Pótmunka értelmezése

Kérdés: Miért nem alkalmazhatjuk a bevált pótmunka értelmezést a közbeszerzésben, amikor arra külön szabály is rendelkezésre áll?
Részlet a válaszából: […] ...tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet módosításaA közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (Kbt.) hatálya alá tartozó építési beruházások esetében a rendelet rendelkezéseit a Kbt.-ben és a Kbt. végrehajtására kiadott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 20.

Fedezet szabályozása az új Kbt.-ben

Kérdés: Igaz-e, hogy az új törvény szerint az eljárás megindításakor rendelkezésre kell állnia a fedezetnek?
Részlet a válaszából: […] ...az új, 2012. január 1-jén hatályba lépő szabályokalapján erre nincsen szükség, ugyanakkor a fedezet új értelmet nyer aközeljövőben, és áttételesen az eljárás során a rendelkezésre álló fedezetrőlnyilatkoznia kell az ajánlatkérőnek.Az új törvény 62...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 29.

Alkalmasság hirdetmény nélküli tárgyalásos – egyszerű – eljárásban

Kérdés: Amennyiben az ajánlatkérő a nemzeti értékhatár felett egyszerű eljárásban hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást alkalmaz a rendkívüli sürgősségre tekintettel, a Kbt. 135. §-a előírja, hogy azzal az ajánlattevővel kell tárgyalni, aki rendkívüli sürgősséggel teljesíteni tud. Ebben az esetben a Kbt. 131. §-a szerint az eljárás nem ajánlattételi felhívással indul, és a Kbt. 135. §-a szerint az ajánlattevőnek a kizáró okokról nyilatkoznia kell, az erre vonatkozó igazolásokat pedig 8 napon belül kell benyújtania. Ilyen esetben alkalmassági követelményeket nem kell meghatározni, hiszen egy meghatározott féllel történik a tárgyalás?
Részlet a válaszából: […] ...által megkívánt idő alatt képes teljesíteni. Ebben azesetben az ajánlattevőnek nyilatkoznia kell arról, hogy nem tartozik a kizáróokok hatálya alá, és a 60. § (1) bekezdésének e) pontja, illetőleg a 61. § (2)bekezdése szerinti köztartozások hiányával, valamint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 30.

Alkalmassági feltételek közötti különbségtétel indoka

Kérdés: A 162/2004. kormányrendelet módosítása kapcsán: a jogalkotó miért tett különbséget a pénzügyi alkalmasság (értékhatár 50 százalékát meghaladó becsült érték) és a műszaki alkalmasság között? Hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárásnál [például Kbt. 125. § (3) bekezdésének a) pontja] miért kell alkalmazni a műszaki alkalmasság tekintetében a 162/2004. Korm. rendelet 8/A. §-át?
Részlet a válaszából: […] ...követelmények meghatározásakor a 8/A. §-ban a jogalkotó hibásanhatározta meg a műszaki, szakmai alkalmassági feltételek hatályát. Azalábbiakban olvasható, hogy az első bekezdés csak a közösségi értékhatár felételérő vagy azt meghaladó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 11.

Alkalmassági feltételek Kbt.-ben meghatározottnál szigorúbb megállapításának vizsgálata

Kérdés: Hogyan tudom megállapítani, hogy a Kbt. 13. §-ának (4) bekezdésénél szigorúbban határoztam meg az alkalmassági feltételeket?
Részlet a válaszából: […] ...szerinti ugyanazon(arab számmal jelölt) kategóriába tartozó teljesítést kell bemutatnia, amelynekértéke a szerződés teljesítésekor hatályos, a szerződés tárgyának megfelelő beszerzéstípusrairányadó nemzeti közbeszerzési értékhatárt (Kbt. VI....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 27.

Áttérési lehetőség más eljárástípusra szerződésbontást követően

Kérdés: Nemzeti értékhatár felét meghaladó beszerzési értékű építési beruházásra hirdetménnyel indult nyílt, egyszerű eljárással kiválasztott nyertes kivitelezővel megkötött építési szerződés "közös megegyezéssel" történő felbontása után lehetséges-e hirdetménnyel indítandó egyszerű tárgyalásos közbeszerzési eljárás tartása?
Részlet a válaszából: […] ...partner is, amennyiben lehetősége van rá, ésalkalmas a teljesítésre, ugyanis a szerződés felbontása miatt nem tartozik akizáró okok hatálya alá. [A teljesség érdekében, a kérdés kapcsán utalunk arra, hogya Kbt. 124. § (2) bekezdésének a)-d) pontjai alapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 3.