Összeférhetetlenség építési beruházások esetében

Kérdés: A részletszabályok alapján nem tudjuk eldönteni, mennyiben egyszerűbb az építési beruházás esetében az ajánlatkérő dolga az összeférhetetlenség megállapításakor? Összességében változott-e az összeférhetetlenségi szabály értelmezése? Hogyan kell értelmezni a távolmaradási nyilatkozattal kapcsolatos ajánlatkérői kötelezettséget építési és nem építési beruházás esetében?
Részlet a válaszából: […] ...eljárás előkészítésében – 5. § (5) bekezdése.A Kbt. 49. §-ának (1) bekezdése alapján az ajánlatkérő – a megfelelő ajánlattétel elősegítése érdekében – dokumentációt, versenypárbeszéd esetén ismertetőt köteles készíteni, a hirdetmény...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 24.

Ajánlatkérő vizsgálatának terjedelme az alkalmasság vonatkozásában

Kérdés: Az ajánlatkérő szerint az Étv. 39. §-ának (2) bekezdésében támasztott feltételeknek az építési beruházás megvalósítása során kell megfelelnie a vállalkozónak, nem pedig a szerződés odaítélésének – jelen esetben a közbeszerzési eljárás – folyamán. Megfelelően értelmezi az ajánlatkérő, hogy ennek vizsgálata nem az ő feladata?
Részlet a válaszából: […] ...nézve nyilatkozza le az ajánlattevő. Mivel az Étv. is kivitelezési tevékenység folytatásáról szól, mindez nem feltételezi, hogy már az ajánlattétel során meg kell felelni e követelményeknek, tehát például saját munkavállalóként alkalmazni a felelős vezetőt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. május 29.

Összeférhetetlenség értelmezése

Kérdés: Bizonytalan vagyok abban, hogy pontosan mit is jelent az összeférhetetlenség szabálya. Arra szeretnék választ kapni, hogy pontosan kik azok, akik az összeférhetetlenség miatt ki vannak zárva az ajánlatadás lehetőségéből? Szeretnék erről egy kis magyarázatot, hogyan kell ezt értelmezni?
Részlet a válaszából: […] ...elkészítésében olyanszemély, aki összeférhetetlen. Mindenkit, akivel valaha kapcsolatban voltakvagy vannak, nincs lehetőség kizárni az ajánlattételből, ezért a gyakorlatban,ha kiderült az összeférhetetlen helyzet, a tagok lecserélték. Abíráló­bizottsági...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. szeptember 19.

Erőforrás-szervezet igazolása minősített ajánlattevők jegyzékében szereplés esetén

Kérdés: Az erőforrás-szervezetektől is elfogadható az igazolás, ha a minősített ajánlattevők jegyzékében szerepel, vagy csak az ajánlattevőktől és alvállalkozóktól?
Részlet a válaszából: […] ...módjában megkülönböztetést tenni nemlehet, azaz a minősített ajánlattevői lét igazolása elegendő az alvállalkozókszámára is az ajánlattétel/részvételre jelentkezés során.Amennyiben alvállalkozó, illetve ajánlattevő számára iselegendő, úgy hasonlóképpen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 29.

Kizáró okok ellenőrzése

Kérdés: Hogyan kell értelmezni a Kbt. 20. §-ának (8) bekezdésében szereplő egyszeri ellen­őrzési kötelezettséget a kizáró okokra vonatkozóan és a Kbt. 63. §-ának (5) bekezdésében szereplő "...eredményhirdetés időpontjára vonatkozó" időpontot? Mert a két időpont között – például építési beruházás esetén – akár 60 nap is eltelhet. Ha az ellenőrzés megtörténik adott esetben az ajánlattételi határidő után pár nappal, és minden rendben van, kinyomtatva minden ellenőrzési pont, végigmegy a döntés, majd valamelyik érvényes ajánlattevő felkerül például az OMMF-honlapra, és egy ilyen ajánlattevő lesz a nyertes, akkor mi a teendő? A Kbt. 20. §-ának (8) és 63. §-ának (6) bekezdésében foglal­taknak az ajánlatkérő eleget tett, de a 63. § (5) bekezdésében foglalt eredményhirdetés időpontjára vonatkozó rendelkezésnek nem. Mi a megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...elérhető adatbázisok ellenőrzéséről.A (7) bekezdés szerinti nyilvántartásokban való szerepléstaz ajánlatkérő az ajánlattételi határidő lejárta és az eredményhirdetés,illetőleg – két szakaszból álló eljárásban – a részvételi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. július 18.

