Összeférhetetlenség a tervező kivitelezésbe történő bevonása során

Kérdés: Azzal, hogy a 322/2015-ös Korm. rendelet 18. §-át hatályon kívül helyezték, ez egyben azt is jelenti, hogy a tervezőt nem lehet bevonni a továbbiakban a teljesítésbe, mert összeférhetetlen?
Részlet a válaszából: […] ...szóló 322/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 18. §-a valójában olyan szabályt fogalmazott meg, mely rendkívül könnyen félreérthető vált. Gyakorlatilag felhívta arra a figyelmet, hogy hogyan mentesülhet a tervező, amennyiben az előkészítésben, kivitelezésben egyéb módon...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. április 12.

Választható kizáró okok igazolása

Kérdés: Hogyan kell a választható kizáró okokat igazolni? Ki, milyen hatóság bocsát ki bármit a témában, figyelemmel arra, hogy az E-Certis sem segít, és nemcsak hazai, hanem külföldi igazolással kapcsolatban is felvetődik a kérdés?
Részlet a válaszából: […] ...köteles a Hatóság által az EKR-ben közzétett nyilvántartás alapján ellenőrizni."A nem hazai letelepedésű ajánlattevők esetében ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy azonos a szabály, mint a hazai letelepedésű ajánlattevők esetében, azaz a c) pontot az EKR...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. szeptember 14.

A műszaki egyenértékűség fogalmának értelmezése

Kérdés: Mit jelent a közbeszerzésben a műszaki egyenértékűség fogalma, és eltekinthet-e az ajánlatkérő egyenértékűségre való hivatkozással a saját maga által meghatározott méretkövetelményektől?
Részlet a válaszából: […] ...nem tekinthet el a saját maga által meghatározott súly- és egyéb méretkövetelményektől. Mindez a Döntőbizottság következetes gyakorlata alapján úgy általánosítható, hogy az egyenértékűség vizsgálatára vonatkozó követelmények nem értelmezhetőek a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. szeptember 14.

EEKD III. rész (Kizáró okok) "C" szakaszán belül a "Csődegyezség hitelezőkkel" pont igazolása

Kérdés: Hogyan kell kitölteni az EEKD III. rész (Kizáró okok) "C" szakaszán belül a "Csődegyezség hitelezőkkel" pontot?
Részlet a válaszából: […] ...eldönthető, mivel az E-Certis csőd vagy csődhöz hasonló helyzet igazolását azonosítja, méghozzá a www.e-cegjegyzek.hu url-lel. Gyakorlati tapasztalatunk, hogy az ajánlatkérők kétféleképpen értelmezik a kormányrendeletet. Véleményünk szerint nem szükséges...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. január 12.

Kapacitást biztosító bevonása mérleg szerinti eredmény igazolására

Kérdés: Bevonható-e kapacitást biztosító, amennyiben nem árbevételt, hanem mérleg szerinti eredményt kell igazolni?
Részlet a válaszából: […] ...mely nyilatkozatot nem kell, hogy közjegyző hitelesítsen. Összességében a mérleg szerinti eredmény fokozatosan kikopott a hazai joggyakorlatból, hiszen előírása viszonylag avítt szemléletet tükröz, ugyanakkor mint beszámolótartalom, valójában nincs korlátja annak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. szeptember 8.

Információkérés előzetes piaci konzultáció keretében

Kérdés: Előzetes piaci konzultáció keretében az ajánlatkérő kiosztott egy dokumentumot, melyre várja a visszajelzésünket. Nem világos számomra, hogy ez része-e az eljárásnak?
Részlet a válaszából: […] ...az EKR-be, illetve azon kívüli más rendszerben előzetesen közzéteszi véleményezésre. Ebben a vonatkozásban a kérdésben jelzett gyakorlatnak különösen nincs akadálya. Az EKR-ben megvalósított véleményezés pedig strukturáltabb formában teszi lehetővé a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. június 16.

EEKD létrehozásának szükségessége

Kérdés: Milyen esetben vagyok köteles EEKD-t létrehozni a közbeszerzési eljárásban? Az ajánlatkérő hiánypótlás keretében kötelezett EEKD benyújtására, mivel új kapacitásbiztosítót vettem fel. Ez jogszerű eljárás? Felvehetek új közös ajánlattevőt is?
Részlet a válaszából: […] ...nem felel meg a követelményeknek, de szkennelt formában egy cégszerűen aláírt EEKD-t tartalmaz, az ajánlatkérő köteles azt elfogadni. Gyakorlati problémát vet fel ugyanakkor, hogy az EEKD előre ki van töltve, így amennyiben az ajánlat benyújtásra kerül, a megnyitott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. február 3.

Aránytalanul alacsony ár vizsgálata elektronikus licit esetén

Kérdés: Mikor vizsgálja az ajánlatkérő elektronikus licit esetében az aránytalanul alacsony árat? (Erre egyáltalán nem tér ki a szabályozás.)
Részlet a válaszából: […] ...utal, mint speciális szabályra – kitér az aránytalanul alacsony ár vizsgálatának árlejtés esetében eltérő szabályaira. Mivel a licit gyakorlatilag egy elektronikus árlejtés lefolytatását jelenti, így függetlenül attól, hogy a kormányrendeletben mint egy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. szeptember 9.

A VBÜ kormányrendelet hatálya

Kérdés: A Védelmi Beszerzési Ügynökség kapcsán merült fel, hogy a VBÜ kormányrendelet hatálya alá tartozunk-e. Ha nem vagyunk közbeszerzés-kötelesek, csak leginkább a nagyobb EU-s projektek erejéig, de a VBÜ kormányrendelet mégis úgy fogalmaz, hogy ránk is vonatkozik, abban az esetben melyik jogszabály az erősebb?
Részlet a válaszából: […] ...jogfejlesztő értelmezése oda vezetett, hogy egyre pontosabban meg lehet határozni, mely gazdasági szereplő tartozik ebbe a körbe. A hazai gyakorlat ugyanakkor ez idáig viszonylag lazán értelmezte sok esetben a közjogi szervezeti státuszt. A fenti szigorúbb értelmezésnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. szeptember 9.

Versenyt kizáró értékelési szempontrendszer alkalmazása

Kérdés: Előírható-e olyan értékelési szempontrendszer, amelyre csak egy válasz adható, azaz nincs verseny?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés arra a helyzetre utal, hogy gyakorlatilag nincs más lehetőség, mint teljesen azonos ajánlatokat adni az eljárás során több ajánlattevőnek. A korábbiakban több taxiszolgáltatásra vonatkozó eljárás esetében történt hasonló, azonban azok jellemzően csak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. november 6.
1
2
3