Folyamatba épített ellenőrzés elmaradásának következménye

Kérdés: Helyi önkormányzat ajánlatkérő a 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet alkalmazása során az uniós forrásból támogatott projekt becsült értékét – az opciós munkák értékét is figyelembe véve – nettó 295 millió forintban határozta meg, erre tekintettel nemzeti nyílt közbeszerzési eljárást folytatott le a Kbt. 112. § (1) bekezdés b) pontja szerint. A rendelkezésre álló fedezet összege nem éri el a nettó 300 millió forintot. Tekintettel a becsült értékre, az eljárás ellenőrzése körében a Korm. rendelet 180-181. §-a utóellenőrzés lefolytatását írja elő. Amennyiben a nyertes ajánlati ár meghaladja a nettó 300 millió forintot, érvénytelenné kell-e nyilvánítania az eljárást az ajánlatkérőnek kizárólag amiatt, hogy az eljárás ellenőrzése körében nem a Korm. rendelet 182-193. §-ai szerint járt el? Ha a 300 millió forintot opciós munkák nélkül nem éri el a szerződés értéke, és azt nem is rendeli meg az ajánlatkérő, menthető a helyzet? Amennyiben az ajánlatkérő kiegészítő forráshoz jut, és erre tekintettel az opciós munkákat is megrendeli, az változtat-e a jogi megítélésen, ha így haladja meg a 300 millió forintot a kifizetett számla értéke?
Részlet a válaszából: […] ...A Korm. rendelet 48. pontja kifejezetten az uniós értékhatárokat el nem érő becsült értékű, valamint az építési beruházás, építési koncesszió esetén a háromszázmillió forintot el nem érő becsült értékű közbeszerzési eljárások...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. november 8.

Műszaki gazdasági funkcionális egység meghatározása, egybeszámítás

Kérdés: A településen több vis maior esemény történt, melyet öt alkalommal jelentettünk be vis maior pályázatra a település több pontján keletkezett károk helyreállítására. A helyreállítási munkálatok helyszínileg nem alkotnak egységet, a település különböző részein található út-, híd-, patak- és árok-helyreállításokat takarnak. Az árkok egy része oly módon vannak kapcsolatban, hogy a csapadékvíz elfolyását biztosítják a település különböző pontjain. Az a tény (az árkok esetében), hogy az árkok ugyanazon funkciót látják el, de földrajzilag nincs kapcsolat közöttük, megalapozza-e a műszaki funkcionális egységet? Az út és árok helyreállítását egybe kell-e számítani a település más részein található más út-, árok-helyreállításokkal? A hidak helyreállításának költsége műszaki gazdasági funkcionális egységet alkot-e az alatta található árok, áteresz, patak helyreállítási munkáival? A becsült érték meghatározásakor ezeket egybe kell-e számítani? Egybe kell-e ezeknek a munkálatoknak a költségeit számolni a település más részein található más út-, árok-helyreállításokkal? Az a tény, hogy mindegyik helyreállítási munka vis maior pályázati keretből (bár külön pályázatból) lett finanszírozva, megteremti-e a gazdasági funkcionális egységet? A felvázolt helyreállítási munkálatok becsültérték-meghatározásánál mi az, amit egybe kell számítanunk, mi az, ami gazdasági-műszaki szempontból funkcionális egységet alkot, és így egy beruházásnak minősül?
Részlet a válaszából: […] ...az Európai Unió Bírósága úgy ítélte meg, hogy az a körülmény, hogy két összekötő út építésére és üzemeltetésére vonatkozó építési koncesszió azon közös célra irányult, hogy összekösse az úthasználat problémájával súlyosan érintett területeket,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. szeptember 9.

Közbeszerzési értékhatárok 2015. november 1-jétől

Kérdés: 2015 novemberétől változnak-e a közbeszerzési értékhatárok?
Részlet a válaszából: […] ...1-jétől 2015. december 31-éig– árubeszerzés esetében 8,0 millió forint,– építési beruházás esetében 15,0 millió forint,– építési koncesszió esetében 100,0 millió forint,– szolgáltatás megrendelése esetében 8,0 millió forint,– szolgáltatási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 11.

2013-ra irányadó közbeszerzési értékhatárok

Kérdés: 2013. évben változtak a közbeszerzési értékhatárok?
Részlet a válaszából: […] ...1-jétől 2013. december 31-éig:– árubeszerzés esetében: 8,0 millió forint,– építési beruházás esetében: 15,0 millió forint,– építési koncesszió esetében: 100,0 millió forint,– szolgáltatás megrendelése esetében: 8,0 millió forint,– szolgáltatási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 20.

