KÖFOP-projektekhez kapcsolódó közbeszerzési kötelezettség

Kérdés: A KÖFOP-projekteken belül uniós pénzek felhasználásával kapcsolatban van-e olyan irányelv vagy magyar alkalmazás, amely a kedvezményezett számára minden projekten belül bizonyos mértékben közbeszerzési kötelezettséget ír elő (például a verseny biztosítása érdekében)? Ha a kedvezményezett maga képes a teljes munka elvégzésére, akkor vállalkozók foglalkoztatása nélkül saját munkavállalói által 100 százalékban elvégezheti a támogatáshoz kapcsolódó feladatokat?
Részlet a válaszából: […] Feltételezzük, hogy ha eléri a támogatás intenzitása és a becsült érték a közbeszerzési törvényben meghatározott mértéket, közbeszereznie kell a támogatott szervezetnek. Egyelőre feltételezzük, hogy a projekt nagysága és az intenzitás olyan mértékű, hogy mindez...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. október 14.

Hiánypótlás kizárása közösségi rezsimben

Kérdés: Közösségi értékhatárt elérő értékű közbeszerzésnél, amely egyébként meglehetősen bonyolult, az ajánlatkérő nem biztosította a hiánypótlás lehetőségét. Megteheti ezt?
Részlet a válaszából: […] Hiánypótlás biztosítása ez idáig csak az Unió általtámogatott projektek esetében volt kötelező, s ez a későbbiekben megváltozik. AKbt. 83. § (1) bekezdésének jelenlegi szabályozása így szól: az ajánlatkérőnekaz ajánlati felhívásban rendelkeznie kell arról, hogy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.

Hiánypótlás biztosítása ajánlatkérő előírása esetén

Kérdés: Hiánypótlás esetében – amennyiben az ajánlatkérő előírta – kötelező-e a hiánypótlás biztosítása? (Véleményem szerint a Kbt. ebben a tekintetben nem egyértelmű.)
Részlet a válaszából: […] ...eljárásban a hiánypótlás lehetőségétbiztosítja-e, továbbá milyen körben biztosítja azt. Az Európai Unióból származóforrásból támogatott közbeszerzésekre irányuló eljárások esetében azajánlatkérő legalább egy alkalommal köteles biztosítani...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 16.

Kbt. megkerülése a gyakorlatban

Kérdés: A Kbt. 2/A. §-ának (1) bekezdése szerint nem minősül a 2. § (1) bekezdésének alkalmazásában szerződésnek az a megállapodás, amelyet "a 22. §-ának (1) bekezdése szerinti ajánlatkérő és az olyan, százszázalékos tulajdonában lévő gazdálkodó szervezet köt egymással, amely felett az ajánlatkérő – tekintettel a közfeladat, illetve a közszolgáltatás ellátásáért vagy ellátásának megszervezéséért jogszabályon alapuló felelősségére – a stratégiai és az ügyvezetési jellegű feladatok ellátását illetően egyaránt teljes körű irányítási és ellenőrzési jogokkal rendelkezik, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a szerződéskötést követő éves nettó árbevételének legalább 90 százaléka az egyedüli tag (részvényes) ajánlatkérővel kötendő szerződés teljesítéséből származik. A szerződés teljesítéséből származik a szerződés alapján harmadik személyek részére teljesített közszolgáltatás ellenértéke is, tekintet nélkül arra, hogy az ellenértéket az ajánlatkérő vagy a közszolgáltatást igénybe vevő személy fizeti meg." Valamely önkormányzat egy közfeladat ellátására 100 százalékos tulajdonában lévő gazdasági társaságot alapít, vele a Kbt. eljárása nélkül hosszú távú megállapodást köt. A Kbt. megkerülésének minősül-e, ha ezt a gazdasági társaságot az önkormányzat ezután értékesíti, természetesen a megállapodásaival együtt?
Részlet a válaszából: […] ...módon és tartalommal való teljesítésétől számított legkésőbbharminc – az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzésekreirányuló eljárások esetében hatvan – napon belül az ellenszolgáltatástteljesíteni, kivéve ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 2.

Közbeszerzések ellenőrzésének gyakorlati problémái

Kérdés: Az ellenérték kifizetésénél alapvető problémát jelent, főleg az uniós költségből történő megvalósítások esetén, hogy az ellenőrzések nagyon elhúzódnak, emiatt a beruházást kezdeményező intézmény, önkormányzat stb. a felvett hitelek miatt olyan lehetetlen helyzetbe, adósságba kerülhet, ami számára nagy teher. Előfordul olyan beszerzés, ahol a megvalósítást követően eltelt egy év múlva kerül csak sor az uniós ellenőrzésekre, és az eljárás lezárása után kapják meg az önkormányzatok a pénzt. Ez nem a közbeszerzési tárgykörbe tartozik, de valamilyen rendezés e téren is szükséges lenne, mert összefüggésben van a kifizetések elhúzódásával. Tudnak-e ebben a körben érdemi változásról?
Részlet a válaszából: […] ...meghatározott módon és tartalommal valóteljesítésétől számított legkésőbb harminc – az Európai Unióból származóforrásból támogatott közbeszerzésekre irányuló eljárások esetében hatvan -napon belül az ellenszolgáltatást teljesíteni, kivéve, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 19.

Azonos tárgyú hiányok többszöri pótlásának lehetősége

Kérdés: Az ajánlatkérő eljárásában több alkalommal hiánypótlást rendelt el úgy, hogy azonos, korábban már hiányként megjelölt kérdésben hívta fel az ajánlattevőket hiánypótlásra. Megteheti-e (megtehette-e) ezt a közbeszerzési törvény szerint, vagy eljárása jogszabályba ütköző?
Részlet a válaszából: […] ...közbeszerzési eljárásban a hiánypótlás lehetőségétbiztosítja-e, és ha igen, milyen körben. Az Európai Unióból származó forrásbóltámogatott közbeszerzésekre irányuló eljárások esetében az ajánlatkérő legalábbegy alkalommal köteles biztosítani a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 29.

Mérlegelési lehetőség a hiánypótlás biztosítása kérdésében

Kérdés: Lehet-e olyan referenciát pótoltatni, amely nem felel meg a kiírásnak, például olyan feltételezéssel, hogy az értéket esetleg elgépelték? Ha nem biztosítjuk a hiánypótlás lehetőségét, sikerrel támadhatják-e meg az eljárást az érintettek, illetve – mivel a hiánypótlási eljárás "időkiesést" okoz – célszerű-e "értelmetlensége" ellenére is biztosítani azt?
Részlet a válaszából: […] ...eljárásbanmegadja-e a hiánypótlás lehetőségét, továbbá hogy milyen körben adja meg azt.Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzésekre irányulóeljárások esetében az ajánlatkérő legalább egy alkalommal köteles biztosítani...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 6.

Közbeszerzési tanácsadók alkalmazása kötelezettségének megszűnése

Kérdés: Olvastam, hogy a hivatalos közbeszerzési tanácsadók alkalmazásával kapcsolatosan a kötelezettség megszűnik, igaz-e ez?
Részlet a válaszából: […] ...esetében kötelező leszhivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonása. Bonyolódik a helyzet, mivel azEurópai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében várhatóanaz ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 5.