A FAKSZ felelőssége a döntési folyamat jogszerűsége vonatkozásában

Kérdés: Az eljárást részekre bontottuk, majd visszavontuk, végül egyben írtuk ki. A váltásnak elsősorban szakmai okai voltak. Ez a döntési folyamat számonkérhető-e a FAKSZ-on?
Részlet a válaszából: […] ...lehetett bontani a beszerzési tárgyát. Fennáll továbbá az a lehetőség is, hogy látva a piaci szereplők érdektelenségét, inkább nagyobb értékű eljárást írt ki az ajánlatkérő, bízva abban, hogy mindez felkelti a gazdasági szereplők figyelmét. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. március 10.

Ajánlat értékelése érdemben bontáskor

Kérdés: Van-e lehetősége az ajánlatkérőnek arra, hogy bontáskor formailag és érdemben is értékelje az ajánlatot?
Részlet a válaszából: […] ...(székhelyét, lakóhelyét), valamint azokat a főbb, számszerűsíthetőadatokat, amelyek a bírálati szempont (részszempontok) alapján értékelésrekerülnek.Ha az ajánlatok bontásán egy – ott jelen lévő, (2) bekezdésszerinti – személy kéri, az ajánlat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. március 16.

Kötelező részajánlattétel

Kérdés: Igaz-e az a hír, hogy kötelező lesz megengedni a részajánlattételt? És ha nem bonható az ajánlat részekre objektíve?
Részlet a válaszából: […] ...sem. A közpénzekkel gazdálkodó felelős ajánlatkérőfeladata a beszerzési igényét úgy meghatározni, hogy e szükségletei minélnagyobb mértékben, minél hatékonyabban kielégíthetők legyenek. E gazdasági célszerűséggelszemben megfogalmazott jogalkotói és társadalmi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. július 19.

Fenntartott beszerzések

Kérdés: Egyszerű eljárás esetén a Kbt. 253. §-ának (1) bekezdése értelmében az ajánlatkérő a vonatkozó fejezet szerinti közbeszerzési eljárásban való részvétel jogát fenntarthatja az éves nettó egymilliárd forint árbevételt el nem érő ajánlattevők számára. Kérdésem, hogy ennek értelmében kizárhatja-e a kiíró az eljárásból az éves nettó egymilliárd forintot meghaladó árbevételű pályázókat? Ha igen, a Kbt. mely paragrafusa alapján? A kizárás nem sérti a Kbt 1. §-ának (3) bekezdését?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlattevők számára.Az előző bekezdés építési beruházás és építési koncesszióesetében csak akkor alkalmazható, ha a beszerzés értéke nem haladja meg akétszázmillió forintot.Az ajánlatkérő az első bekezdésnek megfelelően fenntartottszerződések esetében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 21.

Ellentmondásos gyakorlat újonnan alakult cég alkalmassága vonatkozásában

Kérdés: A Közbeszerzési Levelek 101. számban, a 2076. számú dokumentumban az újonnan alakult céggel kapcsolatosan megfogalmazottakkal kapcsolatban ellentmondás van. Közelmúltban – 2009. 05. 31-e előtt – indított közbeszerzési eljárásban alkalmassági feltétel volt, hogy az elmúlt két évben (2006. és 2007. években) az ajánlattevő mérlege/eredménye nem lehet negatív. Az ajánlattevőt hiánypótlásra szólították fel, hogy csatolja a 2006. és 2007. évi mérlegeit az alkalmasság ellenőrzése érdekében. Az ajánlattevő nyilatkozott, hogy a csatolt cégkivonat tanúsítása szerint is a cég a 2008. évben alakult, és az adott időszakra a későbbi alakulásra tekintettel nem rendelkezik mérleggel. Az ajánlattevőt a hiánypótlásra benyújtott nyilatkozat ellenére kizárták – Kbt. 88. § (1) bekezdés f) pont, mert "hiánypótlás ellenére" sem csatolta be a hivatkozott és kért mérlegeit. A kizárás miatt döntőbizottsági eljárás indult, mivel a negatív mérleg/eredmény alkalmatlansági feltétel az újonnan alakult céggel szemben nem állapítható meg. A döntőbizottsági eljárás alapján meghozott határozat az eljárást lezáró eredményhirdetés ezen pontját nem semmisítette meg. Azaz a számviteli jogszabályok szerinti beszámoló benyújtásának elmaradásával kapcsolatban a KD-nek nem az volt a "gyakorlata", hogy nem tekinthető érvénytelenségi oknak, amennyiben az ajánlattevő később alakult, és ezért nem képes teljesíteni a feltételt. Ebben az esetben, az ajánlattevő milyen eljárást kezdeményezhet (mit tehet) a levélben megfogalmazott döntőbizottsági "gyakorlat" alkalmazása érdekében?
Részlet a válaszából: […] ...érintett pénzügyi-gazdasági alkalmasságra vonatkozószabály a következő.Az ajánlattevőnek és a közbeszerzés értékének tíz százalékátmeghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának a szerződés teljesítéséhezszükséges pénzügyi és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 9.

