Eljárás alvállalkozó, szakember cseréje esetén

Kérdés: A Közbeszerzési Hatóság szerződésmódosításra vonatkozó útmutatójában szerepel, hogy szakember-, illetve alvállalkozó-csere, -bevonás esetén szerződésmódosításnak van helye. Ezek szerint minden egyes alvállalkozó-csere (bevonás) esetében szerződésmódosításra van szükség, még akkor is, ha az alvállalkozók nem jelennek meg az ajánlatban, hanem bejelentésüket külön adminisztráljuk, tehát az nem a szerződés része?
Részlet a válaszából: […] ...kapacitást biztosító szervezetet nevesítik a szerződésben. Technikailag gyakran alkalmazzák azt a megoldást is, hogy az alvállalkozói jegyzéket a szerződés mellékletének tekintik, melyet nem szerződésmódosításként kezelnek. A megoldás vitatható, hiszen a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 6.

Kizáró okokkal kapcsolatos változások

Kérdés: Változtak-e a kizáró okokkal kapcsolatos előírások?
Részlet a válaszából: […] ...szóló igazolást;– a törvény 61. § (2) bekezdése esetében hatósági igazolást;– azokban az esetekben, amelyekben a jegyzék bizonyítja -figyelemmel a 14. §-ban foglaltakra is -, hogy az ajánlattevő (alvállalkozó)nem esik a 60. és 61. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 11.

Hivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonásáról ismételten

Kérdés: A 2316. számú kérdésre adott válaszukkal kapcsolatban felhívom szíves figyelmüket a Közbeszerzések Tanácsa elnökének 2009. 07. 24-i (KE 2009. 86. sz.) tájékoztatójában foglaltakra. Mi az álláspontjuk a kérdésben?
Részlet a válaszából: […] ...– kivéve a központosítottközbeszerzés során ajánlatkérésre feljogosított szervezetet – a KözbeszerzésekTanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő, hivatalos közbeszerzésitanácsadót (11. §) köteles bevonni, figyelembe véve egyben a 10. § (1)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

"Egységes per"

Kérdés: Mire irányul az egységes per? Milyen gyakorlati célokat szolgál?
Részlet a válaszából: […] ...ha e döntés alapján a szerződést mégnem kötötték meg;– elrendelheti az ajánlattevőnek a minősített ajánlattevőkhivatalos jegyzékéből való törlését;– az ajánlattevőt hat hónaptól három évig terjedő időszakraeltilthatja közbeszerzési eljárásban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 7.

Minősített ajánlattevők igazolásai jegyzékre kerüléskor

Kérdés: A minősített ajánlattevők jegyzékére felkerüléskor van-e lehetősége a kérelmezőnek erőforrás igénybevételére?
Részlet a válaszából: […] ...minősített ajánlattevőre vonatkozó – jegyzékre felkerülésérdekében meghatározott – igazolási kötelezettségeket a Kbt. az alábbiakszerint szabályozza.A Kbt. 12. §-ának (2) bekezdése szerint a minősítettajánlattevők jegyzékbe vételének feltételeit (azaz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 21.

Hivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonása

Kérdés: A Kbt. 9. § (1) bekezdés második mondatának helyes-e az az értelmezése, mely szerint az ajánlatkérő az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzés esetén is csak a közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés esetén köteles hivatalos közbeszerzési tanácsadót bevonni az eljárásba? A közbeszerzési törvény idézett rendelkezése a következő: 9. § (1) bekezdés: a közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés (második rész) esetében a közbeszerzési eljárásba az ajánlatkérő – kivéve a központosított közbeszerzés során ajánlatkérésre feljogosított szervezetet – a Közbeszerzések Tanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő, hivatalos közbeszerzési tanácsadót (11. §) köteles bevonni, figyelembe véve egyben a 10. § (1) és (2) bekezdése szerinti követelményeket. Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni, egyéb esetekben az ajánlatkérővel munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló hivatalos közbeszerzési tanácsadó is bevonható.
Részlet a válaszából: […] ...– kivéve a központosítottközbeszerzés során ajánlatkérésre feljogosított szervezetet – a KözbeszerzésekTanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő hivatalos közbeszerzésitanácsadót (11. §) köteles bevonni, figyelembe véve egyben a 10. § (1) és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 28.

Minősített ajánlattevők jegyzékére felkerülés "haszna"

Kérdés: Mi az értelme a minősített ajánlattevők jegyzékére felkerülésnek, ha gyakorlatilag szinte valamennyi ajánlatkérő szigorúbb minősítési szempontokat határoz meg a kizáró okok és azok igazolási módja tekintetében?
Részlet a válaszából: […] ...módon a minősített ajánlattevők jegyzéke azalkalmassági kritériumok vonatkozásában azonos kötelezettségeket határoz megminden beszerzési tárgy vonatkozásában, mégpedig becsült értéktől függetlenül. A közbeszerzési törvény 12. §-ának (1)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. július 27.

Megváltozott munkaképességű dolgozó alkalmazásának előírása

Kérdés: Ajánlatkérőnk előírta legalább 1 fő megváltozott munkaképességű dolgozó alkalmazását a közbeszerzési eljárásban kötött szerződés teljesítésében. Ezt milyen jogszabály alapján teheti meg, illetve lehet-e ilyen feltételt szabni a kiírásban?
Részlet a válaszából: […] ...meghaladó mértékbenmegváltozott munkaképességű munkavállalókat alkalmaz;– a védett műhelyek nyilvántartásba vett adatait(névjegyzék) a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal (a továbbiakban: Hivatal)honlapján közzéteszi. A névjegyzéket egyebekben a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 29.

Ügyvédi tevékenység a közbeszerzési törvényben

Kérdés: Ügyvédi tevékenység beszerzésénél mikor kell vagy nem kell figyelembe venni a közbeszerzési törvényt?
Részlet a válaszából: […] ...hogyhivatalos közbeszerzési tanácsadó az, aki szerepel a Közbeszerzések Tanácsaáltal vezetett hivatalos közbeszerzési tanácsadói névjegyzékben (Kbt. 380.§-a). A hivatalos közbeszerzési tanácsadói névjegyzékbe az vehető fel, akifelsőfokú végzettséggel és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. április 21.

Üzleti titok és közbeszerzések nyilvánossága

Kérdés: Adott egy közbeszerzési eljárás, amelyet építési beruházás kivitelezésére írtak ki. A dokumentáció rendelkezik az üzleti titokként minősített iratokról, azaz ezeket az iratokat külön kell kezelni az ajánlat összefűzése során. Kérdésem a következő: milyen adatokat lehet üzleti titoknak minősíteni, amikor a közbeszerzések nyilvánosak, illetve a nyertes ajánlattevő ajánlatát – elvileg – bárki megtekintheti? Másik kérdésem a dokumentáció elhelyezésével kapcsolatos. Az ajánlatkérő meghatározza külön kiadott kötelező tartalomjegyzékben a dokumentumok sorrendjét. Ha valamely dokumentumot ezek közül üzleti titoknak minősítünk, hogyan lehet ezt külön kezelni (ha más sorrendben csatoljuk be az iratokat, és emiatt az ajánlatunk érvénytelen)?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlaton belülkülön "üzleti titok" felirattal kezd, és az oldalszámot is jelezve (például213-258) egyértelművé teszi mind a tartalomjegyzéken, mind az ajánlat tartalmirészében is azt. Nem kell tehát fizikailag is elkülöníteni az üzleti titkottartalmazó iratrészt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.
1
2