Folyamatba épített ellenőrzés elmaradásának következménye

Kérdés: Helyi önkormányzat ajánlatkérő a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet alkalmazása során az uniós forrásból támogatott projekt becsült értékét – az opciós munkák értékét is figyelembe véve – nettó 295 millió forintban határozta meg, erre tekintettel nemzeti nyílt közbeszerzési eljárást folytatott le a Kbt. 112. § (1) bekezdés b) pontja szerint. A rendelkezésre álló fedezet összege nem éri el a nettó 300 millió forintot. Tekintettel a becsült értékre, az eljárás ellenőrzése körében a Korm. rendelet 180-181. §-a utóellenőrzés lefolytatását írja elő. Amennyiben a nyertes ajánlati ár meghaladja a nettó 300 millió forintot, érvénytelenné kell-e nyilvánítania az eljárást az ajánlatkérőnek kizárólag amiatt, hogy az eljárás ellenőrzése körében nem a Korm. rendelet 182-193. §-ai szerint járt el? Ha a 300 millió forintot opciós munkák nélkül nem éri el a szerződés értéke, és azt nem is rendeli meg az ajánlatkérő, menthető a helyzet? Amennyiben az ajánlatkérő kiegészítő forráshoz jut, és erre tekintettel az opciós munkákat is megrendeli, az változtat-e a jogi megítélésen, ha így haladja meg a 300 millió forintot a kifizetett számla értéke?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlatkérő az alábbi szabály alapján:"114. § (8) Ha az értékelés alapján legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevővel történő szerződéskötés esetén a szerződés értéke a becsült értéket meghaladná, és az ajánlatkérő az eljárást olyan szabályok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. november 8.

Elektronikus árlejtés eredményhirdetése

Kérdés: Hogyan hirdetnek eredményt elektronikus árlejtés alkalmazásánál?
Részlet a válaszából: […] ...eredeti határidő lejárta előtt köteles a halasztásról és annakindokáról, valamint – ha szükséges [Kbt. 99. § (3) bekezdése] – aszerződéskötés új időpontjáról [Kbt. 99. § (3) bekezdése] az összesajánlattevőt egyidejűleg, közvetlenül,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 27.

"Eredményhirdetés" tárgyalás nélküli eljárásban

Kérdés: Tárgyalás nélküli eljárásban hogyan értesülünk az eljárás eredményéről?
Részlet a válaszából: […] ...lejárta előtt köteles a halasztásról és annakindokáról, valamint – ha szükséges [törvény 99. §-ának (2) és (3) bekezdése] -a szerződéskötés új időpontjáról [99. § (2) és (3) bekezdése] az összesajánlattevőt egyidejűleg, közvetlenül,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 8.

Ajánlatok tartalmának vizsgálata bontáskor

Kérdés: Van-e lehetőség arra, hogy az ajánlatok bontásakor az ajánlatkérő vizsgálja az ajánlatok tartalmát is? Ha igen, mikor? Illetve: jogszerű-e az, és ha igen, milyen rendelkezés alapján, ha az ajánlatkérő a bontási jegyzőkönyvben rögzíti, hogy az ajánlat tartalmi vizsgálatára, minősítésére az ajánlatok bontásakor nem került sor? Ilyen esetben az ajánlatkérőnek milyen határidővel kell megvizsgálnia az ajánlatokat?
Részlet a válaszából: […] ...lejárta előtt köteles a halasztásról és annakindokáról, valamint, ha szükséges, a törvény 99. §-ának (2) bekezdése szerint aszerződéskötés új időpontjáról – 99. § (2) bekezdés – az összes ajánlattevőtegyidejűleg, közvetlenül,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 11.

Közbeszerzés kapcsolódó tervezésre

Kérdés: Építési beruházást tervezünk 150 000 E Ft értékben 2007-re, amely azonban csak pályázati támogatással valósulhat meg. A tervezési munkát az idén szeretnénk elvégeztetni kb. 4-5000 E Ft értékben. A tervezésre szükséges-e közbeszerzési eljárást lefolytatnunk?
Részlet a válaszából: […] ...amelyekben a tervpályázatieljárásnak nem célja tervezési szolgáltatás megrendelése, ezért nem lehetségesa szolgáltatás megrendelése a szerződéskötés szakaszában. Alkalmazható azáltalános szabályokban már megismert meghívásos eljárás résztvevőinek a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 7.