A FAKSZ tevékenységi köre

Kérdés: A közelmúltban hatályba lépett új, illetve módosított jogszabályok alapján eléggé nehezen értelmezhető a FAKSZ tevékenységi köre, jogköre. Az állami beruházási törvény és a Kbt. között hogyan határozzák meg együttesen, hogy milyen szabályokat kell követni? Pl. a FAKSZ milyen feltételek alapján jogosult önkormányzatok részére értékhatárhoz kötötten vagy kötetlenül építési beruházásokra irányuló közbeszerzési eljárást lefolytatni?
Részlet a válaszából: […] ...közbeszerzési tanácsadó (továbbiakban: ÁKSZ) bevonása.I. Elsőként a kérdés megválaszolásához az ÁKSZ fogalmából kell kiindulni.A Kbt. 2023. november 8-án hatályba lépő rendelkezése alapján, Kbt. 3. § 2a: "állami közbeszerzési szaktanácsadó: az 5. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. március 6.

Indikatív ajánlat meghatározása

Kérdés: Mit jelent pontosan az indikatív ajánlat? Csak akkor kérhető ilyen ajánlat, ha támogatott projekt keretében kéri az ajánlatkérő?
Részlet a válaszából: […] ...az eljárás előkészítésének részévé vált. A becsült érték meghatározásának érdekében olyan objektív módszereket sorol fel a Kbt. 28. §-ának (2) bekezdése, mint a beszerzési tárgyára vonatkozó indikatív ajánlatok bekérése. A felsorolás része a piackutatás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. december 14.

Közbeszerzési eljárás jogsértő mellőzése

Kérdés: Egy beszerzés véleményünk szerint közbeszerzés-köteles, de az ajánlatkérő csak "sima" beszerzési eljárásként hívott fel ajánlattételre. Ezt jeleznünk kell valahol, vagy tegyük meg az ajánlatot?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. alanyi hatálya, alkalmazási köre az ajánlatkérőkre terjed ki az 5. §-ban foglaltak szerint. Ebből következően az ajánlatkérő felelőssége, hogy megállapítsa, mely beszerzéseire vonatkozik közbeszerzési kötelezettség, másképpen fogalmazva, melyeket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. szeptember 17.

Erőforrással kapcsolatos igazolások

Kérdés: Hogyan változtak a törvénymódosítás után az erőforrással kapcsolatos igazolási kötelezettségek a kizáró okok és az alkalmasság vonatkozásában?
Részlet a válaszából: […] ...erőforrással kapcsolatosan először is fontos jelezni,hogy a Kbt. meghatározza azokat az alkalmassági kritériumokat, amelyek nemminősülhetnek erőforrásnak, ebből következően csak azon alkalmasságikritériumok esetében van lehetőség erőforrást nyújtó szervezet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 10.

Erőforrással igazolható körülmények

Kérdés: Az új szabályok szerint mit tudok igazolni erőforrás-szervezet igénybevételével?
Részlet a válaszából: […] ...módosított Kbt. határozottan különválasztotta azalvállalkozót és az erőforrást nyújtó szervezetet. Mindkét szereplő azajánlattevő oldalán, az ajánlattevő által kerül bevonásra annak érdekében, hogyaz ajánlattevő igazolni tudja a közbeszerzési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 10.

Beszerzési tárgyhoz hasonló tárgyú referencia mint hamis adatszolgáltatás

Kérdés: Hamis adatszolgáltatásnak minősül-e, amennyiben referenciaként a felhívás beszerzési tárgyához hasonló tárgyú referenciát nyújt be ajánlattevő? (Ajánlatkérő ezt írta elő, de nehezen értelmezhető, ezért az ajánlatkérő lehet, hogy másként értené.)
Részlet a válaszából: […] ...hasonló volt, akkor jogorvoslati eljárástindíthat. A hamis adatszolgáltatás természetesen sokkal súlyosabbkövetkezménnyel jár, hiszen a Kbt. 62. § (1) bekezdésének b) pontja értelmébenaz ajánlatkérőnek az eljárásból ki kell zárnia az olyan ajánlattevőt,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. július 27.

