Abszolút értékelési módszer alkalmazhatósága

Kérdés: A D. 359/2017. számú eset alapján arra a következtetésre jutottunk, hogy az abszolút értékelési módszer nem használható az értékelésnél. Igaz ez?
Részlet a válaszából: […] ...a pontkiosztás módszerének ezen meghatározatlansága teret enged az ajánlatkérő önkényes eljárásának, és az ajánlattevők részére esélyegyenlőséget és egyenlő bánásmódot előíró alapelv sérelmének [Kbt. 2. § (2) bekezdés]. Az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 6.

Egyoldalú bírálati szempont alkalmazása

Kérdés: Az a tapasztalatunk, hogy az utóbbi időszakban a bírálati szempont szinte kizárólag a legalacsonyabb ellenszolgáltatást jelenti. Ez azonban sok esetben ellátási nehézségeket, nem megfelelő színvonalú szolgáltatást eredményez. Mit lehet ez ellen a gyakorlat ellen tenni? Van-e olyan KT-állásfoglalás, amely szabályozza ezt a kérdést?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlatkérők, vajon az egyes részszempontokonbelül kívánnak-e több tartalmi elemet értékelni. Ebben az esetben a tartalmielemeket az esélyegyenlőség biztosítása és a verseny tisztasága alapelvikövetelményeire tekintettel alszempontként nevesítsék, és adják...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 8.

Ajánlatok bontásának ellenőrzése

Kérdés: Ki ellenőrzi a közbeszerzési pályázati bontásokat? Egy bizonyos kiírói képviselő esetén, ahol ők hirdetnek pályázatot, már a megyében senki nem jelentkezik, mert tudja a becsületes kivitelező, hogy nem érdemes. Mi egy ravatalozónál jártuk meg, mert a rendelet szerinti pályázatot benyújtottuk, és érdekes módon, egy sajtpapírra írt összeg volt a nyerő. Most egy óvoda bővítésére írtak ki pályázatot, ahol az ajánlatkérő az ajánlattevőkkel külön tárgyal. És ki tudja ellenőrizni, hogy valóban a legjobb ajánlattevő nyerte el a munkát? Szerintem becsületesebb dolog lenne, ha nyílt licitálás lenne, és megszüntetnék a külön tárgyalást. Erre nincs lehetőség? Egyébként a fenti helyzet megszüntetésére mit lehet tenni?
Részlet a válaszából: […] ...a szereplőknek. Az ilyen ajánlatkérői magatartás súlyosansérti nemcsak az egyenlő bánásmódra vonatkozó konkrét rendelkezést, hanem azesélyegyenlőségre és a verseny tisztaságára vonatkozó közbeszerzési alapelveketis.További fontos garanciális szabály, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 31.

Részszempontok értékelése

Kérdés: A részszempontokat azonos módszerekkel kell-e értékelni egy pályázaton belül? Hol található erre vonatkozóan iránymutatás, illetve hogyan szabályozza a kérdést a közbeszerzési törvény?
Részlet a válaszából: […] ...végig azt, hogy vajon az egyes részszempontokonbelül kívánnak-e több tartalmi elemet értékelni. Ebben az esetben a tartalmielemeket az esélyegyenlőség biztosítása és a verseny tisztasága alapelvikövetelményeire tekintettel alszempontként nevesítsék, és adják...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. január 28.

Szubjektív bírálat, szakértők a bírálati eljárásban

Kérdés: A hatályos szabályozás szerint van-e lehetőség ún. szubjektív bírálatra? Igénybe vehetők-e a bírálat során független szakértők?
Részlet a válaszából: […] ...sértené – a fenti szabályokon túl – a közbeszerzésitörvény versenysemlegességét, valamint az eljárás tisztaságára és azesélyegyenlőségre vonatkozó törvényi alapelveket egyaránt. Mint az látható, atervpályázati eljárásokra vonatkozó szabályok között...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 27.

Kirívó, lehetetlen tartalmi elemek az ajánlatban

Kérdés: Mi a gyakorlati haszna a Kbt. 86-87. §-ainak?
Részlet a válaszából: […] ...is – az ajánlatkérő köteles biztosítani, az ajánlattevő pedig tiszteletben tartani a verseny tisztaságát, illetőleg az ajánlatkérőnek esélyegyenlőséget és egyenlő bánásmódot kell szavatolnia az ajánlattevők számára [Kbt. 1. §-ának (1)–(2) bekezdései]...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 14.