Az ajánlattevők lehetőségei túlzottan szigorú összeférhetetlenségi szabályok megállapítása esetén

Kérdés: Mit lehet tenni abban az esetben, ha az ajánlatkérő túlzottan szigorú összeférhetetlenségi szabályokat állapít meg, vagyis például előírja, hogy a nyertes ajánlattevőnek garantálnia kell, hogy a műszaki leírásban meghatározott projektek és informatikairendszer-fejlesztések megvalósításában sem vállalkozóként, sem alvállalkozóként, sem egyéb közreműködőként nem vett vagy vesz részt, továbbá a szerződés teljesítéséhez nem vesz igénybe olyan szakembert, alvállalkozót vagy egyéb közreműködő személyt vagy szervezetet, aki vagy amely a műszaki leírásban meghatározott projektek és informatikairendszer-fejlesztések megvalósításában bármilyen módon közreműködött vagy közreműködik?
Részlet a válaszából: […] ...A Kbt. összeférhetetlenségi szabályai alapvetően a közbeszerzési eljárás előkészítésében szervesen részt vevő személyeket, szervezeteket zárják ki abból a közbeszerzési eljárásból, amelynek előkészítésében tevékenyen és érdemben közre­működtek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. november 10.

Hiánypótlás nemteljesítése

Kérdés: Mi a következménye az új Kbt. alapján annak, ha nem teljesítjük a hiánypótlási felhívást? Van-e különbség a megítélésben, ha olyan hiányt nem pótolunk, ami értékelési szempont volt?
Részlet a válaszából: […] ...eljárásból kizárták;– ha az ajánlattevő vagy részvételre jelentkező alvállalkozója, vagy az alkalmasság igazolásában részt vevő szervezet a 62. § (1) bekezdés i) pontja, vagy az adott eljárásban felmerült magatartása alapján j) pontja szerinti kizáró ok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 11.

Eltérő eljárásrend igazolások benyújtásának időpontja függvényében

Kérdés: Az ajánlatkérő a dokumentációban eltérő eljárásrendet nevezett meg akkor, ha az ajánlattevő ajánlatában benyújtja az igazolásokat a kizáró okok vonatkozásában, és akkor, ha nem. E körben fennáll-e a választás lehetősége?
Részlet a válaszából: […] ...a közbeszerzés értékének tízszázalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozója, továbbá azerőforrást nyújtó szervezet – ha az ajánlatban nem adta be – azeredményhirdetést követő nyolc napon belül köteles csatolni a közbeszerzésitörvény 60...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 7.

Kiegészítő tájékoztatás mint a felhívás része

Kérdés: A kiegészítő tájékoztatás keretében adott válaszok a dokumentáció részét képezik? Ha mi nem kérdeztünk, és figyelmen kívül hagyjuk a választ, annak mi a következménye? És ha nem kapjuk meg a válaszokat? Egyébként azt annak az ajánlattevőnek is megküldik, aki/amely nem tett fel kérdést?
Részlet a válaszából: […] ...foglaltakkal kapcsolatban írásbankiegészítő (értelmező) tájékoztatást kérhet az ajánlatkérőtől, vagy az általameghatározott szervezettől az ajánlattételi határidő lejárta előtt legkésőbbtíz nappal;– a kiegészítő tájékoztatást az ajánlattételi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 29.

Írásbeli tájékoztatás tartalma

Kérdés: Írásbeli tájékoztatás esetén a kérdésről is tájékoztatni kell a többi ajánlattevőt, vagy csak az ajánlatkérő válaszáról?
Részlet a válaszából: […] ...foglaltakkal kapcsolatban írásban kiegészítő(értelmező) tájékoztatást kérhet az ajánlatkérőtől vagy az általa meghatározottszervezettől az ajánlattételi határidő lejárta előtt legkésőbb tíz nappal.A kiegészítő tájékoztatást az ajánlattételi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Jogsértés tájékoztatás függvényében

Kérdés: Az NFÜ az alábbi tájékoztatást adta számunkra, mellyel nem tudunk mit kezdeni, mivel beszerzési tárgyunk olyan bonyolultságú, hogy fel sem merül nyílt eljárás lebonyolítása, mindenféleképpen tárgyalásos eljárást célszerű indítanunk. Ezek szerint ezzel törvényt sértünk? "2. A közbeszerzési eljárások esetében kiemelt elvárás, hogy a projektgazdák alapesetben a közbeszerzés nyílt eljárásos formáját alkalmazzák. Bár a hazai közbeszerzési törvény szerint megfelelő feltételek esetén tárgyalásos eljárás is alkalmazható, a közelmúltban lefolytatott európai uniós ellenőrzések tapasztalata az, hogy a tárgyalásos eljárással élő kedvezményezettek ellenőrzésének időigénye és a kilátásba helyezett szabálytalansági eljárások száma jelentősen nő. A tárgyalásos eljárás tehát kiemelkedő kockázatot jelent mind a kedvezményezett, mind a tagország számára. A nyílt eljárással lefolytatott közbeszerzések időigénye nem hosszabb a tárgyalásos eljárásnál, ugyanakkor előnye a széles körű verseny, átláthatóság, az esélyegyenlőség elvének fokozott érvényesítése. Mindezek alapján a kedvezményezettek számára ezúton szeretném megfogalmazni azt az elvárást, hogy általános gyakorlatként nyílt eljárást alkalmazzanak. Tájékoztatom Önöket arról, hogy a fentiek okán jogszabály-módosítást is kezdeményeztem, annak érdekében, hogy tekintettel a visszafizetési kockázatra, mindazon kedvezményezettek, akik a közbeszerzési törvényben meghatározott tárgyalásos eljárást kívánnak lefolytatni, 100 százalékos biztosítékot legyenek kötelesek nyújtani, amelytől csak külön engedély birtokában lehet eltérni."
Részlet a válaszából: […] ...a Kbt.hatályos szabályozása ennek ellenére irányadó. A jogszabály módosításánakkezdeményezésére utalás sem jelenti a támogatott szervezetek jogsértését,legfeljebb informatív jellegű. A tájékoztatás azonban egy igen lényeges, jogi szempontbólegyértelmű...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Kiegészítő információ kérésének határideje kétszakaszos eljárásban

Kérdés: Kétszakaszos tárgyalásos eljárás ajánlattételi szakaszában meddig lehet kiegészítő információt kérni – Kbt. 121. §-ának (2) bekezdése?
Részlet a válaszából: […] ...kapcsolatban írásban kiegészítő (értelmező) tájékoztatást kérhetaz ajánlatkérőtől vagy az általa meghatározott szervezettől az ajánlattételihatáridő lejárta előtt legkésőbb tíz nappal. A kiegészítő tájékoztatást azajánlattételi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.