Nyári Kbt.-változások és hatályuk

Kérdés: A nyár folyamán két alkalommal is változott a közbeszerzési törvény. Melyek ezek a változások, és mikortól kell alkalmazni azokat? És várható-e, hogy a jövőben folyamatosan változik majd a törvény?
Részlet a válaszából: […] ...eseténugyanazon rész tekintetében – nem tehet közös ajánlatot más ajánlattevővel,illetőleg abban más ajánlattevő – a közbeszerzés értékének tíz százalékátmeghaladó mértékben igénybe venni kívánt – alvállalkozójaként sem vehet részt,továbbá más...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 7.

Versenyjogi jogsértésfajta mint kizáró ok

Kérdés: Valamennyi versenyjogi jogsértés esetén kikerülünk az ajánlatkérői körből? Objektív kizáró ok a jogsértés megállapítottsága?
Részlet a válaszából: […] ...b) pontja értelmében az ajánlatkérőaz ajánlati felhívásban előírhatja, hogy az eljárásban nem lehet ajánlattevő, aközbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívántalvállalkozó vagy erőforrást nyújtó szervezet, aki a Tpvt. 11...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 29.

Ellentétes rendelkezések a Kbt.-ben a hiánypótlás szabályozásánál

Kérdés: A Kbt. az ajánlati felhívás, részvételi jelentkezés stb. tartalmának meghatározásakor úgy rendelkezik, hogy a fentiekben fel kell tüntetni a hiánypótlás lehetőségét vagy annak kizárását. 2009. április 1-jétől – úgy tudjuk – a hiánypótlás biztosítása kötelező. Ehhez képest miért tartalmazzák a Kbt. 2009. április 1-jétől hatályos rendelkezései a fentieket?
Részlet a válaszából: […] ...vagy adokumentációban – megadott közbeszerzési műszaki leírásra vonatkozó szakmaiajánlat részét képezik, továbbá amelyek értékelésére a Kbt. 81. §-ának (4)bekezdése szerint értékelésre kerül sor. A hiánypótlás során az ajánlattevő új...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 8.

Hiánypótlás lehetőségének kizárása alkalmasság körében

Kérdés: Közösségi rezsimben a felhívásban meglehetősen bonyolultan határozta meg az ajánlatkérő az alkalmasság feltételeit, néhol nem igazán tudjuk, hogy adott kritériumot mivel is lehetne igazolni. Ehhez képest kizárólag a kizáró okok hiányának igazolása körében biztosította a hiánypótlás lehetőségét. Erős a gyanúnk, hogy ezzel egy pályázót kíván előnyben részesíteni. Mit tehetünk ilyenkor? Megjegyezzük, hogy az egyszerű rezsimben is szokásos a teljes körű hiánypótlás megengedése.
Részlet a válaszából: […] ...közbeszerzési műszaki leírásra vonatkozó szakmaiajánlat részét képezik, továbbá amelyek a Kbt. 81. §-ának (4) bekezdése szerintértékelésre kerülnek. A hiánypótlás során az ajánlattevő új, közösen ajánlatottevő, illetőleg alvállalkozó, továbbá...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Hiánypótlás kizárása közösségi rezsimben

Kérdés: Közösségi értékhatárt elérő értékű közbeszerzésnél, amely egyébként meglehetősen bonyolult, az ajánlatkérő nem biztosította a hiánypótlás lehetőségét. Megteheti ezt?
Részlet a válaszából: […] Hiánypótlás biztosítása ez idáig csak az Unió általtámogatott projektek esetében volt kötelező, s ez a későbbiekben megváltozik. AKbt. 83. § (1) bekezdésének jelenlegi szabályozása így szól: az ajánlatkérőnekaz ajánlati felhívásban rendelkeznie kell arról, hogy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.
1
2
3
5