Egyoldalú bírálati szempont alkalmazása

Kérdés: Az a tapasztalatunk, hogy az utóbbi időszakban a bírálati szempont szinte kizárólag a legalacsonyabb ellenszolgáltatást jelenti. Ez azonban sok esetben ellátási nehézségeket, nem megfelelő színvonalú szolgáltatást eredményez. Mit lehet ez ellen a gyakorlat ellen tenni? Van-e olyan KT-állásfoglalás, amely szabályozza ezt a kérdést?
Részlet a válaszából: […] ...értékelik. Az intervallum meghatározásánál figyelemmel kell lenniannak szakmai indokoltságára.A Kbt. 2010. szeptember 15-étől hatályos rendelkezéseiértelmében [57. § (7)-(8) bekezdés] az ajánlattevői megajánlások fenti módontörténő korlátozását...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 8.

Sorba rendezés a közbeszerzésben

Kérdés: Egy kiírásban olvastuk, miszerint az ajánlatkérő az 1. és 2. számú részszempont esetében a sorba rendezés módszerét alkalmazza, és ezzel kapcsolatban utalt a Közbeszerzések Tanácsának 2/2004. (KÉ 84.) számú ajánlására. Mit takar e módszer, illetve mit tartalmaz az ajánlás? Érvényben marad-e előreláthatóan 2009-ben is?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlatkérőkszámára – alapján készült útmutató segít tehát az egyes módszerekértelmezésében. Az ajánlás pedig addig marad hatályban, míg azzal ellentétesdöntést nem hoz a Közbeszerzések Tanácsa. Tekintettel arra, hogy 2009-ben abírálati szempontokra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 12.

Ajánlattevő és erőforrás-szervezet közötti jogviszony ismertetése

Kérdés: A felhívás lehetőséget ad erőforrás-szervezet igénybevételére. Ezzel kapcsolatban csatolni kell az erőforrás-szervezet kötelezettségvállaló nyilatkozatát, amelynek egyebek mellett tartalmaznia kell az ajánlattevő és az erőforrás-szervezet jogviszonyának leírását. E mit jelent? És: milyen részletességűnek kell lennie a leírásnak?
Részlet a válaszából: […] ...azonban nem tér ki arra a körülményre, hogy mindez azajánlatkérő számára csupán lehetőség, nem pedig kötelezettség – a hatályos Kbt.szerint. A közbeszerzési törvény ugyanis e körben a következőszabályt tartalmazza: az ajánlattevő a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 3.

Ajánlat érvénytelenségének megállapíthatósága a Kbt. módosítása után

Kérdés: Egy eljárásban "B" ajánlattevőnek a benyújtott ajánlata mind tartalmi, mind formai szempontból megfelel az ajánlati felhívásban és dokumentációban foglaltaknak, az ajánlati felhívásban előírt alkalmassági követelményeket pedig akként igazolja a Kbt. 66. §-ának (2) és a Kbt. 67. §-ának (4) bekezdése alkalmazásával, hogy azt nyilatkozza: "bár én magam alkalmatlan vagyok, azonban X Kft. erőforrásaira támaszkodom". Ebben az ajánlatban X Kft. nyilatkozik: kötelezettséget vállalok a szerződés teljesítéséért, és az erőforrásokat rendelkezésre bocsátom, kezességet is vállalok. Egyúttal a Kbt. 63. § (6) bekezdésének megfelelően X Kft. nyilatkozik a közjegyző előtt, hogy nem állnak fenn vele szemben a kizáró okok. Ugyanebben a közbeszerzési eljárásban X Kft. ajánlattevőként is megjelent – hiszen a Kbt. alapján ez megengedett a számára –, és az ajánlatkérő megállapítja, hogy mind pénzügyi-gazdasági szempontból, mind pedig műszaki-szakmai szempontból alkalmatlan a szerződés teljesítésére, ezért a Kbt. 88. § (1) bekezdésének e) pontja alapján az X Kft. által benyújtott ajánlatról megállapítja, hogy érvénytelen. Ennek ellenére a jelenlegi Kbt.-szabályozás alapján, amennyiben a B ajánlattevő ajánlata a legkedvezőbb ajánlat a bírálati szempontok szerint, úgy az ajánlatkérő köteles ezt az ajánlatot nyertesnek kihirdetni. Látnak-e Önök törvényes lehetőséget arra a jelenleg hatályos Kbt. alapján, hogy a "B" ajánlatról az ajánlatkérő megállapíthassa azt, hogy érvénytelen?
Részlet a válaszából: […] ...teljesítéséhez nem vehet igénybe olyan alvállalkozót,aki, illetőleg amely a 60. §, illetőleg a 61. § szerint a kizáró okok hatályaalá esik. A közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybevenni kívánt alvállalkozók tekintetében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. március 20.