Egyoldalú bírálati szempont alkalmazása

Kérdés: Az a tapasztalatunk, hogy az utóbbi időszakban a bírálati szempont szinte kizárólag a legalacsonyabb ellenszolgáltatást jelenti. Ez azonban sok esetben ellátási nehézségeket, nem megfelelő színvonalú szolgáltatást eredményez. Mit lehet ez ellen a gyakorlat ellen tenni? Van-e olyan KT-állásfoglalás, amely szabályozza ezt a kérdést?
Részlet a válaszából: […] ...kedvezőtlenebb az adott ajánlati elem nemlehet). Ezzel összefüggésben a Közbeszerzések Tanácsa azt javasolja azajánlatkérőknek, hogy az eljárást megindító felhívásban vagy a dokumentációban– az adott ajánlati elemmel kapcsolatos minimális elvárás előírása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 8.

Utólagos tájékoztatás hamis nyilatkozatról

Kérdés: Ha az ajánlatkérő nem jelöli a dokumentációban, hogy mit tekint az ajánlatban hamis nyilatkozatnak, utólag megteheti ezt?
Részlet a válaszából: […] ...szabály 2010.szeptember 15-étől a következő tartalommal érvényes.A törvény 62. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérőnekaz eljárásból ki kell zárnia az olyan ajánlattevőt, aki, illetőleg akinek aközbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 11.

Részszempontok értékelése

Kérdés: A részszempontokat azonos módszerekkel kell-e értékelni egy pályázaton belül? Hol található erre vonatkozóan iránymutatás, illetve hogyan szabályozza a kérdést a közbeszerzési törvény?
Részlet a válaszából: […] ...a következő címet viseli: Döntéstechnológiai útmutató a 2003. éviCXXIX. törvény (Kbt.) szerint lefolytatott közbeszerzési eljárások során a Kbt.57. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti "összességében legelőnyösebb ajánlat"kiválasztásában alkalmazott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. január 28.

Értelmezési problémák részekre történő ajánlattételi lehetőség esetén

Kérdés: Ellenőrzési munkánk kapcsán merült fel problémaként az alábbi jogértelmezési kérdés. A Kbt. 50. §-a alapján az ajánlatkérő biztosítja a részekre történő ajánlattételt. Az első kérdés, hogy az ajánlatkérő ennek megfelelően értékelheti-e külön-külön úgymond "közbeszerzési eljárásként" a részajánlatokat, vagy az eljárás kizárólag a részajánlatok együttes értékelése alapján lesz eredményes, illetve eredménytelen? A közbeszerzési eljárás alapját álláspontom szerint a beszerzésre meghatározott teljes mennyiség adja, így – még ha biztosított is a részajánlattétel lehetősége – az eljárás eredményessége csak akkor állhat be, ha a teljes mennyiségre érkezett érvényes ajánlat, illetve a teljes mennyiségre elegendő pénzügyi kerettel rendelkezik az ajánlatkérő. A Kbt. 92. §-a szerinti esetekben az eljárás eredménytelen lesz. A kérdés, hogy amennyiben például valamely részre nem nyújtottak be ajánlatot, akkor kihirdethető-e az eljárás eredménye a többi rész vonatkozásában, illetve ha az ajánlatkérőnek valamennyi részre vonatkozóan benyújtott ajánlatok alapján nincs kellő fedezete, akkor valamely rész tekintetében hirdethet-e ki eredménytelenséget, és a többi rész vonatkozásában eredményességet? Egyúttal kérem szíves tájékoztatásukat az álláspontjuk alátámasztására vonatkozó jogszabályi rendelkezésekről!
Részlet a válaszából: […] ...(egyáltalán nem nyújtottak be, vagy érvénytelenség miatt nemértékelhetőek), abban a részben eredménytelen lesz az eljárás. A következő problémára válaszunk a következő:részajánlattétel megengedésénél – amelyet tehát az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 8.