Felhívás "egyéb nyilatkozatok" csatolására

Kérdés: Mi a véleményük arról a közbeszerzési gyakorlatról, mely szerint az ajánlatkérő úgy igyekszik előre kibújni a hirdetmény és a dokumentáció közti esetleges ellentmondásból eredő felelősség alól, hogy a hirdetményben rögzíti azt, hogy "az ajánlathoz az ajánlati dokumentációban meghatározott egyéb nyilatkozatokat is csatolni kell"? Rendszeresen megtörténik, hogy erre hivatkozással olyan nyilatkozatot is bekérnek, mely sem a hirdetményben, de még a dokumentációban sem, hanem csupán a nyilatkozatminták közt szerepel. A nyilatkozatmintában – mely tételesen több területet érint – tehát van egy olyan nyilatkozatelem, melyről való nyilatkozati kötelezettség sem a hirdetményben, sem a dokumentációban nem szerepel. A nyilatkozatmintáról kimondja, hogy annak használata nem kötelező, ugyanakkor kérdésre mégis azt a tájékoztatást kapják az ajánlattevők, mint amit idéztünk. Véleményünk az, hogy a hirdetményben nem lehet általános jellegű (lásd "egyéb" nyilatkozatok) kötelezettséget megállapítani, minden nyilatkozatnak, igazolásnak konkrétnak kell lennie. Jól gondoljuk?
Részlet a válaszából: […] ...aszerződés teljesítése során. Ha azonban a nyilatkozattal visszaélve azajánlattevőt kizárja a versenyből, mondván, hogy már az ajánlattétel soránváltoztatni kíván a szakértőkön, és ajánlata nem egyértelmű, úgy természeteseneljárása jogszerűtlen,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 27.

Igazolások, nyilatkozatok csatolásának megtagadása általános egyszerű eljárásban

Kérdés: Számos, a Kbt. VI. fejezete szerinti, általános egyszerű közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívásában található előírásként az ajánlattevők számára a Kbt. 63. §-ának (3) bekezdése szerinti nyilatkozat, illetve a Kbt. 68. §-a szerinti referenciaigazolások szerepeltetése az ajánlatban. Milyen alapon írhatja elő ezek ajánlathoz történő csatolását az ajánlatkérő, figyelembe véve, hogy a Kbt. VI. fejezete sem a 63. §-t, sem a 68. §-t nem hivatkozza be – lásd Kbt. 249. §-ának (3) bekezdése és 249. §-ának (4) bekezdése? Jogosult-e az ajánlattevő a fentiekre hivatkozva megtagadni ezen nyilatkozat, illetve igazolások csatolását?
Részlet a válaszából: […] ...eljárásrend szerint lefolytatott eljárásokra. Akérdésben érintett visszahivatkozás az alábbiak szerint szól.Az ajánlatkérő az ajánlattételi felhívásban jogosult a 60. §(1) bekezdés, 61. § (1) bekezdés és a 62. § szerinti kizáró okok közül...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 26.

Kbt. márciusi változásai

Kérdés: Milyen módosítás jelent meg márciusban a közbeszerzési törvényben? Végül volt a parlamenti szakaszban módosítás, vagy nem fogadták el?
Részlet a válaszából: […] ...napjánaz ajánlatkérő köteles benyújtani a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz -telefaxon, elektronikus úton vagy közvetlenül – az ajánlattételi felhívást, továbbáaz ajánlattételre felhívni kívánt szervezetek (személyek) nevéről, címéről(székhelyéről...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 26.

Egyszerű eljárás

Kérdés: Változtak-e, és ha igen, mennyiben az egyszerű eljárás szabályai?
Részlet a válaszából: […] ...ezer fő alatt van, továbbá a közalapítványok, szinténmentességet kaptak a díj megfizetése alól.Változás, hogy módosítás esetén (ajánlattételi felhívás,ajánlattételi határidő módosítása), továbbá dokumentációt módosító hirdetményesetén a hirdetményt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 10.

Alvállalkozó, erőforrást nyújtó szervezet aláírási kötelezettsége

Kérdés: Az ajánlatkérő előírta, hogy az ajánlatot minden ajánlattevő, valamint a 10 százalékot meghaladó alvállalkozó, vagy erőforrást nyújtó szervezet által tett nyilatkozatot ezek részéről képviseletre jogosult személy(ek)nek cégszerűen alá kell írnia. Ez utóbbi két fél vonatkozásában jogszerű-e a követelmény?
Részlet a válaszából: […] ...alattialvállalkozó nem esik a kizáró okok hatálya alá.Az ajánlatot – értelemszerűen – csak az ajánlattevőnek,illetve közös ajánlattétel esetén a közös ajánlattételben részes mindegyikajánlattevőnek kell aláírnia, az alvállalkozónak és az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 10.
1
2
3