Egyetlen érvényes ajánlat elbírálása az összességében legelőnyösebb értékelés szempontja alapján

Kérdés: Ha egy nyílt eljárásra több ajánlat érkezik, de ezek közül például formai vagy egyéb tartalmi hiba miatt csak egy darab ajánlat lesz érvényes, illetve értékelhető, akkor hogyan pontozom azt le az összességében legelőnyösebb értékelési rendszerben?
Részlet a válaszából: […] ...hogymind a legjobb, mind a legrosszabb ajánlatként értékeli az ajánlatkérő azajánlatot, és a középértéknek megfelelően pontozza le. Gyakorlatilag ennek nincsjelentősége (amennyiben irreális kötelezettségvállalás stb. nem áll fenn), azaza pontozás a Kbt....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

Alkalmassági szinten felüli előnyös adottság értékelése

Kérdés: Alkalmasság körében bekért jellemző alkalmassági szinten felüli előnyös adottsága értékelhető-e?
Részlet a válaszából: […] ...egy bizonyos referenciaszint alkalmassági kritérium, az e felett meglévőreferencia részszempont lehet. Ezt azonban a szerkesztőbizottsági gyakorlat nemteszi lehetővé, hiába nem ütközik a kettős értékelés tilalmába. Tehát a törvényszűk körű értelmezése esetünkben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 18.

Döntőbizottsági határozatok közzététele

Kérdés: Várható-e, hogy a döntőbizottság egy-egy tanulságos határozatát – a bírósági eseti döntésekhez hasonlóan – nyilvánosan közzéteszi, ugyanis ez a jogszabály gyakorlati értelmezését nyilvánosan is elősegítené? (Az eddigi gyakorlat a kereshetőséget a kérelmező nevéhez kötötte, ami értelmetlen volt.)
Részlet a válaszából: […] ...számára, ugyanakkor aközbeszerzésekkel kapcsolatos nyilvános adatok elérhetősége a közbeszerzésipiac szereplőinek alapvető érdeke. Agyakorlati tapasztalatok szerint aKözbeszerzések Tanácsa honlapjára az elnöki ajánlások is igen nagy késésselkerülnek fel. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 24.

Hiánypótlás elkerülése hirdetményfeladásnál

Kérdés: Mit javasolnak, hogyan kell kitölteni egy hirdetménymintát, hogy ne legyen hiánypótlás?
Részlet a válaszából: […] ...mind az ajánlatkérők, mind a Szerkesztőbizottság most tanulja, értelmezi. Ki kell alakulnia a mindenki által elfogadott és ismert gyakorlatnak, amelyhez valóban sokszor nem nyújt elég segítséget a 15/2004. IM rendelet 31. melléklete, azaz a minták kitöltési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 29.

Alapelvek értelmezése, eljárás jogsértés esetén

Kérdés: Pontozásos rendszerben egy pályázó olyan irreálisnak minősíthető tartalmi elemet ajánl fel (például 240 M Ft értékhatárú építési beruházásnál 160 M Ft jóteljesítési biztosíték) amellyel (az aránypontok miatt) a többi pályázót ellehetetleníti (és ami egyébként a minőségi követelmények miatt teljesen indokolatlan, legfeljebb ha összedől az építmény egy éven belül), de az ajánlatkérő azt elfogadja, noha abból igazi haszna nem származik (bankgarancia, benyújtás műszaki átadáskor, 1 évre). Mit tehet az előzőek miatt "vesztes" ajánlattevő? Hogy értelmezhető a Kbt. 1. §-ának (1)-(2), illetve 8. §-ának (1)-(3) bekezdése, valamint a verseny tisztasága?
Részlet a válaszából: […] ...a közbeszerzési eljárást lezáró jogsértő döntés ellen pedig az eredményhirdetéstől számított nyolc napon belül lehet benyújtani. A gyakorlatban előfordulhat, hogy a jogsértés a kérelmezőnek később, a fenti határidők leteltét követően jutott tudomására. Ilyenkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. szeptember 6.
1
4
5