Ajánlati elemek pontosítása az ajánlatok értékelésekor

Kérdés: Az ajánlatok értékelése során derült fény arra, hogy az ajánlat tartalmaz egy felolvasólappal – amelynek tartalmát bontáskor ismertették – megegyező tartalmú ajánlati levelet, amelyben "csupán" az ajánlati ár volt lényegesen magasabb. Ezek után az ajánlatkérő az ellenszolgáltatás alapját képező adatokat átszámolja, s az így kapott végeredményt tekinti ajánlati árnak. Az eljárást nem a fenti ajánlattevő nyerte. Jogszerűen járt-e el az ajánlattevő?
Részlet a válaszából: […] ...is érintheti, tekintettel arra,hogy az ajánlattevő a magasabb árat tekintette irányadónak, amelyet szívesenalá is támaszt – jogorvoslati eljárás keretében. Ennek egyfajta óvatosmegelőzése is lehet a kérdés tisztázása még az eljárás során...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 19.

Ajánlat megváltoztathatósága hiánypótlás keretében

Kérdés: Hiánypótlás esetén amennyiben az "eredeti" ajánlatban X. Y.-t mint szakembert jelölöm meg, azonban ő például nem szerepel a nyilvántartásban, vagy a nyelvismerete hiányzik, és hiánypótlást követően Z.-t nevezem meg, aki a felhívásban előírt követelménynek megfelel, köteles-e elfogadni az ajánlatkérő a "megjelölt szakembert", vagy a hiánypótlást az ajánlat megváltoztatásának tekintheti, és – esetleg – az ajánlatot érvénytelenné nyilváníthatja?
Részlet a válaszából: […] ...lehet;– az ajánlatkérő köteles megállapítani, hogy mely ajánlatokérvénytelenek, illetőleg van-e olyan ajánlattevő, akit az eljárásból ki kellzárni;– az érvényes ajánlatokat az ajánlati felhívásbanmeghatározott bírálati szempont (57. §) alapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 6.

Ajánlattevők értesítése irreálisan alacsony ár alkalmazásakor

Kérdés: Írásbeli indoklás kérésekor – irreálisan alacsony ár megadása esetén – az ajánlattevők értesítése csak arról szól, hogy valamelyik tárgykörben a meghatározott ajánlattevőt megkereste az ajánlatkérő, vagy teljes körű tájékoztatást is meg kell adni minden ajánlattevőnek? Amennyiben irreális vállalásról indoklást kér az ajánlatkérő, és az indoklásból kiderül, hogy nem tudja fenntartani az ajánlattevő ajánlatát (például elírás miatt), lesz-e lehetőség az indoklás elfogadása mellett érvénytelenné nyilvánítani az adott ajánlatot? (Jelenleg az indoklás el nem fogadhatóságára van szabályozás.)
Részlet a válaszából: […] ...meg azösszeférhetetlenségi követelményeknek [Kbt. 10. §-ának (3), (5) bekezdése];– az ajánlattevőt, illetőleg alvállalkozóját az eljárásbólkizárták;– az ajánlattevő, illetőleg a közbeszerzés értékének tízszázalékát meghaladóan igénybe vett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 24.

Eljárás alkalmazott rezsim értékét meghaladó ajánlati ár esetén

Kérdés: Mi az eljárási szabály abban az esetben, ha egyszerű közbeszerzési eljárás során az ajánlattevő ajánlati ára meghaladja a nemzeti értékhatárt?
Részlet a válaszából: […] ...meg azösszeférhetetlenségi követelményeknek [Kbt. 10. §-ának (3), (5) bekezdése];– az ajánlattevőt, illetőleg alvállalkozóját az eljárásbólkizárták;– az ajánlattevő, illetőleg a közbeszerzés értékének tízszázalékát meghaladóan igénybe vett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 21.

Ajánlat érvénytelenné minősítése alaki okok miatt

Kérdés: Az ajánlati felhívásban az ajánlatok formai követelményei között az ajánlatkérő folyamatos oldalszámozást írt elő. Az ajánlat elbírálása során ajánlatkérő kizárhatja-e az eljárásból az ajánlattevőt azért, mert ajánlatának oldalain csak az írott oldalakat számozta be, az üres hátoldalakat nem, és ezzel az ajánlatkérő álláspontja szerint nem teljesítette az ajánlat benyújtására előírt feltételeket, így ajánlata érvénytelen?
Részlet a válaszából: […] Álláspontunk szerint a folyamatos oldalszámozás az írott oldalakra vonatkozik, az üres oldalakra nem. Amennyiben tehát az ajánlattevő az ajánlatát úgy készíti el, hogy az oldalak laponként követik egymást, és azokat megfelelően beszámozza, az ajánlat nem tekinthető...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. szeptember 6.