Eltérés a nemzeti rezsim szabályaitól saját eljárásrendben

Kérdés: Saját eljárásrendben milyen módon lehet eltérni a nemzeti rezsim szabályaitól?
Részlet a válaszából: […] ...valamint ezek részletes indokáról, a döntést követően a lehető leghamarabb, de legkésőbb három munkanapon belül. Az ajánlatkérő az ajánlatok elbírálásának befejezését követően köteles írásbeli összegezést készíteni – tájékoztatást adva az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. május 8.

Tárgyalások bírálati szakaszban szabadon kialakított eljárás lefolytatása esetén

Kérdés: A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (Kbt.) Harmadik Rész 121. § (1) bekezdésének a) pontja szerinti esetben, ha az ajánlatkérő a 123. §-ban meghatározott esetben és módon szabadon kialakított eljárást folytat le, határozhat-e az egyszakaszos eljárás ajánlattételi felhívásában úgy, hogy a bírálati szakaszban az ajánlattevőkkel tárgyalásokat folytat?
Részlet a válaszából: […] ...valamint ezekrészletes indokáról, a döntést követően a lehető leghamarabb, de legkésőbb hárommunkanapon belül. Az ajánlatkérő az ajánlatok elbírálásának befejezésétkövetően köteles olyan írásbeli összegezést készíteni – és azt mindenajánlattevő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. április 10.

Eljárástípusok az új Kbt.-ben

Kérdés: Az új Kbt.-ben milyen eljárásfajták vannak? Melyek a főbb változások?
Részlet a válaszából: […] ...ezek részletes indokáról, a döntést követően a lehető leghamarabb, delegkésőbb három munkanapon belül. Az ajánlatkérő az ajánlatok elbírálásánakbefejezését követően köteles olyan írásbeli összegezést készíteni – és aztminden ajánlattevő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. február 6.

Ajánlatkérők saját eljárásrendje

Kérdés: Úgy hallottuk korábban, hogy az ajánlatkérők meghatározhatják az eljárás rendjét. Ez így lesz-e a jövő évtől, és ha igen, milyen keretek között?
Részlet a válaszából: […] ...valamint ezek részletesindokáról, a döntést követően a lehető leghamarabb, de legkésőbb hárommunkanapon belül. Az ajánlatkérő az ajánlatok elbírálásának befejezésétkövetően köteles olyan írásbeli összegezést készíteni – és azt mindenajánlattevő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. október 10.

Egyoldalú bírálati szempont alkalmazása

Kérdés: Az a tapasztalatunk, hogy az utóbbi időszakban a bírálati szempont szinte kizárólag a legalacsonyabb ellenszolgáltatást jelenti. Ez azonban sok esetben ellátási nehézségeket, nem megfelelő színvonalú szolgáltatást eredményez. Mit lehet ez ellen a gyakorlat ellen tenni? Van-e olyan KT-állásfoglalás, amely szabályozza ezt a kérdést?
Részlet a válaszából: […] ...módosított ajánlásafoglalkozik ugyan az összességében leg­előnyösebb ajánlat kiválasztása eseténalkalmazható módszerekkel és az ajánlatok elbírálásával, azonban az ajánláselsősorban elvi síkon marad, néhány gyakorlati tanáccsal ellátva azajánlatkérőket –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 8.

Bírálati szempont és alkalmassági kritérium elkülönítése

Kérdés: Mi a különbség a bírálati szempontok és az alkalmassági kritériumok között? A felhívásban ezek elkülönítésére milyen megfogalmazást ajánlanak?
Részlet a válaszából: […] ...azzal, hogy a negyedik pont szerinti módszer (módszerek) részletesismertetése a dokumentációban is megadható. Ez utóbbi módszerekről, azajánlatok elbírálásáról a Közbeszerzések Tanácsa ajánlást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Hirdetményminták egyszerű eljárásban közvetlen felhívás és közzététellel induló eljárás esetén

Kérdés: Egyszerű eljárásban milyen hirdetménymintákat (tájékoztatás, összegzés stb.) kell kitölteni és elküldeni megjelentetésre akkor, ha az eljárást megindító hirdetményt (ajánlati felhívást) közvetlenül az ajánlattevők számára küldtük meg, és milyen hirdetményeket akkor, ha közzététellel indult az eljárás?
Részlet a válaszából: […] ...Minkét esetben szükséges azonban a közbeszerzési törvény300. § (4) bekezdésének alkalmazása is, amely szerint az ajánlatkérő azajánlatok elbírálásának befejezésekor külön jogszabályban meghatározott mintaszerint írásbeli összegezést köteles készíteni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 12.

Alkalmassági kritériumok és bírálati szempontok kapcsolata

Kérdés: Hogyan különíthetők el egymástól az alkalmassági kritériumok és a bírálati szempontok?
Részlet a válaszából: […] ...ismertetése adokumentációban is megadható.A Kbt. (3) bekezdésének – előzőekben ismertetett – d) pontjaszerinti módszerekről, az ajánlatok elbírálásáról a Közbeszerzések Tanácsaajánlást készít [Kbt. 57. §-ának (1)-(6) bekezdései].Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 27.

Igazolások teljesítése egyszerű eljárásban

Kérdés: Egyszerű eljárás keretében az adóhatósági (VPOP) igazolást milyen formában lehet teljesíteni? A Kbt. 20. §-a szerint az igazolást eredeti vagy közjegyző által hitelesített másolatban kell benyújtani. Kérhet-e a kiíró "sima" másolatot? [Az ajánlattevők túl szigorú (drága) feltételnek tartják az egyszerű eljárásban az eredeti adó/VPOP igazolás megkövetelését.]
Részlet a válaszából: […] ...valamint (5) bekezdései, amelyek közül témánk szempontjából az elsőhárom bekezdés bír relevanciával. E szerint– az ajánlatok elbírálása során az ajánlatkérőnek meg kellvizsgálnia, hogy az ajánlatok megfelelnek-e az ajánlati felhívásban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Egyszerű közbeszerzési eljárás folyamata

Kérdés: Hogyan szabályozza a Kbt. az egyszerű közbeszerzési eljárást az ajánlati felhívástól a szerződés megkötéséig, illetve teljesítéséig? Ugyanúgy kell-e eljárni a nemzeti értékhatár felét elérő értékű közbeszerzések, valamint a nemzeti értékhatárt elérő beszerzések esetén?
Részlet a válaszából: […] ...kötve van, kivéve ha az eljárás tárgyalásos. A tárgyalások befejezésével ajánlati kötöttség jön létre.Az ajánlatkérő az ajánlatok elbírálásának befejezésekor külön jogszabályban (HR.) meghatározott minta szerint írásbeli összegzést köteles készíteni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 14.