Kötelező részajánlattétel

Kérdés: Igaz-e az a hír, hogy kötelező lesz megengedni a részajánlattételt? És ha nem bonható az ajánlat részekre objektíve?
Részlet a válaszából: […] ...egy másik, az ajánlatkérő által előnyösebbnek tartottszerződés lehetőségének meghirdetésével köti össze, függetlenül attól, hogy abeszerzési tárgyak elválaszthatók, van-e egyáltalán lényeges összefüggés azegyes elemek között vagy sem. A közpénzekkel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. július 19.

Alkalmassági feltétel "felső határa"

Kérdés: Arra kívánunk választ kapni, hogy van-e valamilyen felső határa annak, hogy az ajánlatkérő mekkora összegű vagy mennyiségű tőkét/árbevételt/referenciamunkát stb. írhat elő alkalmassági feltételként a résztvevők számára, viszonyítva a közbeszerzés értékéhez is. Határ a csillagos ég, vagy lehet aránytalanul soknak, túlzottnak – diszkriminálónak – ítélni egyes feltételeket? Esetleg ennek vannak-e valahol fellelhető szempontjai? Eddig csak a Kbt. 69. § (3) bekezdését találtam relevánsnak.
Részlet a válaszából: […] ...három év átlagában nem lehet nagyobb1 Mrd forintnál, ez túlzónak tekinthető, de 150-200 millió forint már nem. Következő példánk beszerzési tárgya hitelfelvétel 3,5 Mrdforint értékben. Az alkalmassági feltétel, hogy az ajánlattevő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. október 13.

Szakemberek alkalmassága

Kérdés: A gyakorlatban milyen dokumentumokkal igazolható az ajánlattevő által megjelölt szakemberek alkalmassági feltételeknek való megfelelése? (Ajánlatkérők vagyunk.)
Részlet a válaszából: […] Az ajánlatkérőnek elsődlegesen tisztában kell lennie azzal,hogy milyen jogszabályi feltételeknek kell eleget tennie, amikor azajánlattevőnek igazolja a szakmai alkalmasság meglétét. A kérdés kapcsán a Kbt. 67. §-a mind a három beszerzésitárgy esetében az alábbiak szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 11.

Közbeszerzések ellenőrzésének gyakorlati problémái

Kérdés: Az ellenérték kifizetésénél alapvető problémát jelent, főleg az uniós költségből történő megvalósítások esetén, hogy az ellenőrzések nagyon elhúzódnak, emiatt a beruházást kezdeményező intézmény, önkormányzat stb. a felvett hitelek miatt olyan lehetetlen helyzetbe, adósságba kerülhet, ami számára nagy teher. Előfordul olyan beszerzés, ahol a megvalósítást követően eltelt egy év múlva kerül csak sor az uniós ellenőrzésekre, és az eljárás lezárása után kapják meg az önkormányzatok a pénzt. Ez nem a közbeszerzési tárgykörbe tartozik, de valamilyen rendezés e téren is szükséges lenne, mert összefüggésben van a kifizetések elhúzódásával. Tudnak-e ebben a körben érdemi változásról?
Részlet a válaszából: […] A támogatások késői utalása szorosan érinti a közbeszerzést,hiszen hiába bonyolítja le az ajánlatkérő idejében közbeszerzési eljárását, skezdi meg jogszerűen a terveinek végrehajtását, a támogatás elmaradása okán azajánlattevőknek nem képes szerződésszerűen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 19.

Jelentkezés a hivatalos közbeszerzési tanácsadók névjegyzékébe

Kérdés: Milyen – elsősorban gyakorlati – szempontokat kell figyelembe venni a hivatalos közbeszerzési tanácsadók névjegyzékébe történő felvétel iránti kérelem kitöltésekor?
Részlet a válaszából: […] ...– külön jogszabály, a 29/2004. IM rendelet szerint – igazoltközbeszerzési gyakorlattal, vagy állam által elismert közbeszerzési tárgyúszakképesítéssel és legalább kétéves – külön jogszabály szerint – igazoltközbeszerzési gyakorlattal rendelkezik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 12.