Összeférhetetlenség vizsgálata, dokumentálása önkormányzati beszerzésnél

Kérdés: Helyi önkormányzat nemzeti nyílt közbeszerzési eljárást kíván indítani építési beruházás tárgyában. A döntéshozó szerv az önkormányzat képviselő-testülete. A képviselő-testület egyik tagja kisebbségi (28%-os) tulajdonrésszel rendelkezik egy kft.-ben. Kizárólag tulajdonos, vezető tisztséget, tényleges tevékenységet nem lát el a gazdasági társaságban. A kft. indulni kíván a közbeszerzési eljárásban ajánlattevőként. Fennáll-e a képviselő összeférhetetlensége, indulhat-e a kft. ajánlattevőként az eljárásban? Helyesen és szükségesen jár-e el az ajánlatkérő, amennyiben a közbeszerzési eljárás előkészítésétől kezdve nem vesz részt a testületnek a közbeszerzési eljárást érintő döntéseiben az érintett képviselő? Szükséges-e az ajánlatkérőnek a fennálló helyzetet vizsgálni, dokumentálni, az érintett képviselő részéről bármilyen nyilatkozatot bekérni?
Részlet a válaszából: […] ...nem megoldás, ha az érintett önként visszavonul, és nem kíván például a szavazásokon részt venni. A fentiek alapján külön dokumentált eljárásrend szerint kell az előkészítést és az eljárás lefolytatását biztosítani, melynek keretében figyelemmel kell lenni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. május 11.

Elektronikus közbeszerzés "kezelése" a közbeszerzési szabályzatban

Kérdés: Kell-e kezelni bármilyen módon az elektronikus közbeszerzést a közbeszerzési szabályzatban, és ha igen, akkor milyen mélységben, mit kell tartalmaznia, miről kell szólnia a kiegészítésnek? Mi javasolt e körben?
Részlet a válaszából: […] ...nem érdeke a szervezetnek, hogy szuper user jogosultsággal rendelkezzen olyan kolléga, aki már nem tagja a szervezetnek.Javasolt továbbá az eljárásrend meghatározása függően attól, hogy milyen felelősségi viszonyok vannak az ajánlatkérőnél. Gondolunk itt arra, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. március 7.

Közbeszerzések központi lebonyolítása

Kérdés: Mit jelent a közbeszerzések központi lebonyolítása?
Részlet a válaszából: […] ...kerül(t) sor, a szerződés megkötését, illetve módosítását azNFM-nek való közvetlen megküldésével kell kezdeményezni, melynek eljárásrendjétés szankcióit a 9-12. § tartalmazza.Az egységes nyilvántartás kialakítása és kezelése érdekébenaz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 6.

Kizáró okok igazolására vonatkozó tanácsi útmutató

Kérdés: Mikorra várható, hogy a Közbeszerzések Tanácsa kiadja a Kbt. 64. §-ának (1) bekezdésében jelzett útmutatót a kizáró okokkal kapcsolatos igazolásokról, nyilatkozatokról, nyilvántartásokról és adatokról? Ha már kiadta, hol található, és melyek a legfontosabb elemei?
Részlet a válaszából: […] ...fontos az egyszerű eljárás vonatkozásábanmeghatározott álláspontja, mely szerint azonos az igazolás módja a kizáróokoknak nemzeti eljárásrendben, mint közösségi eljárásrendben – a félreérthetőhazai szabályozás ellenére.[A Kbt. 7. §-ának (1)–(3)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 7.

Hiánypótlás kizárásának jog- és ésszerűsége

Kérdés: A közbeszerzési eljárásokban ajánlattevőként veszünk részt. Többször tapasztaltuk, hogy az ajánlatkérők nem adnak lehetőséget hiánypótlásra. Bár erre a Kbt. lehetőséget ad, mivel indokolható a gyakorlatban az, hogy a hiánypótlási lehetőség kizárása miatt az ajánlatkérő elessen egy jó és számára gazdaságilag is megfelelő ajánlattól, amelyet kizárólag olyan formai ok(ok) miatt kell elutasítani, amely(ek) hiánypótlási eljárás engedése esetén pótolhatóak lettek volna?
Részlet a válaszából: […] ...is – olyan ajánlatkérői hozzáállásról tanúskodik, amelynekcélja, hogy a hiánypótlás a közbeszerzés adminisztratív, bürokratikuseljárásrendjének természetes elemévé kell, hogy váljon annak érdekében, hogy azérintettek inkább tartalmi, mintsem formai,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.