A nyertes ajánlattevő 10 százalékot biztosított korábban a részére. Ha a Kbt. 135. §-át veszik figyelembe a felek, akkor az alvállalkozó csak a teljesítés után 3 hónappal tud számlát benyújtani, amely egyrészt aggályos a vonatkozó jogszabályokat tekintve (15 napon belül számlát kellene, hogy kiállítson a teljesítés után), másrészt pedig az alvállalkozó likviditási helyzete is veszélybe kerülhet. A nyertes ajánlattevőnek szándékában áll az alvállalkozó minél korábbi kifizetése (még a részszámlázása előtt), de úgy szeretne eljárni, hogy a Kbt. előírásai is érvényesüljenek. Milyen lehetősége van ebben az esetben a nyertes ajánlattevőnek?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt.-szabály összhangja az Áfa-törvénnyel csak ebben a formában legyen megteremhető. Ennek a beépítése a szerződésbe, vagy szerződésmódosítás keretében annak részévé tétele nem ütközik akadályba, ugyanis a Kbt. 138. §-ának bekezdése szerint a felek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. október 12.

Kikerülés a köztartozásmentes adatbázisból a szerződés teljesítésének folyamatában

Kérdés: A közbeszerzési eljárással megkötött szerződésünk szerint az eladó megkezdte a szállítást. A kifizetéskor ellenőriztük a NAV köztartozásmentes adatbázisát, nem található már benne. Mi a teendő? Ha igazolást nyer, hogy adóhátraléka, köztartozása van, akkor mi történik a szerződéssel? Felmondhatjuk, és az eljárásban soron következő legjobb ajánlatot tevővel szerződhetünk? Hirdetményt kell közzétennünk?
Részlet a válaszából: […] ...felmondhatja, vagy – a Ptk.-ban foglaltak szerint – a szerződéstől elállhat, ha:– feltétlenül szükséges a szerződés olyan lényeges módosítása, amely esetében a 141. § alapján új közbeszerzési eljárást kell lefolytatni;– az ajánlattevő nem biztosítja a 138...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. január 13.

Art. alkalmazásának indoka a Kbt.-ben

Kérdés: Mi értelme van az Art. 36/A. § alkalmazásának, amikor már nem is releváns a szabály 2008 óta?
Részlet a válaszából: […] ...nélküli gyakorlat alakult ki. Az ajánlattevő, amennyiben emiatt hátrány éri, szabadon hivatkozhat az egyes gazdasági tárgyú törvények módosításáról szóló 2011. évi XCVI. törvény által módosított Art.-ra. A szabály 2011. július 15-étől...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 20.

Kizáró okok ellenőrzése

Kérdés: Hogyan kell értelmezni a Kbt. 20. §-ának (8) bekezdésében szereplő egyszeri ellen­őrzési kötelezettséget a kizáró okokra vonatkozóan és a Kbt. 63. §-ának (5) bekezdésében szereplő "...eredményhirdetés időpontjára vonatkozó" időpontot? Mert a két időpont között – például építési beruházás esetén – akár 60 nap is eltelhet. Ha az ellenőrzés megtörténik adott esetben az ajánlattételi határidő után pár nappal, és minden rendben van, kinyomtatva minden ellenőrzési pont, végigmegy a döntés, majd valamelyik érvényes ajánlattevő felkerül például az OMMF-honlapra, és egy ilyen ajánlattevő lesz a nyertes, akkor mi a teendő? A Kbt. 20. §-ának (8) és 63. §-ának (6) bekezdésében foglal­taknak az ajánlatkérő eleget tett, de a 63. § (5) bekezdésében foglalt eredményhirdetés időpontjára vonatkozó rendelkezésnek nem. Mi a megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...állnak, és– a dokumentum tartalmához olyan módon kapcsolódik, hogyminden – az aláírás elhelyezését követően a dokumentumon tett – módosításérzékelhető.Ha azonban a küldő fél ezt nem használja, úgy legfeljebbközjegyző általi tényadat-hitelesítés történhet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. július 18.

Köztartozásmentes adatbázisban szereplő ajánlattevő igazolási kötelezettsége

Kérdés: A Kbt. legutóbbi módosítása szerint kötelezhető-e az ajánlattevő a kifizetéshez eredeti nullás igazolás megküldésére, ha szerepel a köztartozásmentes adózók listájában? Ha nem, pontosan melyik jogszabály vonatkozik erre?
Részlet a válaszából: […] A hatályos Kbt. nevesíti a köztartozásmentes adatbázist,melyet az ajánlatkérőnek kell ellenőriznie, amennyiben az ajánlattevő nemmellékelt nullás igazolást. Ha az ajánlatkérő az érintett listában szerepel, eza Kbt. értelmében elegendő, sőt, az ajánlatkérő a továbbiakban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. július 18.

Teljesítési nyilatkozattétellel érintett alvállalkozók

Kérdés: Ajánlattevőt valamennyi alvállalkozója vonatkozásában terheli a teljesítési nyilatkozat megtételének kötelezettsége, vagy ez a kötelezettség a bevonás mértékétől függ?
Részlet a válaszából: […] ...a nyilatkozattételi kötelezettség, nem csak a 10 százalékotmeghaladó mértékű alvállalkozókra.A Kbt. jelenleg ismert módosítására vonatkozó javaslatszerint a fizetésre vonatkozó szabályok a jövőben várhatóan...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 27.

Kizáró okok utólagos igazolása

Kérdés: Jól értelmezem, hogy megszűnt a kizáró okok utólagos, nyertesség esetén 8 napon belüli igazolása? Vagyis ha úgy kérik, hiteles cégkivonat, közjegyzős nyilatkozatok, ajánlatkérő helye szerinti adóigazolás és minden egyéb pénzes iratokat megint az ajánlattétel alkalmával kell benyújtani?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlattevő a köztartozásmentesadatbázisban – az APEH-VPOP nyilatkozatot is, az alábbi, 2010. szeptember15-étől hatályba lépett módosítás értelmében.A törvény 63. §-ának (1) bekezdése szerint azajánlattevőnek, a közbeszerzés értékének tíz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. december 13.

Számlázási szabályok alvállalkozó igénybevétele esetén

Kérdés: Ha alvállalkozóval teljesítek, hogyan alakul a számlázás az új szabályok szerint?
Részlet a válaszából: […] ...módosítás az ellenszolgáltatás megfizetésére vonatkozó305. §-ban rendezi a számlázás és a számlakiegyenlítés új szabályait.Rendelkezik arról, hogy amennyiben az ajánlattevőalvállalkozót vont be, akkor elsőként az alvállalkozók (és egyéb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 2.
1
2