Új kizáró okok és alkalmassági feltételek

Kérdés: A legutóbbi törvénymódosítás tartalmaz-e új kizáró okokat és alkalmassági feltételeket? Ha igen, azok mikortól alkalmazandók?
Részlet a válaszából: […] ...illetve mikor kezdte meg tevékenységét, amennyiben ezek az adatokrendelkezésre állnak;– az ajánlati felhívásban meghatározott, szakmaifelelősségbiztosításának fennállásáról szóló igazolással – a)-d) pontok.Új rendelkezés a törvény 66. §-ának (2) bekezdése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. december 13.

Hiánypótlás határideje

Kérdés: Az ajánlatkérő az ajánlattevőket nagy terjedelmű hatósági/pénzintézeti ügyintézést igénylő hiánypótlásra hívta fel. A felhívás dátumát követő (pénteki) nap 12 órájáig kellett a hiányt pótolni a felhívás szerint, ami fizikailag (is) lehetetlen volt. Lehet-e ilyen rövid határidővel hiánypótlási felhívást kiadni? Ha nem, mit tegyünk? És mit tehet az ajánlatkérő, ha az ő hibájából adódott a késedelem?
Részlet a válaszából: […] ...ennek figyelembevételével kell megállapítania a hiánypótláshatáridejét. Tehát egyrészt az ajánlattevő, másrészt az ajánlatkérő isfelelősséget vállal, előbbi a hiányos ajánlat benyújtásakor, utóbbi pedig ahatáridő megállapításakor. Amennyiben a kérdés azért...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 12.

Hiánypótlás ajánlati biztosítékra

Kérdés: Az ajánlatkérő lehetőséget biztosított teljes körű hiánypótlásra, azonban az ajánlati biztosíték esetében úgy rendelkezett, hogy ott hiánypótlásra nincs lehetőség. Azaz ha az ajánlati biztosíték nyújtása nem igazolt, vagy a rendelkezésre bocsátását igazoló dokumentum tartalmilag vagy formailag nem felel meg a kiírásban foglaltaknak, az ajánlat érvénytelen. Nem diszkriminatív ez a kitétel?
Részlet a válaszából: […] ...nem terheli a visszatartási kötelezettség azajánlati vagy a teljesítési biztosítékra, illetőleg az ajánlatkérőnekegyetemleges felelőssége nem keletkezik. Ez szintén az előzőekben elmondottakattámasztja alá véleményünk...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. október 13.

Eljárás keretösszeg "kimerítetlensége" esetén

Kérdés: 2006. év november-decemberében hét olyan tenderen vettünk részt – eredményesen –, ahol keretösszeget adtak meg szerződéses összegként azzal, hogy ą40 százalék lehet attól a (felhasználási) eltérés. A közbeszerzés értéke (a keretösszeg) 30 és 50 M Ft összeg között mozgott. Volt olyan kiírás, amelyben szerepelt az a kitétel is, miszerint az ajánlatkérő nem köteles a keretösszeg kimerítésére. A határozott idejű szerződések március-áprilisban lejártak, a "kimerített" összeg átlagosan 1 M Ft volt. Jogszerű-e az ismertetett eljárás, és hová fordulhat ebben az esetben az ajánlattevő – hiszen a végeredmény ismeretében feltehetően el sem indult volna a pályázaton? Az eljárás megfelel a közbeszerzés céljának, alapelveinek?
Részlet a válaszából: […] ...bíróságnál érvényesítheti,amelynek sikere azonban azon múlik, hogy a szerződésben pontosan hogyan kerültmeghatározásra (milyen felelősségi szabályok mellett) a beszerzés mennyisége, értékeés az ajánlatkérőként szerződő fél lehívási kötelezettsége. [A 316...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 6.