Meghatalmazás kezelése közbeszerzési eljárásokban

Kérdés: Hogyan jár el helyesen az ajánlattevő a meghatalmazással kapcsolatban? Papíralapon kap egy meghatalmazást a cégvezetőtől, melyet két tanúval aláírnak, és csatolja mellé a meghatalmazó és a meghatalmazott aláírási címpéldányát, és ezt csatolja az iratanyaghoz, vagy a meghatalmazást mind a meghatalmazó, mind a meghatalmazott elektronikus aláírással aláírja, és csak ezt a meghatalmazást csatolja az eljárás iratanyagához? Melyik megoldással van kevesebb probléma az EKR-eljárás során, illetve melyik forma szabályos a jogszabály szerint?
Részlet a válaszából: […] ...kizárólag az aláíróhoz köthető;– alkalmas az aláíró azonosítására;– olyan, elektronikus aláírás létrehozásához használt adatok felhasználásával hozzák létre, amelyeket az aláíró nagy megbízhatósággal kizárólag saját maga használhat;– olyan...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. október 10.

EEKD aláírása az EKR-ben

Kérdés: Az EEKD hat részre van bontva az EKR-ben, de az utolsó részt nem lehet aláírni, márpedig eddig mindig kérte az ajánlatkérő, és jogorvoslati határozatra is hivatkozott emlékeim szerint. Ezt hogyan lehet az EKR-ben megoldani?
Részlet a válaszából: […] ...az Európai Bizottság saját maga által fejlesztett online EEKD szolgáltatása sem tette lehetővé az aláírást. Egyébiránt hazánkban olyan adatokhoz való hozzáférést engedélyez a nyilatkozó, melyek nyilvános adatoknak minősülnek.Az elektronikus közbeszerzés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. augusztus 8.

Felhívás nyilatkozattételre az ajánlattételt követően indult változásbejegyzési eljárás kapcsán

Kérdés: Amikor beadtuk az ajánlatot, nem volt folyamatban a cégünk vonatkozásában változásbejegyzési eljárás a cégbíróságon. Az eredményhirdetést megelőző hiánypótlási eljárásban felhívott minket az ajánlatkérő, hogy nyilatkozzunk ezzel az eljárással kapcsolatban. Ahogy a cégkivonaton megjelent a változásbejegyzési eljárás folyamatban léte, aznap délután érkezett a felhívás. Jogszerű ez? És az ajánlatkérő eszerint folyamatosan figyeli a cégállapotot? Végül szükséges-e, hiszen a cégadatokból egyértelmű, hogy mire vonatkozik a változás – amely egyébként teljességgel érdektelen adott közbeszerzési eljárás vonatkozásában? És kérdésünk az is, hogy az ajánlatkérő csak azt a nyilatkozatot kérte, melynek mintája a dokumentációban szerepel, de kell-e csatolnunk a változásbejegyzési kérelmet és az elektronikus tértivevényt is, és ha igen, milyen formában, kinyomtatva?
Részlet a válaszából: […] ...papíralapon történik. Amennyiben az ajánlatkérőlehetőséget biztosít az ajánlatok elektronikus úton történő megtételére, úgy azadatokat nem kell közjegyzőnek ellenjegyezni, hanem továbbítani kell azokat azelektronikus tértivevénnyel együtt az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 8.