Adatszolgáltatás titoktartási kötelezettség mellett

Kérdés: A szerződés alapján kötelesek vagyunk titoktartásra. Van-e olyan szervezet, melynek ennek ellenére kötelesek vagyunk adatszolgáltatásra a szerződés vonatkozásában?
Részlet a válaszából: […] ...a közbeszerzésieljárás alapján megkötött szerződést, ha rendelkezik honlappal, sajáthonlapján, ha honlappal nem rendelkezik, a Közbeszerzések Tanácsa honlapján amegkötését követően haladéktalanul köteles közzétenni. E közzétételt követően aszerződésnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. szeptember 19.

Kötelező részajánlattétel

Kérdés: Igaz-e az a hír, hogy kötelező lesz megengedni a részajánlattételt? És ha nem bonható az ajánlat részekre objektíve?
Részlet a válaszából: […] ...esetében, ha a gépjárműveket az ajánlatkérő kívánja megszerezni,vajon a szolgáltatás fentiek alapján leválasztandó-e."A Közbeszerzések Tanácsa hangsúlyozni kívánja, hogy azajánlatkérő az egymástól eltérő beszerzési tárgyakat – a Kbt. 28...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. július 19.

Ajánlat mint irat

Kérdés: Mely ajánlat minősül iratnak?
Részlet a válaszából: […] ...eljárás indult, az iratokat annak jogerősbefejezéséig, de legalább az említett öt évig kell megőrizni.Az ajánlatkérő köteles a Közbeszerzések Tanácsa vagy azilletékes ellenőrző vagy más illetékes szervek kérésére a közbeszerzésselkapcsolatos iratokat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Elektronikus közbeszerzés

Kérdés: 2010. január 13-án megjelent a Közbeszerzések Tanácsa elnökének tájékoztatója, miszerint jogszabályi változás hiányában az elektronikus közbeszerzésre vonatkozó határidő nem módosult, és az egységes és a jogszabályi követelményeknek megfelelő álláspont kialakítását követően a Tanács a közbeszerzésekben részt vevőket haladéktalanul tájékoztatja. Most mi a teendő?
Részlet a válaszából: […] A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény 2010.január 1-jétől közösségi, majd 2010. július 1-jétől nemzeti eljárásrendbenkötelezte a közbeszerzési eljárások szereplőit, hogy eljárásaikatelektronikusan bonyolítsák le.Az elektronikus közbeszerzés területén...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.

Kirívóan alacsony vagy magas ellenszolgáltatásra vonatkozó szabályok a gyakorlatban

Kérdés: A kirívóan alacsonynak vagy magasnak ítélt ellenszolgáltatásra vonatkozó új szabályok a gyakorlatban hogyan működnek? Folytat-e le bizonyítást az ajánlatkérő az ajánlattevő indokai vonatkozásában? Van-e jogorvoslati lehetőség, ha az ajánlatkérő elfogadja a nyilvánvalóan alaptalan indokolást?
Részlet a válaszából: […] ...a kérdéses állami támogatást jogszerűen szerezte. Az ezen okból érvénytelenajánlatokról az ajánlatkérő köteles tájékoztatni – a Közbeszerzések Tanácsánkeresztül – az Európai Bizottságot.A fenti, második bekezdés szerinti általában szokásosbérekről, eszköz-...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 9.

Új hirdetményminta alkalmazása

Kérdés: Éves statisztikai összegzést kell készítenünk, amelynek a határideje már lejárt. Az új mintát alkalmazzam, vagy a régit?
Részlet a válaszából: […] ...március 6-án megjelent a Közbeszerzések Tanácsaelnökének tájékoztatója (KÉ 2009. évi 27. szám) a 2008. évről szóló évesstatisztikai összegezés megküldéséről.Ennek értelmében Kbt. 16. §-ának (1) bekezdése alapján "azajánlatkérő az éves...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. július 27.

