Megbízási díj és a közbeszerzési kötelezettség fennállása

Kérdés: Intézményünk EU-s pályázatában a feladatokat munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban (megbízási díj) végzik a kollégák. A projektben 5 kolléga 3-féle munkakört tölt be, az erre megítélt összeg közel 53 millió forint, amelyet 3 év alatt fizetünk ki. Közbeszerzésköteles-e ebben az esetben a megbízási díj? A pénzügyi asszisztens adminisztrációs feladatokat lát el, a többi kolléga szakmai megvalósító. A mentorok a pályázat célcsoportjaként szereplő személyek mentorálását végzik, a pszichológus és a jogi tanácsadó szintén a célcsoport segítségére van. A szakmai vezető mindezeket a feladatokat koordinálja, a szociális asszisztens pedig a mentorok adminisztrációs feladataiban segít.
Részlet a válaszából: […] ...értékét, érdemes ezzel a szemmel is áttekinteni a projektet, nem egybeszámítva a pénzügyi és jogi szolgáltatás értékét. Válaszunkban feltételezzük, hogy az ajánlatkérő egyébként klasszikus ajánlatkérőként közbeszerzés-köteles, így az uniós forrás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. május 10.

Szerződések leválaszthatóságának értelmezése

Kérdés: Hogyan kell értelmezni a Kbt. 19. § (4) bekezdését, mit jelent és milyen célokat szolgál a leválasztás jogintézménye? Mire kell ügyelni akkor, ha az ajánlatkérő élni kíván a leválasztás lehetőségével?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlatkérő az uniós értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű szerződéséről több olyan részt is leválaszt, amelyeknek önmagukban vett becsült értéke nem éri el építési beruházás esetén a háromszázmillió forintot, akkor ezek becsült értékét össze...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. december 15.

Eltérés a nemzeti rezsim szabályaitól saját eljárásrendben

Kérdés: Saját eljárásrendben milyen módon lehet eltérni a nemzeti rezsim szabályaitól?
Részlet a válaszából: […] ...azaz nem kell áru és szolgáltatás beszerzése esetében feltétlenül összefoglaló tájékoztatóval indítania eljárását. A korábbiakban sokan e miatt a lehetőség miatt választották a saját eljárásrendet, hogy elkerüljék a korlátozottabb versenyt lehetővé...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. május 8.

Területileg elkülönülő épületekre beszerzendő szolgáltatások egybeszámítása

Kérdés: Jól gondoljuk-e, hogy az ajánlatkérő által képviselt kastélyok, épületek vonatkozásában (melyek külső intézményeknek minősülnek), a területileg elkülönülő épületekre, az egyes épületenként a nemzeti értékhatárt el nem érő értékű takarítási és őrzés-védési szolgáltatásokat nem kell egybeszámítani, és ezen takarítási, valamint őrzés-védési szolgáltatásokra területenként (kastélyonként) az ajánlatkérő belső szabályzatának megfelelően három ajánlattevő részére megküldött árajánlatkérés alapján megbízási szerződéseket lehet kötni – mely a költséghatékonyságot is növelné?
Részlet a válaszából: […] ...értékelhetők külön építési beruházásként, amennyiben teljes értékű és önálló műszaki-gazdasági funkció betöltésére önmagukban alkalmasak.d. Áru- és szolgáltatásmegrendelések esetében a közbeszerzés műszaki és gazdasági funkcionális egysége azon alapul,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. július 15.

Egybeszámítás a Kbt. módosítását követően

Kérdés: A módosítás az egybeszámítási szabályokat jelentősen megváltoztatta: többek között ilyen az egyidejűség – amit az ajánlatkérő az éves tervhez tudott kötni – figyelmen kívül hagyása. Az ajánlatkérőnek folyamatosan kell beszerezni bizonyos árukat a tevékenysége ellátásához. Az eddigi gyakorlat szerint a szerződések lefedték a teljes időt, és nem feltétlenül naptári évre szóltak. Az egybeszámítást elvégezhetjük-e úgy, hogy a beszerzés évében összeszámoljuk valamennyi szerződés értékét az igény felmerülésétől függetlenül?
Részlet a válaszából: […] ...tekintetében is irányadónak tekinti a funkcionális értelmezést (C-574/10.). Ennek értelmében tehát a korábban építési beruházásokban alkalmazandó funkcionális megközelítés (C-16/98.) kibővítésre kerül, és más beszerzési tárgyaknál is alkalmazhatóvá válik....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. augusztus 14.

Ajánlatkérők saját eljárásrendje

Kérdés: Úgy hallottuk korábban, hogy az ajánlatkérők meghatározhatják az eljárás rendjét. Ez így lesz-e a jövő évtől, és ha igen, milyen keretek között?
Részlet a válaszából: […] ...alkalmazni az aránytalanul alacsony árra vonatkozó, az újKbt. 74. § (2) bekezdését, amelyre ez idáig nem volt példa a szabályozásunkban.A 123. § (9) bekezdése akként rendelkezik, hogy azajánlatkérő az ajánlattevőket, a részvételre jelentkezőket, valamint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. október 10.

Éves statisztikai összegzés kitöltési problémáinak kezelése

Kérdés: Az éves statisztikai összegzés mintája meglehetősen bonyolult a kitöltés szempontjából. Tudnának-e támpontokat adni arra, hogy mely részeire kell különös figyelmet fordítani a megfelelő kitöltés érdekében?
Részlet a válaszából: […] ...(KÉ 2007. évi 21. szám, 2007. február 19.) kifejezetten hasznos akérdés tekintetében. Ebből a tájékoztatóból is szemezgetünk az alábbiakban. A közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények, a bírálatiösszegezések és az éves statisztikai összegezések mintáiról...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Közbeszerzési referensi tevékenység szakmai feltételei

Kérdés: Milyen szakmai feltételek megléte mellett lehet valaki közbeszerzési referens? Van-e jelenleg olyan végzettség, amelynek birtokában a fenti tevékenység gyakorolható?
Részlet a válaszából: […] ...Közbeszerzési Értesítőés a Közbeszerzések Tanácsa honlapjának kezelésére;– az ajánlattevő tevékenységi körében kiírt eljárásokbanvaló részvételre történő javaslattételre;– az eljárásban való részvételhez szükséges dokumentumok,igazolások beszerzésére,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 18.