Házon belüli beszerzések a gyakorlatban

Kérdés: Házon belüli beszerzés vizsgálatához kérjük a segítségüket. Kérdésünk a Kbt. 2/A. §-a alkalmazhatóságának megítélésével kapcsolatos. Egy önkormányzat 200 millió forintot nyert uniós forrásból iskolájának felújítására és korszerűsítésére. A beruházást az általa alapított, önálló jogi személyiségű önkormányzati gazdálkodási intézményével kívánja megvalósítani. Az önkormányzat 100 százalékos tulajdonosa ennek az intézménynek, amely ellátja a többi intézmény fenntartását, karbantartását, a városüzemeltetési feladatokat, valamint kis részben vállalkozási tevékenységet is folytat. Az intézmény éves költségvetési bevételének több mint 90 százaléka a képviselő-testület által is jóváhagyott önkormányzat részére végzett feladatok, tevékenységek ellenértéke. Úgy ítéljük meg, hogy a Kbt. 2/A. §-a (1) bekezdésének a) pontjában foglalt feltétel teljesül, mert az egyedüli alapító önkormányzat képviselő-testülete az intézmény felett a stratégiai és az ügyvezetési jellegű feladatok ellátását illetően is egyaránt teljes körű irányítási és ellenőrzési jogokkal rendelkezik. A következő kérdésekre kérjük válaszukat: 1. A megvalósítandó beruházás vonatkozásában alkalmazható-e a Kbt. 2/A. §-a, melynek értelmében a beruházás megvalósítására kötendő megállapodás a Kbt. szerint nem minősül két egymástól független fél közötti visszterhes szerződésnek, s így nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatni? Válaszukban vegyék figyelembe azt a tényt is, hogy a megvalósítandó önkormányzati beruházás nem szorosan vett közfeladat, illetve közszolgáltatás. 2. Amennyiben az 1. pontban feltett kérdésünkre a válasz az, hogy a házon belüli építési beruházás megvalósítható, akkor az intézmény, amely mint helyi önkormányzati költségvetési szerv a Kbt. 22. § (1) bekezdés d) pontja alapján önmagában is ajánlatkérő, hogyan járhat el? - Ha 10 százalék (20 millió forint) fölötti a beszerzendő szolgáltatás mennyisége, le kell-e a Kbt. szabályai szerinti közbeszerzési eljárást folytatni? Ha igen, akkor a becsült érték számításánál az önkormányzati vagy az intézményi értékeket kell-e egybeszámítani? - Az építési beruházás anyagszükségletét, illetve az árubeszerzéseket – ha azok becsült értékei az egybeszámítás alapján meghaladják a közbeszerzési értékhatárt – az intézménynek közbeszerzési eljárással kell-e beszereznie?
Részlet a válaszából: […] ...szerint a 2/A. §, valamint a Kbt. 29. § (2)bekezdésének h) pontjában meghatározott kizárólagos joga az annak hátteréülszolgáló közösségi jog rendelkezései alapján csak közszolgáltatási feladatraalkalmazhatók, a közvetlen szerződéskötés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 12.

Ügyvédi tevékenység a közbeszerzési törvényben

Kérdés: Ügyvédi tevékenység beszerzésénél mikor kell vagy nem kell figyelembe venni a közbeszerzési törvényt?
Részlet a válaszából: […] ...ügyvédi tevékenységre a Kbt. 153. §-a tartalmazrendelkezéseket. A 153. § (1) bekezdése szerint az ügyvédekről szóló 1998. éviXI. törvény 5. §-ának (1) és (2) bekezdésében meghatározott tevékenységekesetében az ajánlatkérőnek nem kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. április 21.

Közbeszerzésiterv-készítési szempontok

Kérdés: Milyen szempontok figyelembevétele szükséges a jó és használható közbeszerzési terv elkészítéséhez? (Elsősorban gyakorlati oldalról tesszük fel a kérdést.)
Részlet a válaszából: […] ...is terjedhet. A jogszerű összevonást vagyrészekre bontást nem a közbeszerzési tervben való változtatás alapozza meg,hanem a Kbt. vonatkozó szabályai. 3. A közbeszerzési terv változtatását azonban folyamatosandokumentálni kell. Dokumentálandó például,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 19.

Közbeszerzések Tanácsának tagjai mint hivatalos közbeszerzési tanácsadók

Kérdés: A hivatalos közbeszerzési tanácsadói listán találkoztam több alkalmazottal a Közbeszerzések Tanácsától. Jogszerű-e ez? (Nem vagyok jogász, de az én jogérzékemet sérti az eset.)
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. 381. §-ának (1) és (2) bekezdése értelmében hivatalosközbeszerzési tanácsadó az lehet, aki megfelel a törvény 11. §-ábanmeghatározott feltételeknek.Nem lehet hivatalos közbeszerzési tanácsadó, aki– a polgári jog szabályai szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 8.
1
2