Adatvédelmi szempontok a közbeszerzésben

Kérdés: A Kbt. 81. §-ának (5) bekezdése úgy rendelkezik, hogy az ajánlatkérő az ajánlatokat kizárólag azok elbírálására használhatja fel. Az adatvédelmi törvényre hivatkozva közérdekű adatként ki kell-e adni külső személynek az ajánlatokat, az elbírálás folyamatában született dokumentumokat (jegyzőkönyvek, bírálati lapok)?
Részlet a válaszából: […] ...megváltoztak, ugyanis többek között közösségi rezsimben az ajánlatotkell elektronikusan közzétenni 2010. január 1-jétől a Közbeszerzések Tanácsahonlapján – megfelelő díjazás ellenében. A vonatkozó díjakról különkormányrendelet fogja tájékoztatni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 2.

Üzleti titok és közbeszerzések nyilvánossága

Kérdés: Adott egy közbeszerzési eljárás, amelyet építési beruházás kivitelezésére írtak ki. A dokumentáció rendelkezik az üzleti titokként minősített iratokról, azaz ezeket az iratokat külön kell kezelni az ajánlat összefűzése során. Kérdésem a következő: milyen adatokat lehet üzleti titoknak minősíteni, amikor a közbeszerzések nyilvánosak, illetve a nyertes ajánlattevő ajánlatát – elvileg – bárki megtekintheti? Másik kérdésem a dokumentáció elhelyezésével kapcsolatos. Az ajánlatkérő meghatározza külön kiadott kötelező tartalomjegyzékben a dokumentumok sorrendjét. Ha valamely dokumentumot ezek közül üzleti titoknak minősítünk, hogyan lehet ezt külön kezelni (ha más sorrendben csatoljuk be az iratokat, és emiatt az ajánlatunk érvénytelen)?
Részlet a válaszából: […] ...hogy a közbeszerzési ügy kérelmezője (az eljárást kezdeményező),az ellenérdekű ügyfél, továbbá ezek képviselője és a Közbeszerzések Tanácsánaktagja az eljárás során külön engedély nélkül bármikor betekinthet aközbeszerzési eljárás, illetőleg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Valorizáció lehetősége szerződéses kikötés hiányában

Kérdés: A szerződésben nem szerepel, hogy az abban meghatározott ellenszolgáltatás értéke az inflációval növelhető (a szerződés 3 éves időtartamra szól). Van-e lehetőség a szerződéses érték növelésére évente, az inflációval azonos mértékben? (A szerződésből két év eltelt, és az ajánlattevőnek a teljesítés már veszteségeket okoz.)
Részlet a válaszából: […] ...vagy személyek kezdeményezhetik, ha a feladatkörükellátása során e törvénybe ütköző magatartás vagy mulasztás jut tudomásukra: – a Közbeszerzések Tanácsának tagja, elnöke; – az Állami Számvevőszék; – a kormány által kijelölt belső ellenőrzési szerv; –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 8.

Szerződésmódosítással kapcsolatos értelmezések

Kérdés: A közbeszerzési törvény 303. §-ával kapcsolatosan felmerülő szerződésmódosításhoz kapcsolódóan rengeteg kérdés merült fel a gyakorlat során, különösen a Közbeszerzések Tanácsa elnökének 2006. szeptember 13. napján kiadott tájékoztatója alapján. Az első kérdésem az, hogy a módosítás során mi értelmezhető lényeges, jogos érdeksérelemnek? Azon túl, hogy ez igen szubjektív, eszmei érdeksérelem vagy a beszerzés értékéhez képest – esetleg százalékos arányban – meghatározható sérelemről is szó lehet? Van-e erre gyakorlat? A másik kérdés a témához kapcsolódva az, ha fennállnak a Kbt. 303. §-ában felsorolt konjunktív feltételek, akkor a módosítást csak a közbeszerzési értékhatár alatt lehet alkalmazni (8, illetve 15 millió forint)? Az értékhatár felett már más vonatkozó eljárást kell lefolytatni? Esetlegesen elképzelhető az értékhatárt meghaladó összegű szerződésmódosítás is? (A szabályozás nem mondja ezt ki egyértelműen, még ha az alapelvekből ez következik is.)
Részlet a válaszából: […] ...közbeszerzési eljárások eredményeként megkötöttszerződések módosításáról szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetményeket aKözbeszerzések Tanácsa Titkársága megvizsgálja abból a szempontból, hogy amódosítás indoka a Kbt. szerződésmódosítással...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 23.
1
2