Egyszerű közbeszerzési eljárás szabályainak változása

Kérdés: Változtak-e az egyszerű közbeszerzési eljárás szabályai a Kbt. legutóbbi módosításakor?
Részlet a válaszából: […] ...alatt megfelelően lehet részvételre jelentkezni.Tehát nyílt, meghívásos, versenypárbeszéd,keretmegállapodásos, gyorsított eljárás, építési koncesszióval kapcsolatosszabályok, tervpályázati eljárás nemzeti eljárásrendben is lefolytathatók.Kismértékben változott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 30.

Alvállalkozó a Kbt. 253. §-a értelmezésében

Kérdés: A megrendelő él a Kbt. 253. §-ában biztosított lehetőségével, tehát kizárja az 1 Mrd Ft nettó árbevételt elérő cégeket az eljárásból mint ajánlattevőket. Ebben az esetben egy 1 Mrd Ft nettó árbevétel alatti cégnek lehet-e olyan 10 százalék feletti alvállalkozója, amelynek a nettó árbevétele 1 Mrd Ft felett van?
Részlet a válaszából: […] ...az éves nettó egymilliárd forint árbevételt el nem érőajánlattevők számára;– az előző bekezdés építési beruházás és építési koncesszióesetében csak akkor alkalmazható, ha a beszerzés értéke nem haladja meg akétszázmillió forintot;– az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 9.

Fenntartott beszerzések

Kérdés: Egyszerű eljárás esetén a Kbt. 253. §-ának (1) bekezdése értelmében az ajánlatkérő a vonatkozó fejezet szerinti közbeszerzési eljárásban való részvétel jogát fenntarthatja az éves nettó egymilliárd forint árbevételt el nem érő ajánlattevők számára. Kérdésem, hogy ennek értelmében kizárhatja-e a kiíró az eljárásból az éves nettó egymilliárd forintot meghaladó árbevételű pályázókat? Ha igen, a Kbt. mely paragrafusa alapján? A kizárás nem sérti a Kbt 1. §-ának (3) bekezdését?
Részlet a válaszából: […] ...fenntarthatja az éves nettóegymilliárd forint árbevételt el nem érő ajánlattevők számára.Az előző bekezdés építési beruházás és építési koncesszióesetében csak akkor alkalmazható, ha a beszerzés értéke nem haladja meg akétszázmillió forintot.Az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 21.

Árbevétel évének figyelembevétele részvételi jog fenntartásánál

Kérdés: A Kbt. 253. §-ának (1) bekezdése szerint az 1 milliárd forint árbevételt el nem érő ajánlattevők számára az ajánlatkérő fenntarthatja az eljárásban való részvétel jogát. Kérdésem: melyik évet kell figyelembe venni az árbevétel tekintetében? Az ajánlatkérő fenntarthatja a jogát arra, hogy bármelyik évet vizsgálja? (Például 2006-2007. években kevéssel meghaladta az árbevétel az 1 milliárd forintot, a 2008. évi lényegesen alatta volt, így előre nem tudom megítélni, hogy tehetek-e ajánlatot, megvásárolhatom-e a dokumentációt stb.)
Részlet a válaszából: […] ...az éves nettó egymilliárd forintárbevételt el nem érő ajánlattevők számára;– az előző bekezdés építési beruházás és építési koncesszióesetében csak akkor alkalmazható, ha a beszerzés értéke nem haladja meg akétszázmillió forintot;– az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 7.

Építési beruházások április 1-je után

Kérdés: Változott-e április 1-je után az építési beruházásokra vonatkozó szabályozás?
Részlet a válaszából: […] ...központiköltségvetési szervek által megvalósított, vagy általuk többségi részbenközvetlenül támogatott építési beruházások, vagy építési koncesszió esetén aberuházással szervesen összefüggő, vagy annak környezetében elhelyezendő, aközmegrendelési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. július 27.

Értékhatárok és jogalkotói szándék

Kérdés: Milyen jogalkotói indok lehet az értékhatárok meghatározása mögött?
Részlet a válaszából: […] ...alkalmazásában: árubeszerzés esetében: 30 millió forint; építési beruházás esetében: 90 millió forint; építési koncesszió esetében: 100 millió forint; szolgáltatás megrendelése esetében: 25 millió forint; ...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.
1
2