Szerződésmódosítás az új Kbt. szerint

Kérdés: A Kbt. 141. §-ának (2), (4), (6) bekezdései határozzák meg, hogy a szerződés mikor módosítható újabb eljárás lefolytatása nélkül. A bekezdések és/vagy kapcsolata nem világos. Jól értelmezzük-e, hogy ha a módosítás megfelel a (2) bekezdésnek, akkor a (4) és (6) bekezdést nem kell vizsgálni? Ez azért lenne furcsa, mert akkor 10 százalékon, illetve 15 százalékon belül bármikor módosítható a szerződés, még a gazdasági egyensúlyt sem kell vizsgálni. Vagy a határidő is bármikor, bármennyivel módosítható? A (4) bekezdést a (2) "mellett" mikor kell vizsgálni, hiszen a törvény azt írja, hogy a (2) bekezdés vizsgálata mellett a (4) és (6) bekezdést nem kell vizsgálni? A (6) bekezdésnek megfelelő nem lényeges módosítás esetén kell-e vizsgálni a (2) és (4) bekezdést? Egy határidő-módosítás (nem volt elbírálási szempont, nem jelentős, tehát nem áll fenn, hogy más ajánlattevők is részt vettek volna) minek minősül?
Részlet a válaszából: […] ...alkalmazni, ha a módosítás nem borítja fel a szerződés gazdasági egyensúlyát, mely egyben azonos a fenti 10-15 százalékos korláttal. Alkalmazása nem automatikus, hiszen az értéknövekedés indokát is szükséges megadni a módosításról szóló tájékoztatóban.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. április 13.

Régi Kbt. hatálya alatt kötött szerződések módosítása az új Kbt. rendelkezései szerint

Kérdés: A szerződésben a felek nem rendelkeztek a környezetvédelmi termékdíjról, de a megrendelt termékek egy része termékdíjköteles. A megrendelő – ajánlatkérő – azt mondja, hogy mivel a szerződés erre nem tartalmaz kifejezett rendelkezést, nem állíthatjuk be a számlába a termékdíj összegét. Márpedig a jogszabály szerint a termékdíjat a számlában szerepeltetni kell, és egyébként a szerződés e vonatkozásban tiltó rendelkezést sem tartalmaz. Jogos az ajánlatkérő elzárkózása? (A szerződésre még a 2011. évi CVIII. törvény vonatkozik.)
Részlet a válaszából: […] ...az újrahasználható csomagolószerek nyilvántartásába a felhasználó kérelmére felvett újrahasználható csomagolószert a betétdíj alkalmazásának szabályairól szóló kormányrendelet szerinti betétdíjas rendszerben, vagy újrahasználható raklapot a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. december 1.

Közbeszerzési értékhatárok és kivételi kör változása

Kérdés: Változnak-e az értékhatárok és a kivételi kör?
Részlet a válaszából: […] ...10. § (1) bekezdés a) pontja szerinti, az árubeszerzésre vonatkozó uniós közbeszerzési értékhatár – kivéve a Kbt. XIV. Fejezete alkalmazásakor a közszolgáltatói szerződésekre vonatkozó értékhatárt – 2014. január 1-jétől 2014. december 31-éig:– a Kbt. 6...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. február 12.

2013-ra irányadó közbeszerzési értékhatárok

Kérdés: 2013. évben változtak a közbeszerzési értékhatárok?
Részlet a válaszából: […] ...10. § (1) bekezdés a) pontja szerinti, az árubeszerzésre vonatkozó uniós közbeszerzési értékhatár – kivéve a Kbt. XIV. Fejezete alkalmazásakor a közszolgáltatói szerződésekre vonatkozó értékhatárt – 2013. január 1-jétől 2013. december 31-éig:– a Kbt. 6...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 20.

Közbeszerzési értékhatár túllépése folyamatos teljesítés esetén

Kérdés: Önkormányzat vagyunk. Eddig egy cég végezte a számítógépeink karbantartását, de két év után a megbízási díj elérte a 8 000 000 forint összeghatárt. Kell-e közbeszereztetnünk?
Részlet a válaszából: […] ...szerződést akkorkell tehát közbeszerzésben megkötni, ha a szerződés értéke – a becsült értékmegállapítására vonatkozó szabályok alkalmazása mellett – eléri vagy meghaladjaa tárgyi költségvetési évben irányadó nemzeti közbeszerzési értékhatárt....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 4.

Tanácsi tájékoztatók új értékhatárokra

Kérdés: Hogyan kell érteni az új értékhatárokra vonatkozó tanácsi tájékoztatókat, amikor a törvény nem módosult?
Részlet a válaszából: […] ...került sor a2004/17/EK és a 2004/18/EK európai parlamenti és tanácsi irányelveknek aszerződés-odaítélési eljárásokra vonatkozó alkalmazási értékhatáraitekintetében történő módosításáról szóló 1422/2007/EK bizottsági rendelet(rendelet) kiadására, amely –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 10.

Becsült érték újraszámítása

Kérdés: Tekintettel az MNB árfolyamának változására, kifejezetten az 5 278 000 euró esetében milyen időközönként szükséges a becsült érték újraszámítása önkormányzati cég esetében?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. értékhatárai klasszikus ajánlatkérő esetén akövetkezők.A Kbt. IV. fejezete (közösségi rezsim) alkalmazásában azárubeszerzésre vonatkozó értékhatár– a Kbt. 22. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározottajánlatkérők esetében, valamint akkor, ha a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.

Közbeszerzési értékhatárok 2007-ben

Kérdés: 2007. évre melyek az irányadó közbeszerzési értékhatárok?
Részlet a válaszából: […] ...európai parlamenti és tanácsi irányelvek[2] és a 2005/C 325/09 számúbizottsági közlemény[3] értelmében) a Kbt. IV. fejezete alkalmazásában, tehátklasszikus ajánlatkérők esetében az alábbiak:137 000 euró 34422 973 forint211 000 euró 53016...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 2.

Közösségi és nemzeti értékhatár a Kbt.-ben

Kérdés: Mi a különbség a közösségi és a nemzeti értékhatár között?
Részlet a válaszából: […] ...a harmadik részét kell alkalmazni.A közösségi értékhatárt elérő vagy azt meghaladó értékűbeszerzésre, és versenypárbeszéd alkalmazása esetén a nemzeti értékhatárt elérővagy meghaladó értékű közbeszerzésre is vonatkozik a Kbt. 9. §-ának (1)bekezdése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Új értékhatárok értelmezése

Kérdés: Nem értem az új értékhatárokat a Tanács tájékoztatójában. Hogyan kell azokat értelmezni?
Részlet a válaszából: […] ...európai parlamenti és tanácsi irányelvek [2] és a 2005/C 325/09számú bizottsági közlemény [3] értelmében – a Kbt. IV. fejezete alkalmazásában,tehát klasszikus ajánlatkérők esetében:137 000 euró34 422 973 forint211 000 euró53 016 404 forint5 278 000 euró1 326 163...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 6.