Tervpályázati eljárás kötelező lefolytatása

Kérdés: A 310/2015. kormányrendelet 3. §-ának (3) bekezdése alapján – összevetve a korábban hatályos 305/2011. kormányrendelet 1. §-ának (4) bekezdésével, mely kötelezővé tette előzetesen a tervpályázati eljárás lefolytatását – kötelező-e a tervszolgáltatás megrendelésére vonatkozó közbeszerzési eljárás előtt tervpályázati eljárás lefolytatása, vagy az ajánlatkérő a saját szükségleteinek megfelelően dönti el, hogy a közbeszerzési értékhatárok elérése esetén csak "sima" közbeszerzési eljárást, vagy azt megelőzően tervpályázatot is lefolytat?
Részlet a válaszából: […] ...kormányrendelet együttes értelmezéséből kell kiindulni.A Kbt. a tervezési feladatokat a szolgáltatás megrendelésére irányuló közbeszerzési tárgyban helyezi el, és külön szabályokat alkot a tervezési szolgáltatás megrendelésére – a szolgáltatás speciális...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. március 9.

Új végrehajtási rendeletek a közbeszerzésben

Kérdés: Az új Kbt. mellé teljesen új végrehajtási rendeletek jelennek meg, vagy a korábbiakat igazítják az új törvényhez? Az átmeneti időszakban, november 1-je után új szabályok hiányában hogyan kell eljárni, ha a hatályos rendeletek ellentétesek a törvénnyel?
Részlet a válaszából: […] ...túl az alábbi végrehajtási rendeleteket módosította a jogalkotó.A Kormány 323/2015. (X. 30.) Korm. rendelete az egyes közbeszerzési tárgyú kormányrendeletek módosításáról, ezen belül– A központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. december 1.

Közbeszerzési értékhatárok 2015. november 1-jétől

Kérdés: 2015 novemberétől változnak-e a közbeszerzési értékhatárok?
Részlet a válaszából: […] ...koncesszió nem tartozott az irányelvek hatálya alá, ezért ennek megfelelően közösségi értékhatár sem volt értelmezhető ennek a beszerzési tárgynak a vonatkozásában.A közszolgáltatók számára az alábbi értékhatárok kerülnek meghatározásra:A 71. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 11.

Pótmunka értékének mértéke, alvállalkozók bevonása pótmunkára

Kérdés: Van-e előírás arra vonatkozóan, vagy felső értékhatára annak, hogy a pályázaton elnyert vállalási díj hány százaléka lehet a pótmunka értéke? A pótmunkákra lehet-e új alvállalkozókat bevonni? Ha igen, mi ennek a módja, hiszen a hatóságok olyan speciális szakemberek közreműködését is előírhatják, aki(k) az eredeti kiírásban nem szerepeltek feltételként, és az eredeti ajánlati dokumentációnkban sem került(ek) megnevezésre. (Tevékenységük nagyságrendje 10 százalék alatti.)
Részlet a válaszából: […] ...– mint alvállalkozói teljesítés – az ajánlatban jelezték, akkor cseréje automatikus. Ha azonban nem volt ez a tevékenység az eredeti beszerzési tárgy része, melyet alvállalkozó teljesítene, úgy a pótmunka beszerzése során, amennyiben hirdetmény nélküli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 20.

Közbeszerzési díj

Kérdés: Nem találkoztunk még a fogalommal, ezért kérdezem, hogy mit jelent, mióta alkalmazzák, milyen alapon, és milyen esetekben a "közbeszerzési díjat", amely 1,5 százalék mértékben került felszámításra a nyertes ajánlattevő által egy adott pályázatnál?
Részlet a válaszából: […] ...és az ajánlattevők a www.kozbeszerzes.gov.hu weboldalon találnak információt. A díj növeli a beszerzési árat, de mástól a KEF-es beszerzési tárgyakat nem veheti meg a fenti kormányrendelet hatálya alá tartozó ajánlatkérő, csak a KEF-es szerződéses partnerektől...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 17.

Kbt. márciusi változásai

Kérdés: Milyen módosítás jelent meg márciusban a közbeszerzési törvényben? Végül volt a parlamenti szakaszban módosítás, vagy nem fogadták el?
Részlet a válaszából: […] ...sor [a 39. §(1) bekezdése szerinti eset kivételével], ésb) beszerzésére egy ajánlattevővel lehetne szerződést kötni,továbbác) beszerzési tárgya és rendeltetése azonos, vagyfelhasználásuk egymással közvetlenül összefügg."Érinti továbbá a 40. § (6)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 26.

Egy ajánlat tárgyalásos eljárásban

Kérdés: Nem vezet-e visszaélésre az, ha tárgyalásos eljárásban csak egy ajánlat érkezik, és az ajánlatkérő az egyetlen ajánlatot tevővel tárgyal? Összeegyeztethető-e ez a közbeszerzés jogintézményével, indokával?
Részlet a válaszából: […] ...jogszerűen választható ez az eljárásiforma. Ilyen például az az eset, amikor valamely ajánlattevőnek olyan joga állfenn a közbeszerzési tárgyára (például szabadalom vagy mintaoltalom), amelymiatt más nem is pályázhat az adott szerződés teljesítésére.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 24.

Tanácsi tájékoztatók új értékhatárokra

Kérdés: Hogyan kell érteni az új értékhatárokra vonatkozó tanácsi tájékoztatókat, amikor a törvény nem módosult?
Részlet a válaszából: […] ...a Kbt. 31. §-ának (1) és (2) bekezdései, továbbá 143. §-avonatkozásában irányadó.A hivatkozásokat pontosan értelmezve beszerzési tárgyakszerint az értékhatárok a következők szerint alakulnak.Árubeszerzés értékhatára közösségi rezsimben– a Kbt. 22...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 10.

Közbeszerzési értékhatárok 2007-ben

Kérdés: 2007. évre melyek az irányadó közbeszerzési értékhatárok?
Részlet a válaszából: […] ... 53016 404 forint5 278 000 euró 1326 163 884 forintEzek az ismeretek arra elegendők, hogy megtekintve aszabályozást, azonosítsuk, hogy a beszerzési tárgy nélkül közölt értékek mireis vonatkoznak. A mód. Kbt. 30-34. §-ai adnak mindehhez információt azalábbiak szerint....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 2.

Közösségi és nemzeti értékhatár a Kbt.-ben

Kérdés: Mi a különbség a közösségi és a nemzeti értékhatár között?
Részlet a válaszából: […] ...beszerzésekre lefolytatott eljárások főbb jellemzőitfoglaljuk össze, illetve tájékoztatást adunk az értékhatárok nagyságrendjérőlbeszerzési tárgyanként.A Kbt. 2. §-ának (2) bekezdése alapján – főszabály szerint -a közösségi értékhatárokat elérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.
1
2